FANDOM

Muramasa to postać z regionu Johto, pojawiająca się w odcinku Wciągająca walka.

Historia

Muramasa jest liderem dojo. Uczy swoich studentów umiejętności, które powinni posiadać, by wygrać bitwę. Zostało wspomniane, że jako młody człowiek był utalentowanym wojownikiem i wygrał wiele walk z swoim Scizorem o imieniu Masamune.

Jeden z jego uczniów, Shingo, wierzył, że potrafi przewidzieć przebieg każdej walki za pomocą laptopa. Mając nadzieję, że Ash udowodni mu, że się myli, Muramasa zasugerował obydwóm trenerom walkę. Używając swojego Heracrossa, Ash był w stanie pokonać Scizora Shingo.

Po podziękowaniu Ashowi za wspaniałą walkę, Shingo zdecydował się trenować pod okiem swego nauczyciela, Muramasy.

Pokémony

Przy sobie

Masamune
EP142 Muramasa Masamune
Masamune (jap. マサムネ Masamune) jest Scizorem Muramasy. Pierwszy raz pojawił się, nacierając na Zespół R i Asha. Muramasa wyjaśnił potem, że byli w trakcie treningu. Później był widziany ze swoim trenerem, pokazując Ashowi i jego przyjaciołom swoje dojo walk. Potem widoczny był, ponownie trenując. Kiedy Zespół R skradł laptopa Shingo, pojawił się na czas, by ich powstrzymać, po czym w walce zastąpił go Scizor Shingo. Na końcu, razem ze swoim trenerem, oglądał walkę Asha i Shingo.
Debiut Wciągająca walka

Aktorzy głosowi

Japonia: 大友龍三郎 Ryūzaburō Ōtomo
Stany Zjednoczone: Scottie Ray
Polska: Piotr Siejka

Ciekawostki

  • W japońskiej wersji anime Muramasa jest nie tylko nauczycielem Shingo, ale i jego ojcem.
  • Muramasa jest imieniem znanego japońskiego miecznika, Muramasy Sengo. Również imię Scizora, Masamune, jest imieniem sławnego (jeśli nie największego) japońskiego miecznika.
    • Masamune dzieli swoje imię z Morrisonem w japońskiej wersji.