FANDOM

037MS.png Vulpix
Pokémon
Jigglypuff 039MS.png
#038
Generacja I
Ninetales
キュウコン Kyukon
038MS.png
Ninetales.png
Ninetales
Ninetales Alola.png
Ninetales Alolański

Pokémon Lis
Typy
Ogień LódBaśń
Ninetales Alolański
Zdolności
Ognisty Błysk Płaszcz Przeciwśniegowy
Alolański

Susza
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Ląd
Statystyka płci

Na trzy samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
19,9 kg 1,1 m
Statystyki
HP
73
Atak
76
Obrona
75
Sp. Atak
81
Sp. Obrona
100
Szybkość
100
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08.png Plik:F038.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Ninetales

Ninetales (jap. キュウコン kyukon) - Pokemon lis. Ninetales jest pokemonem typu ognistego. Jego preewolucją jest Vulpix, który może stać się Ninetalesem za pomocą kamienia ognistego.

W regionie Alola występuje inna odmiana Ninetales. Ta odmiana jest pokemonem typu lodowego i bajkowego.

Wygląd

Głowa Ninetalesa jest bardzo zgrabna. Uszy średniej wielkości prosto sterczą wychwytując najlżejszy dźwięk. Oczy są jasnoczerwone. Na głowie znajduje się duża grzywa. Szyja długa, porośnięta gęstym futrem. Prawdopodobnie jest mięsożerny, chociaż w animé jadł owoce. Tułów Ninetalesa do złudzenia przypomina tułów lisa. Porośnięty jest średnio długim futrem. Z tyłu jest dziewięć puszystych ogonów o rudej końcówce.

W regionie Alola wygląd stworzonka uległ diametralnej zmianie. Sierść stała się błękitna, a na końcu łap, grzywki i ogonów biała. Grzywka zrobiła się bardziej falowana, podobnie ogon. Oczy Ninetales są niebieskie.

Zachowanie

Ninetalesy to niezwykle mądre i mściwe pokemony. Każdy,kto dotknie jednego z jej dziewięciu ogonów zapada w tysiącletnią klątwę. Każdy ogon Ninetales podobno posiada własną mityczną moc, która pomaga jej żyć nawet 1000 lat. Wystrzeliwuje ze swoich czerwonych oczów światło przypominające laser, by przejąć kontrolę nad umysłem ofiary. Im dłużej Ninetales żyje,tym bardziej lśniąca staje się jego sierść. Legenda głosi, że ten pokemon jest reinkarnacją dziewięciu świętych, którzy poświęcili swoje życie. Rozumie ludzką mowę. Używa tajemniczych mocy do manipulowania ogniem.

Entymologia

Nazwa tego pokemona wzięła się najprawdopodobniej od jego dziewięciu ogonów. nine-9 tales-przekręcony lekko wyraz tails

Ninetales Alolański

Ninetales Alolański żyje w śnieżnych szczytach, które są czczone w regionie Alola jako święte góry. Są one traktowane jako święci emisariusze, a ludzie spotykają ich z lękiem i strachem. Osobowość tego Pokemona jest niezwykle delikatna, a czasem pomaga to ludziom, którzy wydają się być w niebezpieczeństwie. Jednak nie okazuje on litości dla nikogo i niczego, kto ośmiela się uszkodzić jego terytorium.

Ninetales Alolański jest w stanie produkować kryształki lodu z futra, które obejmuje jego ciało. Może używać tych kryształków lodu do blokowania ataków, lub może z nich tworzyć kulki lodu, króre wystrzeliwuje jak pociski w stronę przeciwników. Moc tych lodowych pocisków jest na tyle duża, aby mogła rozdrobnić skały!

Anime

W animé Ninetales odegrał większą rolę w odcinku " Just Waiting On A Friend " kiedy w pełni zaprezentował swą psychiczną moc. Wcześniej występował sporadycznie i nie odgrywał większej roli.

Pokedex

Ninetales-pokemon lis. Ewoluuje z Vulpixa. Ma dziewięć ogonów pokrytych puszystym i lśniącym runem. Ninetales żyje bardzo długo.

Ewolucja

Vulpix ewoluuje w Ninetalesa pod wpływem ognistego okruchu, Ninetales jest ostateczną formą Vulpixa.

037.png038.png

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki