Fandom

Pokémon Wiki

Oricorio

3144strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
740MS.png Crabominable
Pokémon
Cutiefly 742MS.png
#741
Generacja VII
Oricorio
オドリドリ Odoridori
741MS.png
Oricorio Pom-Pom.png
Styl Pom-Pom
Oricorio Pa'u.png
Styl Pa'u
Oricorio Sensu.png
Styl Sensu
Oricorio Baile.png
Styl Baile

Pokémon Tańczący
Typy
ElektroLot
Styl Pom-Pom
PsychoLot
Styl Pa'u
DuchLot
Styl Sensu
OgieńLot
Styl Baile
Zdolności
Tancerz
Grupa hodowli
Skrzydlate
Statystyka płci

Na trzy samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
3,4 kg 0,6 m
Statystyki
HP
75
Atak
70
Obrona
70
Sp. Atak
98
Sp. Obrona
70
Szybkość
93
Styl Ciała Odcisk łapy
Body09.png Plik:F741.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Oricorio

Oricorio (jap.: オドリドリ Odoridori) - Pokémon wprowadzony w VII generacji o typie Lot.

Nie wiadomo, czy Oricorio posiada jakieś stadium ewolucji, lecz wiadomo, że ten Pokémon potrafi zmienić formę poprzez popijanie nektaru niektórych kwiatów.

  • Jeśli wypije Czerwony Nektar, zmieni formę w Styl Baile, i stanie się typami OgieńLot
  • Jeśli wypije Żółty Nektar, zmieni formę w Styl Pomponowy, i stanie się typami ElektroLot
  • Jeśli wypije Różowy Nektar, zmieni formę w Styl Pa'u, i stanie się typami PsychoLot
  • Jeśli wypije Fioletowy Nektar, zmieni formę w Styl Sensu, i stanie się typami DuchLot

Biologia

Oricorio zmienia swoją formę przez popijanie nektaru niektórych kwiatów. Ponieważ ma cztery różne formy - tyle samo co liczba wysp regionu Alola - Wydaje się, na każdej z wysp żyje inna forma Oricorio.

Oricorio ma nową zdolność zwaną Tancerz , której żaden Pokémon wcześniej nie miał. Jeśli inny Pokémon na polu bitwy uzyje ruchu tanecznego, np. Taniec Szabli, wtedy Oricorio może za chwile z niego skorzystać, dzięki swojej zdolności tancerza.

Taniec Objawienia to ruch, którego tylko Oricorio może się uczyć, a jego typ zmienia się na podstawie aktualnego stylu Oricorio.

Oricorio Baile jest bardzo namiętny. Kiedy tańczy, moc wypełnia jego ciało. Wypuszcza puszyste kłębki gdy lata podczas intensywnych tańców. Po spaleniu tego puchu może wyzwolić atak ognistego tańca.[1]

Oricorio Pomponowy jest bardzo przyjazny w stosunku do ludzi i wykorzystuje taniec, by zachęcić trenerów, którzy są ponurzy. Kiedy tańczy, jego pióra są naładowane elektrycznością. Może zaatakować tymi naładowanymi piórami, a czasami uwalnia potężne porażenia prądem.[2]

Oricorio Pa'u działa w swoim własnym tempie, co sprawia, że czasem trudno sobie z nim poradzić. To wyostrza jego porywające ruchy podczas tańca, który zwiększa jego siłę psychiczną. Mówi się, że ten taniec wyraża wdzięczność Bogom Pokémonów.[3]

Oricorio Sensu jest cichym i ułożonym Pokémonem. Za pomocą swojego tańca, gromadzi dryfujące w przestrzeni duchy i pożycza od nich siłę do walki. Ludzie, którzy wyemigrowali z Kanto czują wielką sympatię do tego Pokémona, ponieważ jego taniec przypomina im o ich ojczyźnie.[4]

Ciekawostki

Pochodzenie

Oricorio może być inspirowany łuskaczem, ptakiem, który żywi się nektarem i może mieć różne kolory upierzenia. Jego taniec może również wynikać z tańców godowych niektórych ptaków.

Jego style taneczne inspirowane są różnymi formami tańca. Styl Baile odnosi się do flamenco, styl Pomponowy odnosi się do cheerleadingu, styl Pa'u dotyczy hula (pā'ū oznacza trawiastą spódnicę w języku hawajskim), a styl Sensu odnosi się do japońskiego tańca (扇子 sensu to japońskie słowo oznaczające składany wachlarz, który może być stosowane w takich tańcach).

Etymologia

Oricorio może być kombinacją słów oriole i choreography.

Odoridori może być korupcją słowa 踊り odori, 鳥 tori i 色とりどり irotoridori.

Przypisy

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki