FANDOM

045MS.png Vileplume
Pokémon
Parasect 047MS.png
#46
Generacja I
Paras
パラス

Paras

Plik:46MS.png
Paras.png

Pokémon Grzyb
Typy
RobakTrawa
Zdolności
Sucha Skóra Efekt Zarodnika

Wilgoć Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
-
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
5.4 kg 0.3 m
Statystyki
HP
0
Atak
1
Obrona
0
Sp. Atak*
0
Sp. Obrona*
0
Szybkość
0
Styl Ciała Odcisk łapy
Plik:F46.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Paras
Paras (jap. パラス Paras) to Pokémon o typach : Robak i Trawa z I generacji. Ewoluuje w Parasecta.

Opis

Wygląd

Paras to mały, pomarańczowy krab, który ma trzy pary nóg, z czego dwie przednie są największe i posiadają ostre pazury na końcach. Ma jajowate ciało, które jest podzielone na fragmenty. Ma duże okrągłe oczy z wielkimi źrenicami. Na czole ma charakterystyczne pięć białych plamek. Jego jama ustna jest zbudowana z sześciu zębów, po trzy po lewej i prawej stronie. Na jego grzbiecie rosną dwa, czerwonożółte grzyby zwane jako "tochukaso". Znane są one wśród kolekcjonerów, mają zastosowanie lecznicze, które głównie obejmuje wydłużanie człowiekowi życia.

Środowisko naturalne

Parasy często zamieszkują jaskinie. Można też je znaleźć w lasach o dużej wilgotności, gdzie warunki są idealne dla grzybów.

Występy

W Anime

Paras zadebiutował w odcinku 6. "Clefairy i Kamień Księżycowy", gdzie grupka Parasów była widziana, gdy usuwały grzyby ze swoich pleców. Wyjaśniono że podziałało na nich światło z Jaskinii Księżycowej. Miało dla nich zły wpływ.

W odcinku 10. "Bulbasaur i ukryta osada" Paras był jednym z Pokemonów, którymi opiekowała się Melanie.

Cassandra miała Parasa w odcinku 44. "Problem z Parasem". Był bardzo słaby, a ona chciała, żeby ewoluował w Parasecta, którego grzyb pomógłby jej w badaniach medycznych. Na końcu odcinka tak właśnie się stało.

Parasy pojawiały się także w innych odcinkach.

W Mandze

W Purrrr-sian Super Nerd Miles, przebrany za Red'a użył Parasa, żeby złapać Pikachu.

Paras pojawia się w The Last Battle XIII jako jeden z Pokemonów wysłanych, żeby pomóc w Lesie Ilex.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki