FANDOM

Oranguru (jap.ヤレユータン Yareyūtan) - Pokémon o typu Normal Psycho wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Specjalne umiejętności

Oranguru czasami z własnej woli używają przedmiotów, którymi posługują się tylko ludzie. Z perspektywy jego trenera, ciężko to znieść. Podobno raz zdarzyło się, że ten Pokémon używał Poké Balli! Podobny do wachlarza przedmiot noszony przez Oranguru jest zrobiony własnoręcznie przez tego Pokémona. Powstał w połączeniu warstw liści z jego futrem.

Zachowanie

Dawno temu ludzie myśleli, że ten Pokémon był kiedyś człowiekiem, który zamieszkał w lesie, dlatego były one nazywanie "ludźmi lasu". Oranguru jest przychylny dla Pokémon żyjących w lesie dostarczając im leki i jedzenie w razie potrzeby.

Środowisko naturalne

Oranguru żyje samotnie w głębi lasu i nie podejmuje wielu działań. Zamiast tego woli wspiąć się na wysokie drzewo i tam medytuje.

Ewolucja

Oranguru nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Oranguru
Oranguru
normalny psychiczny

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Oranguru (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Oranguru wydaje się być oparty na orangutanie i guru. Może być również wzorowany na satori, przypominającym małpę yōkai, który potrafi czytać w ludzkich sercach.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją słów orangutan i guru.
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów やれ yare ("zrób to") i オランウータン oran'ūtan (orangutan).

Przypisy