Fandom

Pokémon Wiki

Numel

3053strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

PokémonNumel jest Pokémonem typu ognistego i ziemnego. Ewoluuje w Camerupta.

Biologia

Fizjologia

Numel wygląda jak żółty wielbłąd z wulkanem na grzbiecie, grzywką na szczycie głowy i sennymi oczami. Garb jest zielony na samej górze. Zawiera ob również magmę sięgającą 1200 °C. Numel ma krótkie nogi.

Różnice płci

Samica Numela ma większy garb niż samiec.

Zdolności specjalne

Numel to bardzo silny Pokémon, który służy ludziom od wielu lat z swoją zdolnością do przenoszenia ciężkich ładunków.

Zachowanie

Numel jest bardzo prostolinijnym Pokémonem. Nie reaguje na nawet na najskuteczniejsze trafienia, ale zawsze reaguje, gdy jest głodny.

Siedlisko

Numela można znaleźć w pobliżu gór pochodzenia wulkanicznego lub pracującego dla ludzi.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Numel nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Numel pojawił się w odcinku Asysta zwycięskiej walki w posiadaniu Julie. Ash i jego przyjaciele znaleźli łąka pełną tych Pokémonów, a Zespół R chciał je ukraść. W tym samym odcinku, James opowiedział, że jego dziadek kupił mu trochę Numeli, by utrzymać ciepło w zimie.

Drugoplanowe role

Numel zadebiutował w filmie Jirachi: Spełnione Marzenia.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG053 Numel, Drętwy Pokémon. Numel jest ta zadowolony, że nawet nie zauważa, kiedy utknie. Ciało tego Pokémona jest wypełnione gorącą magmą, która ochłodzona wodą spowalnia jego ruchy. Numel jest też niezdolny do wytrzymania głodu.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki