FANDOM

Oshawott Asha to drugi Pokémon złapany przez Asha Ketchuma podczas jego podróży po regionie Unova, ogólnie trzydziesty czwarty.

Historia

Unova

W laboratorium profesor Juniper

EP661 Juniper Oshawott

Debiut Oshawotta.

Oshawott pierwotnie należał do profesor Juniper, gdzie był jednym z trzech Pokémonów starterów, z których jednego mógł wybrać początkujący trener Pokémonów. W odcinku W cieniu Zekroma!, podczas wybierania przez Tripa swojego pierwszego Pokémona, Ash nazwał go słodkim. Oshawott był bardzo zszokowany, gdy Trip wybrał Snivy'ego, ale szybko się otrząsnął i zaczął interesować się Ashem; początkowo jedynie obserwował go, potem ​​opuścił laboratorium profesor Juniper, aby za nim podążać.

Oshawott ponownie pojawił się w odcinku Nadchodzą Iris i Axew!, gdzie użył swojej muszelki, by ratować Pikachu Asha i Axew Iris z rąk Zespołu R. Później stoczył krótką bitwę z Woobatem Jessie, po czym złoczyńcy uciekli.

Ostatecznie, w odcinku Sandile w natarciu!, Oshawott wyraził zainteresowanie podróżowaniem z Ashem i przekonał go, by ten zabrał go ze sobą w podróż. Gdy chłopcu nie udało się go złapać do Pokéballa, zdał sobie sprawę, że musi to być Oshawott profesor Juniper. Ash skontaktował się z kobietą, aby ta pozwoliła Pokémonowi podróżować razem z nim, jednocześnie prosząc o jego Pokéball. Po jego otrzymaniu Oshawott zniknął. Później, kiedy ten wpadł niemal do wrzącej wody, Ash uratował go, wzywając go do jego Pokéballa.

Z Ashem

W odcinku Trzech liderów, potrójne problemy! Oshawott został wykorzystany jako trzeci Pokémon Asha w jego walce w sali Striatonu, gdzie zmierzył się z Cilanem i jego Pansage'em. Wybór Asha zaskoczył Iris, która myślała, że ​​ten będzie używał typu latającego, takiego jak Pidove. Choć początkowo był pewny siebie, Oshawott przestraszył się przeciwnika i zamierzał się wycofać, lecz Ash zachęcił go do stawienia mu czoła. Jego Akcja została z łatwością uniknięta, po czym sam został trafiony przez Nasienny Pocisk, Gryzienie, a także - podczas biegu - uderzył w ścianę. Używał wielu ataków Armatką Wodną, ale wszystkie zostały uniknięte, z wyjątkiem ostatniego. Kiedy Oshawott zmęczył się wykonywaniem ruchów, Pansage wystrzelił w jego stronę Słoneczny Promień. W następnym odcinku Pokémon Asha zdołał odeprzeć atak przeciwnika swoją muszelką, zaskakując wszystkich. Potem użył jej także do odbicia Nasiennego Pocisku, a następnie przypuścił atak Ostrą Muszlą. Jednakże Pansage'owi udało się wybić ją z jego rąk za pomocą Nasiennego Pocisku i skutecznie uniemożliwić mu jej odzyskanie. Cilan dokonał oceny, krytykując Asha i jego Oshawotta, za to chwaląc swojego Pansage'a. Niespodziewanie Ash kazał Oshawottowi użyć Armatki Wodnej na na skale, która - odbijając się pomiędzy kamieniami - uderzyła w muszelkę i wyrzuciła ją w powietrze. Oshawott zdołał ją złapać i zaatakować Ostrą Muszlą, nokautując przeciwnika.

W odcinku Snivy, która nie chciała dać się złapać! okazało się, że Oshawott jest samcem. Walczył z dziką Snivy, lecz szybko został dotknięty jej Przyciąganiem i zmuszony do odwrotu. Ostatecznie Ashowi udało się złapać tego Pokémona.

EP693 Ash and Oshawott

Ash i jego Oshawott.

W odcinku Starcie rywali w Klubie Bitew! był używany do walki z Tranquillem Tripa. Został pokonany przez dwa szybkie i celne trafienia Powietrznym Asem dzięki umiejętności przeciwnika - Superszczęście, które zwiększa szansę Tranquilla na zadawanie krytycznych ciosów.

W odcinku Bitwa według Lenory! walczył z Lenorą i jej Watchogiem po tym, jak jej Lillipup użył Ryku do wezwania go na pole bitwy, ku jego zaskoczeniu. Pomimo walki z dobrym wykorzystaniem muszli jako tarczy, został ostatecznie pokonany przez potężny Piorun Watchoga. W odcinku Rewanż w sali Nacrene! Oshawott trenował z Ashem w Klubie Bitew, by zwiększyć swoją szybkość i siłę. Był szkolony w basenie, a gdy Axew Iris spowodował problemy techniczne, bawiąc się przyciskami na klawiaturze, Oshawott nauczył się Strumienia Wody. Miał jednak kłopoty z trafieniem do celu. Później walczył ponownie z Watchogiem Lenory, znowu wezwany na pole bitwy za pomocą Ryku. Nadal miał problemy z używaniem nowego ruchu, ale udało mu się trafić Watchoga za trzecim razem. Niestety on również doznał wielu szkód przez Piorun i Promień Pomieszania, przez co ich starcie zakończyło się remisem.

W odcinku Zniewalająca Emolga! Oshawott zakochał się w dzikiej Emoldze. Kiedy ta użyła Przyciągania na Minccino Bianci, Oshawott dobrowolnie skoczył na ścieżkę ataku, aby móc się w niej zakochać. Później postanowił walczyć ze stadem Swoobatów, by chronić swoją ukochaną, lecz został pokonany przez potężny Elektropromień. W obu tych przypadkach Ash był zmuszony do schowania Oshawotta w jego Pokéballu. Później, w odcinku Emolga i nowa Elektrozmiana!, Oshawott dzielnie chronił Emolgę i Axew przed dzikimi Watchogami, jednak dziki Simisear go znokautował.

EP690 Oshawott no scalchop

Oshawott bez swojej muszelki.

W odcinku Zaginiona muszelka Oshawotta! Oshawott walczył przeciwko Blitzle'owi Stephana. Bitwa zakończyła się, gdy przeciwnik wyrzucił z jego rąk muszelkę na bardzo daleką odległość. Przerażony Pokémon pobiegł za nią, ale nie mógł jej znaleźć. Po wielu nieudanych próbach stworzenia zastępczych muszelek, Dwebble Cilana wykonał nową muszlę z kamienia, ale była ona zbyt duża i ciężka dla Oshawotta. Ash postanowił potrenować z Oshawottem, aby zwiększyć jego siłę, dzięki czemu mógłby utrzymać swoją nową muszlę i skutecznie używać jej podczas bitwy. Niestety została ona zniszczona podczas rewanżu z Blitzle'em. Mimo to Oshawott okazał się znacznie szybszy po wszystkich szkoleniach ze swoim trenerem i był w stanie bronić się bez muszli. Wkrótce pokonał Blitzle'a Strumieniem Wody. Po bitwie Axew znalazł muszelkę Oshawotta w lesie i zwrócił mu ją.

W odcinku Trzecia bitwa Asha i Tripa! Ash używał Oshawotta w walce przeciwko Timburrowi Tripa. Na początku przestraszył się przeciwnika, ale Ash dodał mu otuchy. Kazał mu zaatakować Strumieniem Wody, lecz jego ruch po raz kolejny okazał się niecelny. Kiedy Oshawott próbował użyć go ponownie, Trip zrobił mu zdjęcia, po czym przerwał bitwę, aby pokazać Ashowi, że jego Pokémon ma zamknięte oczy podczas korzystania z tego ruchu. Trip stwierdził, że właśnie dlatego Oshawott ma tak wiele problemów przy kontrolowaniu Strumienia Wody. Po wznowieniu walki Oshawott pokonał Timburra Ostrą Muszlą. W odcinku Pokonać strach z otwartymi oczami!, za radą Tripa, Ash zaczął szkolić Oshawotta, by ten otwierał oczy pod wodą. Znalazł się w bardzo niekorzystnej sytuacji, gdy został zaatakowany przez grupę Tympole'ów, mając pod wodą zamknięte oczy. W końcu jednak zdołał je otworzyć i przestraszyć przeciwników. Później, gdy walczył z Palpitoadem, Oshawott zdołał perfekcyjne użyć Strumienia Wody, pokonując go i pozwalając Ashowi go złapać.

W odcinku W imię braterskiej miłości! Oshawott był używany w walce z Pansearem Chiliego. Po tym, jak Oshawott zgłosił się na ochotnika do walki z nim, Ash uznał, że to dobry pomysł. Chociaż Pokémon rozegrał dobrą bitwę, uderzając przeciwnika kilkoma potężnymi Ostrymi Muszlami, Pansear okazał się zbyt silny i pokonał go nowo-nauczonym Słonecznym Promieniem.

W odcinku Bitwa z Królem Kopalń! Oshawott był wykorzystywany w walce z Clayem jako pierwszy z Pokémonów Asha, gdzie walczył z jego Krokorokiem, mając nad nim przewagę typu. Oshawott rozpoczął bitwę Strumieniem Wody, ale chybił, ponieważ Krokorok użył Tunelu i ukrył się w ziemi. Po wyjściu na powierzchnię uderzył Burzą Piaskową, co spowodowało, że widoczność Oshawotta znacznie się pogorszyła. Dzięki temu Krokorok był w stanie skutecznie ugryźć Pokémona Asha, który z kolei nie zdołał uderzyć Pokémona Claya Ostrą Muszlą z powodu piasku w oczach. Następnie przeciwnik zaatakował Kamiennym Ostrzem. Ashowi udało się obmyślić plan i skutecznie wdrożyć go w życie, rozkazując Oshawottowi użyć Armatki Wodnej nad polem bitwy, tym samym niwelując efekt Burzy Piaskowej. Kiedy Krokorok ponownie użył Tunelu, Oshawott wycelował Armatką Wodną w utworzoną przez niego dziurę w ziemi, wyrzucając go na powierzchnię, a następnie pokonał go Strumieniem Wody i Ostrą Muszlą. Potem walczył z Palpitoadem. Jego potężna Pompa Wodna z łatwością przeciwstawiła się Armatce Wodnej Oshawotta. Kiedy ten zamierzał zaatakować Ostrą Muszlą, Palpitoad uderzył Bombą Błotną, przez którą Pokémon Asha stracił swoją muszelkę. Gdy ją podnosił, został znienacka uderzony przez Kamienny Grom i znokautowany.

EP748 Dawn Piplup Ash Oshawott

Oshawott i jego rywal, Piplup Dawn.

W odcinku W imię miłości Meloetty! poznał Meloettę, a następnie głęboko się w niej zakochał. Ku jego zadowoleniu, rozkazano mu czuwać nad nią, gdy Ash i Pikachu poszli zdobyć więcej lodu. Nagle znikąd pojawiła się Emolga, która niosła Oran Jagodę dla Meloetty, zderzając się z Oshawottem, przez co pomiędzy nimi wywiązała się bójka. Uspokoili się, gdy Ash i grupa wrócili i Meloetta zaczęła śpiewać. W odcinku Piplup, Pansage i zaskakujące spotkanie!, Oshawott zakochał się w Buneary Dawn, ale szybko o niej zapomniał, kiedy ta objęła Pikachu, a Meloetta ukazała się ponownie. Kiedy Piplup Dawn również zakochał się w Meloetcie, Oshawott zaatakował go Strumieniem Wody, co doprowadziło do rywalizacji pomiędzy nimi. W następnym odcinku, gdy zostali otoczeni przez stado Onixów, których Meloetta przestraszyła się, zarówno on, jak i Piplup bohatersko walczyli z Pokémonami. Ostatecznie udało im się pokonać Onixy dzięki nowo-nauczonej Pompie Wodnej Oshawotta. W odcinku Żegnaj, Pucharze Juniorów - witaj, przygodo!, gdy Piplup i Dawn wyjeżdżali do Johto, pogarda między Oshawottem a Piplupem wkrótce przerodziła się w smutek i pożegnali się ze sobą ze łzami w oczach.

W odcinku Meloetta i Zatopiona Świątynia! Oshawott trenował z Pansage'em, a walka ta zainspirowała Meloettę. Po zmianie formy nalegała, by trenować z Ashem i Oshawottem. Jednak - niechętny do walki z obiektem swoich uczuć - Oshawott odmówił walki. W odcinku Walka o przetrwanie Unovy! Oshawott widziany był ze łzami w oczach, gdy ostateczne żegnał Meloettę.

Ash wysłał Oshawotta jako swojego drugiego Pokémona przeciwko Cameronowi i jego Hydreigonowi podczas Konferencji Vertress w odcinku Tajna broń Camerona!. Pomimo różnicy wielkości, Oshawott okazał się wymagającym przeciwnikiem i od razu celnie udało mu się zaatakować przeciwnika Strumieniem Wody. Jednak Hydreigonowi udało się uniknąć następnego ataku Ostrą Muszlą i trafić go Pulsem Smoka. Mimo tego trafienia, Oshawott dalej atakował Ostrą Muszlą, która ostatecznie trafiła przeciwnika. Kiedy Hydreigon zbierał siły po ostatnim trafieniu, Oshawott bezpośrednio trafił go Pompą Wodną. Następnie Pokémon Camerona zaatakował Potrójnym Atakiem, którego Oshawott nie był w stanie zablokować i ostatecznie został pokonany przez Bieg Smoka.

W odcinku Mamy nowego lidera w mieście! Oshawott zgłosił się na ochotnika do bitwy z Herdierem Cherena. Jego atak Pompą Wodną został łatwo uniknięty przez przeciwnika, a jego Akcja skontrowana przez Usunięcie. Choć Oshawott był w stanie zablokować Kieł Pioruna Ostrą Muszlą, Cheren i Herdier byli w stanie go przechytrzyć i wybili mu jego muszelkę, rozpraszając go, po czym został pokonany Kłem Pioruna.

Oshawott wyszedł ze swojego Pokéballa w odcinku Co kryją mgły?, aby pomóc Pikachu i Axew przekonać Pokémony zamieszkujące dom N-a, aby zaufały Ashowi i jego przyjaciołom. Później pomógł w walce z Magnezone'em Barreta.

W odcinku Zespół Plazma i ceremonia przebudzenia! Oshawott został wysłany wraz z resztą Pokémonów Asha, by pomóc swojemu trenerowi i N-owi wydostać się na powierzchnię Białych Ruin po tym, jak wpadli do dziury. Podczas walki z Zespołem Plazma Oshawott zadał ogromne obrażenia dwóm kontrolowanym Golurkom za pomocą Pompy Wodnej. Jednakże, kiedy Colress uruchomił swoją machinę do kontroli umysłu, szybko został przywołany do Pokéballa, wraz z innymi Pokémonami Asha.

Wyspy Decolore

W odcinku Koronacja króla muszelek! Oshawott startował w konkursie na króla muszelek podczas pobytu na Wyspie Muszelek. Rywalizował z Caesarem, Dewottem należącym do Cadbury'ego, ponieważ obaj zakochali się w Osharinie, królowej muszelek na wyspie. Obaj zawodnicy dotarli do finałowej rundy turnieju, gdzie stanęli do walki przeciwko siebie. Po długiej bitwie Oshawott zdołał pokonać Caesara. Mimo zwycięstwa Oshawotta Osharina odrzuciła go na rzecz pokonanego przez niego Dewotta, a jego muszelka pękła, dyskwalifikując go z turnieju.

Oshawott ponownie spotkał się z całą drużyną swojego trenera z Unovy po przybyciu do Alabastii w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie pomógł pokonać Zespół R. Gdy Ash udał się do Kalos, zostawił Oshawotta i resztę Pokémonów złapanych w Unovie w laboratorium profesora Oaka.

Osobowość i cechy charakteru

EP693 Oshawott avoiding

Oshawott próbujący uniknąć bitwy.

Zachowanie Oshawotta jest podobne do wielu poprzednich Pokémonów Asha, szczególnie Aipom i Chikority: często szuka uwagi swojego trenera, nierzadko przeszkadzając mu przy tym. Po raz pierwszy zaobserwowano to w odcinku Sandile w natarciu!, kiedy - chcąc podróżować z Ashem - z zazdrości zrzucił Pikachu z jego ramienia i zajął jego miejsce. Potem, kiedy Ash walczył z innym trenerem w odcinku Klub Bitew Pokémonów i wybór Tepiga!, wyszedł ze swojego Pokéballa, mimo że Ash wyraźnie wybrał Pikachu. Jednak natychmiast zrezygnował z bitwy, gdy uświadomił sobie, że jego przeciwnikiem jest Dewott, jego wyższa forma ewolucyjna. Robił tak wiele razy, co również pokazuje, że Oshawott uwielbia walczyć, ale tylko z przeciwnikami, z którymi wie, że może wygrać.

Oshawott jest dumnym i trochę chełpliwym Pokémonem. Często dramatyzuje, gdy coś pójdzie nie tak albo nie po jego myśli. Podobnie jak Aipom, wydaje się nieco nadpobudliwy. Bardzo dba o swoją muszelkę i często wpada w panikę, gdy ją traci. W odcinku Taniec z Ducklettami! rzucił nią w porywie gniewu o ziemię, lecz po chwili był szczęśliwy, gdy podniósł ją i odkrył, że nie została uszkodzona. Bardzo się denerwuje, gdy ktoś ukradnie jego muszelkę, co pokazano w odcinku Scraggy się wykluwa!. Bywa także dość leniwy, jak widać w odcinku Bitwa według Lenory!, kiedy nie chciał walczyć z Watchogiem Lenory po tym, jak został wysłany do bitwy przez Ryk.

Cechuje go także kochliwość, co widać, kiedy zakochał się w dzikiej Emoldze w odcinku Zniewalająca Emolga! i Purrloinie Mishy w odcinku Purrloin, słodziak czy oszust?, myśląc, że jest on samicą. W odcinku Zagubieni w pieczątkowym wyścigu! zauroczył się Pokémonami biorącymi udział w musicalu i podbiegł do sceny, aby być bliżej ich. Na krótko zakochał się także w Vanilluxe Georgii w odcinku Kryzys w Laboratorium Badawczym Ferroseedów!. W odcinku W imię miłości Meloetty! obiektem jego uczuć stała się Meloetta, natomiast następnym odcinku zakochał się w Buneary Dawn, dopóki nie dowiedział się, że ta czuje coś do Pikachu. Zawsze jest bardzo zazdrosny, gdy inny Pokémon flirtuje z Pokémonem, którego lubi, co można zauważyć w przypadku Meowtha zakochanego w Purrloinie i Piplupa Dawn flirtującego z Meloettą.

EP760 Pignite Oshawott

Oshawott rywalizuje z Pignite'em.

Ujawniono również, że jest dość żarłoczny, od czasu do czasu kradnąc jedzenie przyjaciołom i nieznajomym. Robił to głównie Tepigowi, co po raz pierwszy zostało pokazane w odcinku Klub Bitew Pokémonów i wybór Tepiga!, a także kontynuował to po jego ewolucji w Pignite'a. Tego typu akcja zapoczątkowała nawet rywalizację pomiędzy nimi. W odcinku Walka na górze Bearticów! zjadł jagody należące do Bearticów i Cubchoo, a w odcinku Ligowa zguba! - jabłka należące do Garbodora i Trubbishów. Co więcej nie waha się on tego robić i nie żałuje tego, dopóki nie zostanie przyłapany, co zwykle powoduje kłopoty dla Asha i innych Pokémonów. Często także sam wychodzi ze swojego Pokéballa.

Znane ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Armatka Wodna Nadchodzą Iris i Axew!
Akcja Trzech liderów, potrójne problemy!
Ostra Muszla Potęga snów!
Strumień Wody Rewanż w sali Nacrene!
Pompa Wodna Wyprawa na wyspę Onixów!

Ruchy improwizowane

Pierwsze użycie Wykorzystane ruchy Partner Obraz
Koronacja króla muszelek! Ostra Muszla i Strumień Wody brak EP788 Ash Oshawott Razor Jet
Opis: Oshawott używa kombinacji Ostrej Muszli i Strumienia Wody, w której Ostra Muszla działa jak lanca i powoduje więcej obrażeń, gdy Strumień Wody uderza w cel.

Aktorzy głosowi

Japonia: Misato Fukuen
Stany Zjednoczone: Lisa Ortiz
Polska: Lisa Ortiz

Ciekawostki

  • Złapanie Oshawotta przez Asha zostało po raz pierwszy ujawnione w krótkiej zapowiedzi serii Czerń i Biel, wyemitowanej po EP659 i przedstawiającej wszystkie Pokémony startery Unovy.
  • Oshawott to pierwszy Pokémon starter inny niż Pikachu, którego Ash otrzymał od regionalnego profesora.

Zobacz też

  • Jeżeli szukasz więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Oshawott.

Przypisy

  1. Po raz pierwszy potwierdzono ten fakt w odcinku Snivy, która nie chciała dać się złapać!.