FANDOM

Multitype to umiejętność wprowadzona w generacji IV.

Efekt

Podczas bitwy

Generacja IV

Multitype zmienia formę i typ Pokémona z tą umiejętnością w zależności od trzymanej płyty. Usunięcie przedmiotu za pomocą Thief, Covet, Trick, Switcheroo czy Knock Off nie zadziała na Pokémona z tą umiejętnością, niezależnie od tego, jaki trzyma przedmiot.

Kiedy Pokémon przetransformuje się w Arceusa, przyjmuje jego formę i typ. Jeśli transformowany Pokémon trzyma płytę, która różni się od tej trzymanej przez przeciwnika, natychmiast zmienia formę i typ na te odpowiadające tej płycie; jeśli nie ma płyty, natychmiast zmienia się w normalnego Arceusa (chyba że przekształcił się w normalnego Arceusa na samym początku).

Ruchy Role Play, Gastro Acid, Worry Seed i Skill Swap nie zadziałają na Pokémona z tą umiejętnością. Multitype nie może zostać skopiowany przez umiejętność Trace.

Generacja V-VI

Jeśli Pokémon przetransformuje się w Arceusa, będzie teraz w tej samej formie, co Arceus-przeciwnik, niezależnie od posiadanego przedmiotu.

Multitype nie jest już powiązany z przedmiotami tak, jak wcześniej. Efekty związane z manipulowaniem przedmiotem nie wpłyną na Arceusa, jeśli spowodowałyby, że zyskałby jakąś płytę lub stracił tą, którą już posiada.

Ruchy Simple Beam i Entrainment nie zadziałają na Pokémona z tą umiejętnością. Multitype nie może zostać zastąpiony przez umiejętność Mummy.

Generacja VII

Multitype może teraz zmienić typ i formę Arceusa, jeśli trzyma on Kryształ-Z danego typu.

Ta umiejętność nie może zostać skopiowana przez Power of Alchemy i Receiver ani stłumiona przez Core Enforcer.

Poza bitwą

Ta umiejętność nie ma efektu poza bitwą.

Pokémony z tą umiejętnością

# Pokémon Typ(y) Pierwsza umiejętność Druga umiejętność Ukryta umiejętność
493 493MS Arceus normalny Multitype

Galeria

W anime

W mandze

Zobacz też