FANDOM

Muk Asha
サトシのベトベトン Satoshi no Betobeton
Ash Muk
Informacje
Płeć Nieznana
Zdolność Nieznana
Trenerzy Ash
Miejsce złapania Zatrute Miasto
Obecna lokalizacja U Profesora Oaka
Historia
Debiut Elektryczny Magnemite
Złapany w Elektryczny Magnemite
089MS
Ten Pokémon nigdy nie ewoluował.

Muk był dziewiątym Pokémonem złapanym przez Asha podczas podróży po Kanto.

Historia

Oryginalna seria

Plik:Muk Grimer EP030.png

Ash złapał Muka w odcinku Elektryczny Magnemite. Ash i jego przyjaciele przechodzili przez Zatrute Miasto, które miało awarię zasilania. Lokalna elektrownia była opanowana przez Grimery. Po tym, jak zostały one pokonane, lider Grimerów, Muk, przyszedł i wyzwał trenerów do walki. Z pomocą Pikachu i Magnemite'a, Muk został osłabiony i złapany przez Asha. Wtedy natychmiast został wysyłany do laboratorium profesora Oaka, ponieważ jego smród był tak zjełczały, że mógł przenikać przez Poké Ball. Jednak okropny zapach Muka zniknął w późniejszych odcinkach. Podczas pobytu w laboratorium Muk zaprzyjaźnił się z profesorem.

Muk pojawił się później w odcinku Pojedynek w zagrodzie, gdy Ash, Brock, Misty i Gary odwiedzili laboratorium profesora Oaka.

Plik:Jeanette Fisher Bellsprout Ash Muk.png

Podczas Konferencji Błękitnego Wzgórza w odcinku Huczna runda piąta, Muk został wezwany do walki z Bellsproutem Jeanette Fisher, który łatwo poradził sobie z Bulbasaurem i Pikachu. Bellsprout swoimi atakami nie mógł pokonać Muka przez jego galaretowatość, a przegrał, gdy Muk go przygniótł ciałem. Po walce został ponownie odesłany do laboratorium.

Ash dodał Muka do zespołu na krótko w odcinku Tajemnicza groźba, gdzie został użyty, aby pomóc mu znaleźć giganta Bulbasaura w kanalizacji. Potem powrócił do laboratorium. Pokazał się ponownie przy wideo rozmowie Asha z Oakiem razem z Kinglerem i Taurosem w odcinku Witaj, Pummelo, oferując swoją pomoc w walce z Drakiem.

Muk spotkał Asha, kiedy Ketchum wrócił do domu po podróży po Pomarańczowym Archipelagu w odcinku Tajemnica Brocka. Pokémon nalegał na walkę z Zespołem R, na co Ash zgodził się, gdyż nie miał przy sobie Bulbasaura. Mukowi udało się pokonać złoczyńców, demonstrując w bitwie nowo poznany Trujący Gaz.

W trakcie Srebrnej Konferencji Ligi Johto, Ash ponownie dodał Muka do swojego zespołu, razem z Heracrossem, Taurosem i Snorlaxem, w celu walki z Garym. Został wysłany pierwotnie do bitwy z Blastoisem, jednak szybko został zamieniony z Bayleef. Później został wysłany do walki ze Scizorem, z którym ostatecznie przegrał.

Seria Advanced Generation

Muk Birch

Muk wita profesora Bircha

Muk pojawił się w specjalnych odcinkach, gdzie było widać, jak pokonał Cassidy i Butcha i uwolnił wszystkie skradzione Poké Balle. Był również postrzegany, gdy przygniótł Tracey'ego, gdy otworzył drzwi do laboratorium Oaka Delii.

Muk pojawił się ponownie w odcinku Na właściwym miejscu o właściwej porze!, gdy Ash wrócił do Alabastii. Z wielką życzliwością powitał wtedy profesora Bircha.

Seria Diamond & Pearl

Muk pojawił się w odcinku Spotkanie ze starymi przyjaciółmi! w laboratorium profesora Oaka, a następnie został przeniesiony do Asha na krótki czas. Muka nie zaobserwowano, gdy brał udział w Konwaliowej Konferencji.

Seria Czerń i Biel

Muk na krótko pojawił się w odcinkach Nowe miejsca... znajome twarze! i Żegnaj, Unovo! Witajcie, nowe przygody!!, przygniatając profesora Oaka, gdy Ash rozmawiał z nim w laboratorium profesor Juniper.

Ponownie spotkał Asha na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i cechy

Ash Muk Oak affection

Muk okazuje sympatię trenerowi i profesorowi Oakowi

Muk jest bardzo szczęśliwym i kochającym Pokémonem. Okazuje on swą sympatię poprzez przygniecenie osób. Lubi wszystkich, nawet wrogów (w tym Jessie).

Muk różni się od większości Pokémonów Asha, ponieważ jest typowo defensywnym stworkiem o niskiej sile ataku.

Ruchy

Ataki Pliki Debiut
Powalenie 089MSAsh Muk Body Slam Huczna runda piąta
Trujący Gaz* 089MSAsh Muk Poison Gas Tajemnica Brocka
Bomba Szlamu 089MSAsh Muk Sludge Bomb Nie da się pokonać żaru!

Dubbing

Japonia: 石塚運昇 Unshō Ishizuka
Stany Zjednoczone: Michael Haigney*
Tom Wayland*
Polska: Michael Haigney*
Tom Wayland*

Ciekawostki

  • Muk to jedyny w pełni rozwinięty Pokémon Asha, który zna mniej niż cztery ruchy.
  • Sposób, w jaki Ash dostaje Muka, jest bardzo podobny do tego, w jakim otrzymał Squirtle'a, Taillowa i Palpitoada i Krokoroka, ponieważ te Pokémony należały do własnych stad i byli ich przywódcami.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Muk.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki