FANDOM

Nestorka to starsza kobieta z regionu Unova, pojawiająca się po raz pierwszy w odcinku Axew w opałach!.

Historia

Jest ona nestorką w Wiosce Smoków. W retrospekcji z odcinka Axew w opałach! okazało się, że to ona podarowała Iris Axew z zamiarem rozwijania jego umiejętności w walkach Pokémonów. Wierzyła, że Iris posiada umiejętności niezbędne do prawidłowego wychowania Axew, aby któregoś dnia został potężnym Haxorusem.

Nestorka pojawiła się w retrospekcji Iris w odcinku Droga Smoczej Mistrzyni!, gdzie wysłała dziewczynę w podróż, aby stała się Smoczą Mistrzynią. Powiedziała jej, że wędrówka przyniesie jej wiele różnych doświadczeń, zarówno dobrych, jak i złych, ale będą one ważne dla rozwoju zarówno jej, jak i Axew.

W odcinku Iris i Excadrill kontra Pogromczyni Smoków! nestorka widoczna była w innej retrospekcji Iris, toczącej się znacznie wcześniej niż poprzednie, gdzie obserwowała turniej organizowany w Wiosce Smoków. Była świadkiem bitwy małej Iris przeciwko Smoczemu Mistrzowi Draydenowi i wydawało się, że była zadowolona z jej walki. Nie wiadomo, co łączy ją z Draydenem.

Pojawiła się ponownie w odcinku Samotny Deino!, gdzie Iris wspomniała, że kiedyś pomogła przestraszonemu dzikiemu Druddigonowi, który zawędrował do Wioski Smoków.

Nestorka pojawiła się na krótko w filmie Kyurem kontra Miecz Sprawiedliwości w retrospekcji Iris, gdzie opowiedziała jej o Kyuremie.

Nestorka pojawiła się osobiście w odcinku Powrót do wioski!, gdy Ash i jego przyjaciele dotarli do Wioski Smoków.

Osobowość i cechy charakteru

Niewiele wiadomo o osobowości i charakterze nestorki. Jest najstarszą kobietą w wiosce, w związku z czym cechuje ją mądrość, a także ogromna wiedza na temat smoczych Pokémonów. Wydaje się pełnić rolę mędrca we wsi. Iris wspomniała, że ​​kobieta "nie lubi zimna", co może świadczyć o tym, że - podobnie jak ona - nie lubi Pokémonów typu lodowego.

Pokémony

Podarowane innym

Jajo → Axew
EP669 Iris Axew
W odcinku Axew w opałach! okazało się, że nestorka dała Iris jej Axew, kiedy ten miał zaledwie jeden dzień.
Debiut W cieniu Zekroma!

Aktorzy głosowi

Japonia: 水田わさび Wasabi Mizuta
Stany Zjednoczone: Kayzie Rogers
Polska: Anna Apostolakis-Gluzińska
Elżbieta Gaertner (F15)