FANDOM

Necrozma (jap. ネクロズマ Nekurozuma) - legendarny Pokémon typu Psycho wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Necrozma nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Necrozma
Necrozma
psychiczny

Opisy w Pokédexie

Necrozma

Gra Wpis z Pokédexa
791MS Sun Przypominająca Ultra Bestie, ta forma życia, oczywiście śpiąca pod ziemią, była podejrzewana o pochodzenie z innego świata w satrożytnych czasach.
792MS Moon Światło najwyraźniej jest jego źródłem energii. Ma wyjątkowo błędne usposobienie i nieustannie odpala wiązki laserowe.
800DMMS Ultra Sun Wygląda źle, gdy szaleje w poszukiwaniu światła, które służy jako jego energia. Najwyraźniej pochodzi z innego świata.
800DWMS Ultra Moon Światło jest jego źródłem energii. Jeśli nie pochłania on światła, powstają w nim i na nim zanieczyszczenia, a Necrozma ciemnieje i przestaje się poruszać.

Dusk Mane Necrozma

Gra Wpis z Pokédexa
791MS Sun Brak
792MS Moon Brak
800DMMS Ultra Sun Jest to jego forma, pochłaniająca światło Solgaleo. Rzuca się na wrogów, a następnie tnie je pazurami.
800DWMS Ultra Moon Jest to forma Necrozmy, która pochłania moc Solgaleo, czyniąc ją niezwykle okrutną i niemożliwą do kontrolowania.

Dawn Wings Necrozma

Gra Wpis z Pokédexa
791MS Sun Brak
792MS Moon Brak
800DMMS Ultra Sun Lunala nie ma już własnej woli. Teraz pod kontrolą Necrozmy i ciągle wyrzuca całą swoją energię.
800DWMS Ultra Moon To jest jego forma, gdy pochłania światło Lunali. Łapie wrogów w gigantyczne szpony i rozrywa je brutalną siłą.

Ultra Necrozma

Gra Wpis z Pokédexa
791MS Sun Brak
792MS Moon Brak
800DMMS Ultra Sun To jest jego forma, gdy pochłonęła przytłaczającą energię światła. Wystrzeliwuje wiązki laserowe z całego ciała.
800DWMS Ultra Moon Światło wylewające się z całego ciała wpływa na żywe istoty i naturę, oddziałując na nie na różne sposoby.

Lokalizacje

Ikona Gra Lokalizacja
791MS Sun Ten Carat Hill
792MS Moon Ten Carat Hill
800DMMS Ultra Sun Mount Lanakila
800DWMS Ultra Moon Mount Lanakila

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Necrozma (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Necrozma jest wzorowany na pryzmacie i refrakcji. Biorąc pod uwagę pierwszą część jego nazwy ("necro"), jego czarne zabarwienie oraz symbol gwiazdy z tyłu głowy, może być również oparty na czarnym karle (teoretycznie "martwa gwiazda", która przestała emitować światło i ciepło) lub - biorąc pod uwagę zdolność do pochłaniania światła - czarnej dziurze.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją νεκρός nekrós (śmierć po starożytnej grece), 黒 kuro (czarny) i πρῖσμα prîsma (pryzmat po starożytnej grece). Może wywodzić się również od projektu Ozma, eksperymencie przeprowadzonym w celu poszukiwania życia pozaziemskiego.

Przypisy

Pokémony z możliwością zmiany form
Legendarne Pokémony