FANDOM

Pichu (jap. ピチュー Pichu) - dziecięcy Pokémon typu Elektro wprowadzony w generacji II. On i jego rodzina ewolucyjna są jedynymi Pokémonami zdolnymi do nauczenia się ruchu Volt Tackle.

Biologia

Fizjologia

Pichu to mały Pokémon mysz z jasnożółtym futrem. Końcówki jego uszu, kołnierz i ogon są czarne i kanciaste. Na policzkach ma różowe woreczki służące do przechowywania niewielkich ilości elektryczności. Mały nos wygląda jak kropka. Pichu jest klasyfikowany jako czworonóg, ale może chodzić łatwo na tylnych łapach.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Pichu podczas zabawy z innym Pokémonem może wywołać deszcz iskier, co nierzadko powoduje u zaskoczonego stworzenia strach. Pomimo niewielkiego rozmiaru może spowodować uszczerbek na zdrowiu nawet u dorosłego człowieka. Jakkolwiek, gdy się to zdarza, zdziwiony jest również i Pichu.

Zachowanie

Pichu łatwiej wyzwala swój ładunek elektryczny przy obecności chmur burzowych lub kiedy powietrze jest bardzo mokre. Można usłyszeć buzujący dźwięk wywoływany elektrycznością statyczną tego Pokémona. Pichu nie posiada jeszcze umiejętności magazynowania elektryczności, dlatego też często wysyła iskry kiedy jest szczęśliwy lub zaskoczony. Jakakolwiek forma wstrząsu powoduje u niego spontaniczne wyładowanie energii. Według serii TV, Pichu jest zbyt niedoświadczony, przez co próbując zaatakować przeciwnika często razi siebie.

Środowisko naturalne

Pichu żyją przede wszystkim w lesie.

Ewolucja

Pichu ewoluuje w Pikachu poprzez przyjaźń. Pikachu ewoluuje w Raichu przy kontakcie z Kamieniem Pioruna. Raichu nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Pichu
Pichu
elektryczny
przyjaźń + poziom Pikachu
Pikachu
elektryczny
Kamień Pioruna Thunder Stone Raichu
Raichu
elektryczny

Pokémony o nieprzemiennych formach