FANDOM

483MS Dialga
Pokémon
Heatran 485MS
#484
Generacja IV
Palkia
パルキア Palkia
484MS
Palkia

Pokémon Przestrzenny
Typy
WodaSmok
Zdolności
Pressure Telepathy
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Nieklasyfikowane
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
336,0 kg 4,2 m
Statystyki
HP
90
Atak
120
Obrona
100
Sp. Atak
150
Sp. Obrona
120
Szybkość
100
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06 F484
Linki zewnętrzne
Smogon: Palkia
Palkia (jap. パルキア Parukia) - legendarny Pokémon typu Woda i Smok wprowadzony w generacji IV. Palkia jest maskotką gry Pokémon Pearl oraz członkiem Tria Kreacji wraz z Dialgą oraz Giratiną. Palkia jest jedynym Pokémonem zdolnym do opanowania posunięcia Spacial Rend.

Biologia

Fizjologia

Palkia to jasno-fioletowy stwór, który swym wyglądem przypomina dwunożnego dinozaura. Na swoim ciele ma też ciemniejsze paski oznaczeń i szare fragmenty (np. wokół talii i na spodnich częściach rąk). Na swych barkach pokemon nosi talerze z perłą. Z pleców Palkii wyrastają płetwy. Każda łapa wyposażona jest w pięć pazurów. Ma długą szyję z grzebieniem na karku, ciągnącym się przez całą jej długość i kończący się na głowie. Pokemon posiada potężne nogi z wielkimi pazurami jak i również mocny ogon. Na żuchwie znajdują się potężne szczęki. Oczy są czerwonymi punkcikami na czarnym tle.

Różnice płci

Palkia to bezpłciowy Pokémon.

Specjalne umiejętności

Dzięki perłom na ramionach, może wytworzyć dużą, żółtą kulę, co pozwala Palkii na bardzo szybki lot. Pokémon jest w stanie znikać i pojawić się w innym miejscu. Mówi się też, że jest w stanie tworzyć alternatywne rzeczywistości. Według różnych podań posiada kontrolę nad przestrzenią i to on ją stworzył.

Zachowanie

Podobnie jak Dialga (z którą jest w stałym konflikcie), żyje w innym wymiarze, więc nie sposób jest przyjrzeć się bliżej zachowaniu Pokémona.

Ciekawostki

Etymologia

Nazwa "Palkia" może pochodzić od zmodyfikowanego słowa Pearl, będącego nazwą gry, którą Palkia reprezentuje.

Legendarne Pokémony