Wikia

Pokepédia

Noctowl Asha

Dyskusja0
2555stron na
tej wiki
Noctowl Asha
サトシのヨルノズク Satoshi no Yorunozuku
Ash Noctowl
Informacje
Płeć Nieznana
Umiejętność Nieznana
Aktualna lokalizacja W laboratorium profesora Oaka
Historia
Debiut Gra ptaków!
Miejsce złapania Las Ilex
164s mini
Zobacz więcej informacji na temat tego gatunku

Noctowl to lśniący Pokémon Asha. Ash napotkał go na drodze do Goldenrod w trakcie podróży po Johto.

Historia

Johto

Dr Wiseman starał się uchwycić Noctowla stosując sidła, a nie Poké Balle, ale za każdym razem Noctowl przechytrzył go i uciekał z pułapki - zwykle pozostawiając go zahipnotyzowanego. Po tym, jak Ash uratował go z rąk Zespołu R, został złapany przez niego za pomocą Pikachu.

W Rodzinna tradycja, Noctowl wykorzystywał Hipnozę na Fearowie, przez co ten myślał, że Noctowl to Charizard. Potem wykorzystywał ją na Pidgey'u, by ten myślał, iż jest jego kolegą Pidgeyem. Zaprowadził ekipę do zgubionego Pidgeya, który został porwany przez Zespół R.

Ash Noctowl Gastly

Noctowl pokonuje Gastly po nauce Przewidywania

Jego znajomość Przewidywania została objawiona w Jak przechytrzyć ducha, dzięki czemu duchy stały się dla niego widoczne. W następnym odcinku był użyty do walki Asha z Mortym o odznakę. Pokonał Gastly'ego. Został też wysłany do walki z Haunterem i pokonał go, dzięki nauce Zamętu. W walce z Gengarem, jego przeciwnik mógł atakować, gdy był niewidzialny. Noctowl zlokalizował go Zamętem i ujawnił Przewidywaniem, a na koniec pokonał Akcją.

W Kły na nic był użyty do walki z Kingdrą Clair. Zaatakował Zamętem, ale próba podniesienia Kingdry psychicznymi mocami została zniweczona Pompą Wodną. Kingdra już miał pokonać Noctowla, ale walka została przerwana przez Zespół R. Noctowl nie został użyty w rewanżu.

W Nie da się pokonać żaru! był użyty do walki Asha z Harrisonem w Srebrnej Konferencji. Walczył ze Steelixem, który najpierw ograniczył mu widoczność Burzą Piaskową, a następnie Kopaniem obronił się przed jego psychicznymi atakami. Steelix pokonał go Stalowym Ogonem.

Ash zostawił go wraz z innymi Pokémonami z Johto w laboratorium profesora Oaka, gdy wyruszył do regionu Hoenn.

Sinnoh

Ash and Noctowl

Ash i jego Noctowl

Noctowl pojawił się w odcinku Spotkanie ze starymi przyjaciółmi!, wraz z innymi Pokémonami Asha. W odcinku Opanujmy właściwy ruch!, Ash używał Noctowla w walce z Conwayem w Konwaliowej Konferencji. Stoczył silną walkę z Shuckle'em, Lickilicky i Dusknoirem, pokazując, że nauczył się trzech nowych ataków podczas przebywania w Laboratorium Oaka: Podniebny Atak, Powietrzne Cięcie i Paranormalność. Ostatecznie jednak, po tym jak stoczył wielką bitwę przeciwko Shuckle'owi Conwaya i pokonał jego Lickilicky, przegrał z Dusknoirem i jego potężnym Ciosem Gromu.

Seria Czerń i Biel

Ponownie spotkał Asha na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i cechy

Ash Noctowl size

Rozmiar Noctowla Asha

Noctowl został przedstawiony jako inteligentny, złośliwy i przebiegły - chociaż te cechy nie były zwykle podkreślone albo poruszone po debiutującym odcinku Noctowla.

Ash używał Noctowla dużo razy w ten sam sposób jak z Pidgeotto - wysyłał go do przedziurawienia balonu Zespołu R i jako zwiadowcy. Z jakiegoś powodu często był nieobecny z resztą grupy Pokémonów. Noctowl był jednak wyjątkowy w porównaniu do Pidgeotto w tym, że miał psychiczne uprawnienia. Przyczyniło się to znacznie do zwycięstwa Asha z Mortym w Ecruteak.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Dziobanie Lot Gra ptaków! Jest
Ash Noctowl Peck

Hipnoza Psycho Gra ptaków! Jest
Ash Noctowl Hypnosis

Przewidywanie Normal Jak przechytrzyć ducha Jest
Ash Noctowl Foresight-1-

Akcja Normal Jak przechytrzyć ducha Jest
Ash Noctowl Tackle

Zamęt Psycho Od ducha do ducha Jest
Ash Noctowl Confusion

Podniebny Atak Lot Opanujmy właściwy ruch! Jest
Ash Noctowl Sky Attack

Powietrzne Cięcie Lot Opanujmy właściwy ruch! Jest
Ash Noctowl Air Slash

Paranormalność Psycho Opanujmy właściwy ruch! Jest
Ash Noctowl Extrasensory

Dubbing

Kraj Aktor(ka)
Japonia うえだゆうじ Yūji Ueda
USA うえだゆうじ Yūji Ueda
Polska うえだゆうじ Yūji Ueda

Ciekawostki

  • Jest to jedyny lśniący stworek Asha, a także jedyny posiadany przez główną postać.
  • Jest to jedyny latający stworek Asha, który został złapany w ostatnim stadium ewolucji.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Noctowl.
Pokémony Asha
Ash Kalos
Przy sobie PikachuFroakieFletchinderHawlucha
W laboratorium Oaka BulbasaurCharizardKinglerMukTaurosySnorlaxHeracrossBayleefQuilavaTotodileNoctowlDonphanSwellowSceptileCorphishTorkoalGlalieStaraptorTorterraInfernapeBuizelGliscorGibleUnfezantOshawottPigniteSnivyScraggyLeavannyPalpitoadBoldoreKrookodile
Na treningu SquirtlePrimeape
Wypuszczone ButterfreePidgeotLapras
Wymienione RaticateAipom
Rozdane Beedrill
Nieoficjalne HaunterLarvitar

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki