FANDOM

Persian (jap. ペルシアン Persian) – Pokémon typu Normal wprowadzony w generacji I. Ewoluuje z Meowtha na poziomie 28.

W Aloli, Persian ma wariant regionalny typu Mrok. Ewoluuje z Alolańskiego Meowtha poprzez przyjaźń.

Biologia

Fizjologia

Specjalne umiejętności

Kamień szlachetny na czole Persiana świeci niezależnie od niego. Jego gibkie mięśnie pozwalają mu na bezszelestne chodzenie. Persian ma na pyszczku 6 wąsów, które nadają mu hardy wygląd. Wąsy te wyczuwają ruchy powietrza, co pozwala Pokemonowi badać otoczenie.

Zachowanie

Mimo iż uważane są za dystyngowane i eleganckie stworzenia, są bardzo trudne we współżyciu. Pod maską spokojnego stworzenia kryje się bowiem okrutny łowca. Ma zmienny humor - potrafi zaatakować nawet swojego Trenera, i to bez widocznej przyczyny. Jeżeli jego ogon jest zupełnie prosty, powinno się unikać jakiegokolwiek kontaktu z tym Pokemonem. Jest znany ze swej brutalności - potrafi dla zabawy rozerwać na strzępy swoją zdobycz. Persian chodzi z gracją i elegancją, niczym dumna królowa. Pomimo, że jego futro ma wielu zwolenników, ciężko hodować go jako zwierzątko domowe z powodu jego kapryśnej i podłej natury. W tym delikatnym, giętkim i eleganckim ciele mieści się barbarzyńska dusza. Chłoszcze ogonem i drapie z byle powodu. Rozedrze swą ofiarę na kawałki według własnej zachcianki. Atakuje natychmiastowo, bez ostrzeżenia. Staje się potulny, jeśli złapie się go za wąsy. Jednak nie wykorzystuje zazwyczaj swych umiejętności. Większość Persianów jest niewyobrażalnie leniwa.

Ewolucja

Meowth ewoluuje w Persiana na poziomie 26.

Meowth Alolański ewoluuje w Alolańskiego Persiana podczas zdobywana poziomu, gdy jest mocno przywiązany do trenera.

Meowth
Meowth
Poziom 28 Persian
Persian
Meowth Alola
Meowth Alolański
Przyjaźń + Poziom Persian Alola
Persian Alolański

Ciekawostki

  • Nazwa Persiana istnieje w języku angielskim (prawdopodobnie jako jedyny gatunek Pokémona). Oznacza ona persa (jako rasę kota). Może tu być także niewielkie nawiązanie do "purr" co w j. angielskim jest onomatopeją mruczenia.
Pokémony o nieprzemiennych formach