Wikia

Pokepédia

Oddish

Dyskusja0
2555stron na
tej wiki
Stub photo
Ten artykuł jest w trakcie rozbudowy!
042 mini Golbat #043
Oddish
Gloom Plik:044 mini.png
043 mini Oddish
Oddish
Informacje ogólne
Nazwa jap. ナゾノクサ Nazonokusa
Wymowa Odisz
Generacja Generacja I
Ewoluuje z brak
Ewoluuje w Gloom
Pokédex
Narodowy #043
Johto #083
Hoenn #088
Sinnoh brak
Unova brak
Kalos #105
Informacje biologiczne
Klasyfikacja Pokémon Źdźbło
Typ Trawa Trujący
Zdolność Chlorofil
Ukryta zdolność Ucieczka
Wzrost 0.5 m
Waga 5.4 kg
Grupa jaja Roślinne
Płeć 50% samiec, 50% samica
Kolor Niebieski
Styl ciała Body07
Odcisk łapy F043
Ryk Odtwórz
Pozostałe informacje
Współczynnik złapania 255 (33.3%)
Liczba kroków do wyklucia 5355 - 5609
Szybkość podnoszenia poziomu Średnio wolno
Bazowa wartość przyjaźni 70

Oddish (jap. ナゾノクサ Nazonokusa) to Pokémon o typach Trawa Trujący, wprowadzony w I generacji. Może ewoluować na poziomie 21 w Glooma, a następnie przy kontakcie z Liściastym Kamieniem lub Słonecznym Kamieniem odpowiednio w Vileplume'a lub Bellossoma.

Opis

Środowisko naturalne

Znane pod nazwą naukową Oddium Wanderus, Oddishe mieszkają w lasach oraz na łąkach.

Wygląd

Oddish jest niebieską rośliną o okrągłym ciele, paciorkowatych, czerwonych oczach i owalnych stopach. Pięć dużych, zielonych liści wyrasta z głowy, tego Pokémona. Jak wykazano w anime, ów liście są chwytne i mogą być używane do podnoszenia lekkich przedmiotów.

Zachowanie

Będąc nocnymi Pokémonami, grzebią one swoje wrażliwe ciało w ziemi w ciągu dnia, by uniknąć promieni słonecznych i drapieżników. Gdy pociągnie się za liście zagrzebanego w ziemi Oddisha, to reaguje on przeraźliwym wrzaskiem. Oddishe zaczynają się poruszać, gdy ich liście zaczynają absorbować światło księżyca, które jest wykorzystywane przez nie w trakcie rozwoju. Gatunek ten wędruje w nocy (często nawet na odległość jednego kilometra), aby zasiać swoje nasiona i znaleźć bogatą w składniki odżywcze glebę, w której mógłby się zagrzebać. Im ziemia, w której chowa się Oddish jest żyźniejsza, tym bardziej błyszczą się jego liście. Uważa się, że nogi Oddium Wanderus pełnią funkcję korzeni, podczas odpoczynku tego gatunku pod ziemią.

Występy

Ważniejsze występy w anime

Oddish zadebiutował w odcinku Bulbasaur i Ukryta Osada jako jeden z Pokémonów pod opieką Melanie w Ukrytej Osadzie. Misty uważając, że Oddish jest bardzo słodkim Pokémonem, starała się go złapać. Przed zrobieniem tego, powstrzymał ją Bulbasaur. Później Misty przeprosiła oba Pokémony za swoje zachowanie. Ten sam osobnik powrócił później w retrospekcji z odcinka Ambasador Bulbasaur.

Oddish posiadany przez Mariah chciał latać ze swoimi przyjaciółmi - Hoppipami w odcinku Pogoda dla przyjaciół!. Próbował on nawet zmienić swój kolor na różowy, by przypominać swoich kolegów. Mimo tego, że nie nigdy nie poleci, pokazał swoją moc pokonując samemu Zespół R.

W odcinku Skąd wieje wiatr? Steven posiadał trzy Oddishe, których używał do badań nad ewolucją miejscowych Trawiastych Pokémonów. Również w tym odcinku pojawia się mnoga liczba innych przedstawicieli tego gatunku.

Ważniejsze występy w mandze

Pokémon Adventures

Pierwszy raz Oddish pojawia się jako sylwetka, gdy Green opowiada o Mew w The Jynx Jinx.

W Extricated from Exegguto Oddish był jednym z Pokémonów widzianych podczas masowej migracji na Seafoam Islands.

Gold posiadał własnego Oddisha, którego trzymał w domu. (Murkrow Row).

Crystal złapała jednego na swojej drodze do laboratorium Profesora Elma w Three Cheers for Chikorita.

Były ilustrator Mato przedstawiał siebie jako Oddisha w tomach 2-7.

Ewolucja

Oddish ewoluuje w Glooma na 21 poziomie. Następnie Gloom ewoluuje przy kontakcie z Liściastym i Słonecznym Kamieniem w Vileplume'a lub Bellossoma.

Oddish
Oddish
Poziom 21 Gloom
Gloom
Liściasty Kamień Leaf Stone

Słoneczny Kamień Sun Stone

Vileplume
Vileplume

Bellossom
Bellossom

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki