Fandom

Pokémon Wiki

Nosepass

3273strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pokémon Nosepass to Pokémon typu kamiennego. Ewoluuje w Probopassa na górze Coronet.

Biologia

Fizjologia

Nosepass ma twarde, kątowe, skalne, niebieskie ciało. Jego najbardziej widocznym elementem jest czerwony, trójkątny nos, który jest bardzo magnetyczny. Ma także ręce i nogi posiadające szczeliny. Jego ramiona przypominają igły kompasu. Ma okrągłe otwory służące jako uszy. Jego oczy, objęte ciemną "maską", są wiecznie zamknięte.

Różnice płci

Brak.

Zdolności specjalne

Ich nosy mogą funkcjonować jako elektromagnes i pokazują kierunek północny. Nie mogą stać naprzeciw siebie, ponieważ wszyscy mają taką samą polaryzację. Magnetyzm Nosepassa jest silniejszy w zimnych porach roku.

Zachowanie

Zwykle stoi w jednym miejscu, z nosem skierowanym na północ. Kiedy czuje się zagrożony, Nosepass może bronić się, podnosząc swój magnetyzm i przeciągając żelazne obiekty do ciała.

Siedlisko

Nosepassy można znaleźć w jaskiniach.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Roxanne, Liderka Sali z Rustboro, ma Nosepassa, który ukazał się w odcinku Kto wygra z Nosepassem.

W odcinku Król Aipom, młody człowiek imieniem Hank użył Nosepassa, by wyśledzić brakującą Aipom Asha.

W odcinku Z nosem w górach, Ash walczył z Alanem i jego Nosepassem na górze Coronet. Nosepass następnie przekształcił się w Probopassa.

Drugoplanowe role

Nosepass pojawił się w otwarciu filmów Cel Deoxys i Lucario i tajemnica Mew.

Nosepass pojawił się również w odcinku Starcie dwóch pokoleń!.

Grupa Nosepassów pojawiła się w odcinku Spotkanie na bezludnej wyspie wraz z Probopassami.

Nosepass pojawił się na krótko podczas Ligi Sinnoh.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG016 Nosepass to Pokémon z gatunku kompasów. Jego nos działa jak elektromagnes i przy jego pomocy potrafi określać położenia obiektów.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
AG183 Nosepass, Pokémon Kompas. Jego nos wskazuje północ jak igła kompasu. Podróżni mogą używać Nosepassa do wyznaczania kierunków.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki