FANDOM

Oshawott Asha
サトシのミジュマル Satoshi no Mijumaru
Ash Oshawott
Informacje
Płeć Samiec
Zdolność Nieznana
Trenerzy Profesor Juniper i Ash
Miejsce złapania Trasa 1
Obecna lokalizacja U Profesora Oaka
Historia
Debiut W cieniu Zekroma!
Złapany w Sandile w natarciu!
501MS
Ten Pokémon nigdy nie ewoluował.

Oshawott był drugim Pokémonem Asha, złapanym w regionie Unova.

Historia

U profesor Juniper

Ash po raz pierwszy spotkał Oshawotta w laboratorium Profesor Juniper w odcinku W cieniu Zekroma!, pod jej własnością. Zainteresował się Ashem, ponieważ tamten nazwał go uroczym. Zaczął go śledzić. Patrzył zza drzewa, gdy Ash walczył przeciwko Tripowi, a następnie upewniał się, czy wszystko było w porządku po przywróceniu energii elektrycznej Pikachu przez Zekroma. Wyruszył w drogę za Ashem, najczęściej przebywa poza zasięgiem wzroku.

W odcinku Nadchodzą Iris i Axew!, pojawił się ponownie. Po pokonaniu przez Zespół R Pidove, rzucił swoją muszlę, przedziurawiając balon. Niedługo potem, Oshawott użył Armatki Wodnej na Woobacie Jessie.

W odcinku Sandile w natarciu!, Oshawott wykazał zainteresowanie wyjazdami z Ashem i ujawnił mu się. W końcu Ash dostaje jego Poké Ball od Profesor Juniper i staje się Pokémonem Asha. Jest bardzo zazdrosny o Pikachu, a zarazem dość samolubny.

U Asha

W odcinku Klub Bitew Pokémonów i wybór Tepiga!, Oshawott jeszcze próbował uzyskać pełną uwagę Asha, do momentu, gdzie wyszedł z Poké Balla na początku walki, chociaż Ash wybrał Pikachu. Jednak Oshawott szybko zmienił zdanie, gdy zobaczył przeciwnika, który był jego wyższą ewolucją.

Plik:Juniper Oshawott.png
W odcinku Trzech Liderów, potrójne problemy!, Ash używa Oshawotta w walce w Sali Striaton. Walczył przeciwko Cilanowi i jego Pansage'owi. Oshawott był przestraszony Pansage'em na początku, ale po kilku zachętach Asha i Pikachu postanowił walczyć. Jednak Pansage uniknął wszystkich ataków z łatwością i uderzył Oshawotta Nasiennym Pociskiem i Gryzieniem. W końcu Oshawott trafił Pansage z powietrza Wodną Bronią. Pansage zaczął pobierać moc Słonecznego Promienia. Na ten widok Oshawott skamieniał ze strachu.

Jednak, w bitwie w odcinku Potęga snów!, był w stanie wykorzystać swoją muszlę do odbicia Słonecznego Promienia, jak również Nasiennego Pocisku. Następnie użył Ostrej Muszli i pokonał Pansage'a, wygrywając bitwę i zdobywając dla Asha Potrójną Odznakę.

Oshawott objawił się jako samiec, kiedy walczył z dziką Snivy, którą chciał złapać Ash w odcinku Snivy, która nie chciała dać się złapać!. Był zakochany po uderzeniu Przyciągania przez Trawiastego Pokémona i ostatecznie został odwołany.

W odcinku Starcie rywali w Klubie Bitew! był używany do walki z Tranquillem Tripa. Został pokonany przez jego Powietrznego Asa.

W odcinku Bitwa według Lenory! walczył z Lenorą i jej Watchogiem po tym, jak jej Lillipup użył Ryku do wezwania go na pole bitwy, ku jego zaskoczeniu. Pomimo walki z dobrym wykorzystaniem muszli jako tarczy, został pokonany przez potężny Elektrowstrząs Watchoga.

W odcinku Rewanż w Sali Nacrene!, Oshawott i Tepig trenowali z Ashem w Klubie Walk, aby zwiększyć swoją szybkość. Podczas szkolenia, Oshawott nauczył się Strumienia Wody, lecz miał kłopoty z trafianiem do celu. Stoczył rewanż z Lenorą i jej Watchogiem. Tak jak za pierwszym razem został wezwany przez Ryk Herdiera. Walka zakończyła się remisem.

Ash and Oshawott

Oshawott i Ash

W odcinku Zniewalająca Emolga!, Oshawott zakochał się w dzikiej Emoldze. Kiedy Emolga użyła Przyciągania na Minccino Bianci, Oshawott dobrowolnie skoczył w ścieżkę ataku, aby móc się zakochać. Później, postanowił udać się przeciwko grupie Swoobatów, w celu ochrony Emolgi. W obu przypadkach, Ash był zmuszony do wycofania Oshawotta do jego Poké Balla. Później w odcinku Emolga i nowa Elektro Zmiana!, Oshawott dzielnie chronił Emolgę i Axew przed niektórymi dzikimi Watchogami i przywrócił jabłka każdemu, jednak dziki Simisear go znokautował.

W odcinku Zaginiona muszelka Oshawotta!, Oshawott walczył przeciwko Blitzle Stephana. Bitwa zakończyła się, gdy jego muszla została wyrzucona z rąk w dal. Przerażony, Oshawott gonił ją, ale, niestety, nie mógł jej znaleźć. Po wielu nieudanych próbach zastępczych, Dwebble Cilana wykonał nową muszlę z pobliskiej skały, ale była zbyt duża i zbyt ciężka dla Oshawotta. Ash następnie szkolił go, dając Oshawott siłę do utrzymywania nowej muszli. Niestety, została ona zniszczona podczas rewanżu z Blitzle, ale Oshawott okazał się znacznie szybszy po wszystkich szkoleniach i był w stanie bronić się bez muszli. Wkrótce pokonał Blitzle Strumieniem Wody. Po bitwie, Axew znalazł brakującą muszlę w lesie, która wróciła do Oshawotta.

W odcinku Trzecia bitwa Asha i Tripa!, Ash wysyła Oshawotta przeciwko Timburrowi Tripa. Na początku przestraszył się trochę belki przeciwnika, ale Ash dodał mu otuchy. Ash kazał Oshawottowi korzystać ze Strumienia Wody, który wymknął się spod kontroli ponownie. Trip wzywa czas i prosi Asha, by Oshawott wykorzystał Strumień Wody ponownie. Podczas prędkości Oshawotta po polu bitwy, Trip robi zdjęcie twarzy Oshawotta i pokazuje, że Oshawott ma zamknięte oczy, gdy używa tego ruchu. Trip sugeruje, że dlatego Oshawott ma tyle kłopotów z kontrolą Strumienia Wody. Gdy bitwa została wznowiona, jednocześnie dwa Pokémony użyli ich "broni", lecz to Oshawott zwyciężył przy użyciu Ostrej Muszli.

Plik:Oshawott no scalchop.png
Po poradzie Tripa, Ash szkolił Oshawotta, by otworzył oczy pod wodą w odcinku Pokonać strach z otwartymi oczami!. Oshawott był główną wadą dla grupy Tympole'ów, którzy zaatakowali go. Jego oczy były zamknięte, ale w końcu Oshawott otworzył oczy i zaczął bać się Tympole'ów. Później, gdy walczył z Palpitoadem, który zarządził pierwszy atak, Oshawott wykonał doskonały Strumień Wody, pokonując go i umożliwiając Ashowi jego złapanie.

W W imię braterskiej miłości!, Oshawott był używany w walce z Pansearem Chiliego. Po tym jak Oshawott zgłosił się na ochotnika do walki z Pansearem, Ash uznał, że to był dobry pomysł, i bitwa rozpoczęła się. Chociaż Oshawott walczył dobrze, uderzając Panseara kilkoma potężnymi Ostrymi Muszlami, Pansear okazał się zbyt silny i pokonał Oshawotta z nowo nauczonym Słonecznym Promieniem.

W Bitwa z Królem Kopalń!, Oshawott było użyty jako pierwszy w walce z Clayem, gdzie został wysłany do walki z jego Krokorokiem, mając przewagę typu. Jednak Oshawott nie mógł wykorzystać z wodnych ataków poprzez Burzę Piaskową Krokoroka, która wpadała w oczy i pogorszyła wzrok. Jednak Oshawott był w stanie zatrzymać atak i w końcu pokonał przeciwnika. Jego następnym przeciwnikiem był Palpitoad, gdzie jego Armatka Wodna była znacznie słabsza niż Hydro Pompa Palpitoada. Następnie Oshawott przegrał.

W odcinku W imię miłości Meloetty! poznał Meloettę, a następnie głęboko się w niej zakochał. Ku jego zadowoleniu rozkazano mu czuwać nad nią, a Ash i Pikachu poszli uzyskać więcej lodu. Znikąd, Emolga, która niosła Oran Jagodę dla Meloetty, zderzyła się z Oshawottem i dwójka rozpoczęła walkę. Uspokoili się, gdy Ash i grupa wrócili i Meloetta zaczęła śpiewać. W odcinku Piplup, Pansage i zaskakujące spotkanie!, Oshawott zakochał się w Buneary Dawn, ale szybko zapomniał o niej, kiedy objęła Pikachu, a Meloetta ukazała się ponownie. Kiedy Piplup Dawn również zakochał się w Meloetcie, Oshawott zaatakował go Strumieniem Wody, wywołując rywalizację u wodnych stworków. W następnym odcinku, gdy zostali otoczeni przez grupę Onixów, których Meloetta przestraszyła się, zarówno on jak i Piplup bohatersko walczyli z Onixami. Ostatecznie udało im się pokonać ich dzięki nowo nauczonej Pompy Wodnej Oshawotta.

W odcinku Meloetta i Zatopiona Świątynia!, Oshawott trenował z Pansagem, a walka ta zainspirowała Meloettę. Po zmianie formy nalegała, by trenować z Ashem i Oshawottem. Jednak niechętny do walki z obiektem swoich uczuć, Oshawott odmówił walki. W odcinku Walka o przetrwanie Unovy!, Oshawott widziany był ze łzami w oczach, gdy ostateczne żegnał Meloettę.

Ash wysłał Oshawotta jako drugiego Pokémona w walce z Cameronem i jego Hydreigonem w lidze Unovy. Pomimo różnicy wielkości, Oshawott okazał się dobrym przeciwnikiem i od razu celnie udało mu się zaatakować Strumieniem Wody. Jednak Hydreigonowi udało się uniknąć następnego ataku Oshawotta i trafić go Pulsem Smoka. Mimo tego trafienia, Oshawott dalej atakował Ostrą Muszlą, która ostatecznie trafiła przeciwnika. Kiedy Hydreigon zbierał siły po ostatnim trafieniu, Oshawott bezpośrednio trafił go Pompą Wodną. Hydreigon następnie strzelił Potrójnym Atakiem. Oshawott zaatakował Akcją, ale ostatecznie został pokonany.

W odcinku Koronacja Króla Muszelek!, Oshawott startował w turnieju na Wyspie Muszelek. Rywalizował z Caesarem, Dewottem Cadbury'ego, a także zakochał się w Oshawott imieniem Osharina, która była królową wyspy. Obaj zawodnicy dotarli do finału, w którym walczył przeciwko sobie. Po długiej walce, Oshawott zdołał pokonać Caesara. Pomimo wygranej Oshawotta, Osharina odrzuciła go na rzecz przegranego Dewotta.

W odcinku Marzenie wciąż trwa!, kiedy Ash zakończył podróż po Unovie i wyspach Decolore, zostawił Oshawotta oraz wszystkie inne Pokémony w laboratorium profesora Oaka przed udaniem się do regionu Kalos.

Osobowość i charakterystyka

Oshawott avoiding

Oshawott próbujący uniknąć bitwy

Zachowanie Oshawotta jest podobne do wielu Pokémonów Asha, zwłaszcza Aipom. Często zwraca na siebie uwagę. Po raz pierwszy pokazał to w odcinku Sandile w natarciu!, gdy chciał podróżować z Ashem, zazdrośnie zepchnął Pikachu z ramion Asha. Potem, kiedy Ash był w klubie bitew, wyszedł z Balla, chociaż Ash wyraźnie wybrał Pikachu. On jednak szybko zmienił zdanie do walki, kiedy zrozumiał, że jego przeciwnikiem był Dewott, Pokémon własnej formy ewolucyjnej. Zrobił tak wiele razy, co pokazuje również, że Oshawott kocha walczyć, ale tylko z przeciwnikami, z którymi może wygrać.

Oshawott jest bardzo dumnym stworzeniem. Zachowuje się trochę dramatycznie, gdy coś pójdzie źle, albo gdy coś nie idzie zgodnie z jego planem. Jak Aipom Asha, zdaje się być nieco nadpobudliwy. Oshawott opiekuje się również swoją muszelką - częsko panikuje i rzuca nią o ziemię, ale później podnosi ją i troszczy o nią. Również staje się bardzo zły, gdy ktoś kradnie jego muszlę. Czasami okazuje się dość leniwy jak pokazano w bitwie w Nacrene, kiedy nie chciał walczyć z Watchogiem Lenory tuż po wysłaniu przez Ryk. Wydaje się być trochę bałamutny, jak widać w odcinku Zniewalająca Emolga!, gdzie zakochał się w dzikiej Emoldze, i później w Purrloin: słodziak czy oszust?, gdzie zakochał się w Purrloinie, bo myślał, że był samicą. Był zakochany w tancerkach w Musicalu Pokémon, a potem w Vanilluxe Georgii, dopóki nie został zamarznięty. On również zakochał się w Meloetcie, a potem w Buneary Dawn, dopóki nie dowiedział się, że ta lubi Pikachu. On zawsze jest bardzo zazdrosny, gdy inny Pokémon flirtuje z Pokémonem, którego kocha. Przykładem jest Meowth, który zakochał się w Purrloinie, a także Piplup Dawn, który flirtował z Meloettą.

Ruchy

Ataki Pliki Debiut
Armatka Wodna 501MSAsh Oshawott Water Gun Nadchodzą Iris i Axew!
Akcja 501MSAsh Oshawott Tackle Trzech liderów, potrójne problemy!
Ostra Muszla 501MSAsh Oshawott Razor Shell Potęga snów!
Strumień Wody 501MSAsh Oshawott Aqua Jet Rewanż w Sali Nacrene!
Pompa Wodna 501MSAsh Oshawott Hydro Pump Wyprawa na wyspę Onixów!

Dubbing

Japonia: 福圓美里 Misato Fukuen
Stany Zjednoczone: Lisa Ortiz
Polska: Lisa Ortiz

Ciekawostki

  • Oshawott nie potrafił otwierać oczu pod wodą, co było przyczyną braku kontroli nad Strumieniem Wody. Z czasem nabywa tę umiejętność.
  • Łapiąc tego Pokémona, Ash po raz pierwszy od czasów podróży po Johto złapał wodnego startera.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Oshawott.