FANDOM

Passimian to Pokémon o typie walczącym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Passimian żyje w grupach składających się od 20 do 30 osobników, które podążają za przywódcą. Najważniejszy z nich zawsze poszukuje jedzenia w grupie 10 innych najsilniejszych osobników. Stado Passimianów pracuje w zespole, a przywódca wybiera znak jaki będą nosić członkowie jego stada na ramionach.

Całe stado musi przejść przez trening, który ma udoskonalić koordynację jego członków i ich umiejętności w zbieraniu jagód. Okazuje się jednak, że ten trening jest tak trudny, że niektóre Passimiany decydują się uciec ze stada.

Ciskanie jagodami to sposób ich walki. Zdarza się, że działając w grupie, przekazują między sobą jagody dezorientując wroga. Passimiany rzucają nie tylko twardymi jagodami, ale również używają tych miękkich, które mają za zadanie ograniczyć widzenie przeciwnika.

Passimian wymaga od swojego trenera zdolności w byciu liderem. Przygląda się on formie trenera, kiedy ten rzuca Poke Ballem i decyduje się nie wykonywać rozkazów od trenerów o słabej formie.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Passimian nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Passimian
Passimian
walczący

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Passimian (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Passimian wydaje się być oparty na lemurze, szczególnie wari czarno-białym. Lemury żyją w dużych stadach i często współpracują ze sobą, np. w zdobywaniu żywności, podobnie jak Passimian. Ten Pokémon może być również inspirowany graczem futbolu amerykańskiego.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją słów pass (pas, podanie, przejście) i simian (małpi). Może również pochodzić od wyrazu prosimian (małpiatka).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 投げつける nagetsukeru (rzucić) i 猿 saru (małpa).

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki