FANDOM

Palossand to Pokémon o typie duchowym i ziemnym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Palossand potrafi kontrolować dorosłych ludzi, zmuszając ich do budowania zamków z piasku, co zapewnia mu w kamuflaż i ochronę. W odróżnieniu od Sandygasta, potrafi sam zregenerować utracony piasek. Kiedy się porusza lub poszukuje pożywienia, łopatka na jego głowie obraca się jak radar.

Palossand przyciąga do siebie małe Pokémony, bo uwielbia pochłaniać ich moce witalne. Tworzy piaskowy wir, który połyka je jednym uderzeniem serca. Uważa się, że Pokémony połknięte przez Palossanda pozostawiają negatywne resztki swojej woli, które stają się nowym Sandygastem...[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Sandygast ewoluuje w Palossanda na poziomie 42. Palossand nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Sandygast
Sandygast
duchowy ziemny
Poziom 42 Palossand
Palossand
duchowy ziemny

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Palossand (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją słów palace (pałac) i sand (piasek), a wymową przypomina zwrot pile of sand (sterta piasku). Może również pochodzić od hiszpańskiego słowa palo (łopatka) oraz colossal (kolosalny).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 城 shiro (zamek), angielskiego death (śmierć) i 砂 suna (piasek). Co ciekawe, można ją przeczytać jako 城ですな shiro desu na (To zamek, co?).

Przypisy