Wikia

Pokepédia

Muk Asha

Komentarze4
2541stron na
tej wiki
Muk Asha
サトシのベトベトン Satoshi no Betobeton
Ash Muk
Informacje
Płeć Nieznana
Umiejętność Nieznana
Aktualna lokalizacja W laboratorium profesora Oaka
Historia
Debiut Elektryczny Magnemite
Miejsce złapania Zatrute Miasto
089 mini
Zobacz więcej informacji na temat tego gatunku

Muk był dziewiątym Pokémonem złapanym przez Asha podczas podróży po Kanto.

Historia

Oryginalna seria

Muk Grimer EP030

Muk w debiucie

Ash złapał Muka w odcinku Elektryczny Magnemite. Ash i jego przyjaciele przechodzili przez Zatrute Miasto, które miało awarię zasilania. Lokalna elektrownia była opanowana przez Grimery. Po tym, jak zostały one pokonane, lider Grimerów, Muk, przyszedł i wyzwał trenerów do walki. Z pomocą Pikachu i Magnemite'a, Muk został osłabiony i złapany przez Asha. Wtedy natychmiast został wysyłany do laboratorium profesora Oaka, ponieważ jego smród był tak zjełczały, że mógł przenikać przez Poké Ball. Jednak okropny zapach Muka zniknął w późniejszych odcinkach. Podczas pobytu w laboratorium Muk zaprzyjaźnił się z profesorem.

Muk pojawił się później w odcinku Pojedynek w zagrodzie, gdy Ash, Brock, Misty i Gary odwiedzili laboratorium profesora Oaka.

Jeanette Fisher Bellsprout Ash Muk

Muk łatwo absorbuje ataki

Podczas Konferencji Błękitnego Wzgórza w odcinku Huczna runda piąta, Muk został wezwany do walki z Bellsproutem Jeanette Fisher, który łatwo poradził sobie z Bulbasaurem i Pikachu. Bellsprout swoimi atakami nie mógł pokonać Muka przez jego galaretowatość, a przegrał, gdy Muk go przygniótł ciałem. Po walce został ponownie odesłany do laboratorium.

Ash dodał Muka do zespołu na krótko w odcinku Tajemnicza groźba, gdzie został użyty, aby pomóc mu znaleźć giganta Bulbasaura w kanalizacji. Potem powrócił do laboratorium. Pokazał się ponownie przy wideo rozmowie Asha z Oakiem razem z Kinglerem i Taurosem w odcinku Witaj, Pummelo, oferując swoją pomoc w walce z Drakiem.

Muk spotkał Asha, kiedy Ketchum wrócił do domu po podróży po Pomarańczowym Archipelagu w odcinku Tajemnica Brocka. Pokémon nalegał na walkę z Zespołem R, na co Ash zgodził się, gdyż nie miał przy sobie Bulbasaura. Mukowi udało się pokonać złoczyńców, demonstrując w bitwie nowo poznany Trujący Gaz.

W trakcie Srebrnej Konferencji Ligi Johto, Ash ponownie dodał Muka do swojego zespołu, razem z Heracrossem, Taurosem i Snorlaxem, w celu walki z Garym. Został wysłany pierwotnie do bitwy z Blastoisem, jednak szybko został zamieniony z Bayleef. Później został wysłany do walki ze Scizorem, z którym ostatecznie przegrał.

Seria Advanced Generation

Muk Birch

Muk wita profesora Bircha

Muk pojawił się w specjalnych odcinkach, gdzie było widać, jak pokonał Cassidy i Butcha i uwolnił wszystkie skradzione Poké Balle. Był również postrzegany, gdy przygniótł Tracey'ego, gdy otworzył drzwi do laboratorium Oaka Delii.

Muk pojawił się ponownie w odcinku Na właściwym miejscu o właściwej porze!, gdy Ash wrócił do Alabastii. Z wielką życzliwością powitał wtedy profesora Bircha.

Seria Diamond & Pearl

Muk pojawił się w odcinku Spotkanie ze starymi przyjaciółmi! w laboratorium profesora Oaka, a następnie został przeniesiony do Asha na krótki czas. Muka nie zaobserwowano, gdy brał udział w Konwaliowej Konferencji.

Seria Czerń i Biel

Muk na krótko pojawił się w odcinkach Nowe miejsca... znajome twarze! i Żegnaj, Unovo! Witajcie, nowe przygody!!, przygniatając profesora Oaka, gdy Ash rozmawiał z nim w laboratorium profesor Juniper.

Ponownie spotkał Asha na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i cechy

Ash Muk Oak affection

Muk okazuje sympatię trenerowi i profesorowi Oakowi

Muk jest bardzo szczęśliwym i kochającym Pokémonem. Okazuje on swą sympatię poprzez przygniecenie osób. Lubi wszystkich, nawet wrogów (w tym Jessie).

Muk różni się od większości Pokémonów Asha, ponieważ jest typowo defensywnym stworkiem o niskiej sile ataku.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Powalenie Normal Huczna runda piąta Jest
Ash Muk Body Slam

Trujący Gaz* Trujący Tajemnica Brocka Jest
Ash Muk Poison Gas

Bomba Mułu Trujący Nie da się pokonać żaru! Jest
Ash Muk Sludge Bomb

Dubbing

Kraj Aktor(ka)
Japonia 石塚運昇 Unshō Ishizuka
USA Michael Haigney*
Tom Wayland*
Polska Michael Haigney*
Tom Wayland*

Ciekawostki

  • Muk to jedyny w pełni rozwinięty Pokémon Asha, który zna mniej niż cztery ruchy.
  • Sposób, w jaki Ash dostaje Muka, jest bardzo podobny do tego, w jakim otrzymał Squirtle'a, Taillowa i Palpitoada i Krokoroka, ponieważ te Pokémony należały do własnych stad i byli ich przywódcami.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Muk.
Pokémony Asha
Ash Kalos
Przy sobie PikachuFroakieFletchinderHawlucha
W laboratorium Oaka BulbasaurCharizardKinglerMukTaurosySnorlaxHeracrossBayleefQuilavaTotodileNoctowlDonphanSwellowSceptileCorphishTorkoalGlalieStaraptorTorterraInfernapeBuizelGliscorGibleUnfezantOshawottPigniteSnivyScraggyLeavannyPalpitoadBoldoreKrookodile
Na treningu SquirtlePrimeape
Wypuszczone ButterfreePidgeotLapras
Wymienione RaticateAipom
Rozdane Beedrill
Nieoficjalne HaunterLarvitar

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki