FANDOM

483MS Dialga
Pokémon
Heatran 485MS
#484
Generacja IV
Palkia
パルキア (Parukia)
484MS
Palkia

Pokémon Przestrzenny
Typy
SmokWoda
Zdolności
Presja Telepatia
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Nieklasyfikowane
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
336.0 kg 4.2 m
Statystyki
Styl Ciała Odcisk łapy
Body02 Plik:F484.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Palkia

Palkia (jap. パルキア Parukia) - legendarny, wodno-smoczy Pokémon, występujący w grze Pokémon Pearl. Odmiana Shiny Palkii, jest lekko różowa. Odzwierciedleniem Palkii jest Dialga, występujący w Pokémon Diamond.

Wygląd zewnętrzny

Palkia to jasno-fioletowy stwór, który swym wyglądem przypomina dwunożnego dinozaura. Na swoim ciele ma też ciemniejsze paski oznaczeń i szare fragmenty (np. wokół talii i na spodnich częściach rąk). Na swych barkach pokemon nosi talerze z perłą. Z pleców Palkii wyrastają płetwy. Każda łapa wyposażona jest w pięć pazurów. Ma długą szyję z grzebieniem na karku, ciągnącym się przez całą jej długość i kończący się na głowie. Pokemon posiada potężne nogi z wielkimi pazurami jak i również mocny ogon. Na żuchwie znajdują się potężne szczęki. Oczy są czerwonymi punkcikami na czarnym tle.

Zachowanie i umiejętności specjalne

Dzięki perłom na ramionach, może wytworzyć dużą, żółtą kulę, co pozwala Palkii na bardzo szybki lot. Pokemon jest w stanie znikać i pojawić się w innym miejscu. Mówi się też, że jest w stanie tworzyć alternatywne rzeczywistości. Podobnie jak Dialga (z którą jest w stałym konflikcie), żyje w innym wymiarze, więc nie sposób jest przyjrzeć się bliżej zachowaniu stwora.

Pochodzenie nazwy

Nazwa "Palkia" może pochodzić od zmodyfikowanego słowa Pearl, będącego nazwą gry, którą Palkia reprezentuje.

Ataki

Według różnych podań posiada kontrolę nad przestrzenią. Legenda głosi że on stworzył przestrzeń. Najsilniejszymi atakami Palkii są: Spacial Rend, Aqua Tail, Aura Sphere oraz Earth Power.

Występowanie

W anime

Pojawił się w filmie Pokemon Arceus i Klejnot życia oraz Pokemon The Rise of Darkari,a także kilku odcinkach.

W grach

Palkię można złapać w grze Pokémon Pearl i Pokémon Platinum. Znajduje się ona na szczycie Mt. Coronet (jap. Tengan mountain), a dokładnie w Spear Pillar. Palkia jest na 47lv (w wersji Platinum na 70lvl). Szansa na złapanie tego Pokémon jest dość wysoka w stosunku do innych legendarnych Pokémonów (Catch rate Palkii wynosi 30, a na przykład Deoxysa wynosi tylko 3).

Legendarne Pokémony