Fandom

Pokémon Wiki

Mudkip

2979stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Pokémon Mudkip to Pokémon typu wodnego. Ewoluuje w Marshtompa, a potem w Swamperta.

Mudkip, wraz z Treecko i Torchiciem, jest jednym ze starterów Pokémon w regionie Hoenn.

Biologia

Fizjologia

Mudkip to mały, niebieski Pokémon z dużą głową, szerokimi ustami, czarnymi oczami i pomarańczowymi, gwieździstymi skrzelami na policzkach. Posiada również płetwę na szczycie swojej głowy i niebieską płetwę jako ogon. Porusza się na czterech nogach i ma lekko niebieski spód.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Mudkip może korzystać z płetwy na głowie do wykrywania subtelnych zmian w prądach powietrza i w wodzie, może wykryć pobliskie zbiorniki wodne. W ten sposób może również wykryć niebezpieczeństwo. Podobnie jak większość wodnych Pokémonów, Mudkip może strzelać wodą z ust. Gdy jest w wodzie, Mudkip oddycha za pomocą skrzeli na jego policzkach. Na lądzie, może mocno podnieść duże głazy, sadząc swoje cztery nogi i falując. Jeśli jest w obliczu napiętej sytuacji na polu bitwy, Mudkip będzie wystarczająco silny, aby zmiażdżyć kamieniami większych niż on sam.

Zachowanie

Mudkip jest bardziej dojrzały niż jego ewolucje, ale ma działanie ochronne w swoim rodzaju i ze względu na potężną moc, skupia się w grupie i łatwo pokonuje swoich wrogów. Mudkip lubi bawić się w błocie. Zasypia zakopując się w ziemi. Duża płetwa ogonowa pcha go przez wodę z potężnym przyspieszeniem.

Środowisko

Mudkip i członkowie jego rodziny ewolucjnej mieszkają na bagnach i mokradłach, głęboko w środku izolowanych wysp. Wkrótce po urodzeniu na pięknych plażach, pływa na bagna w głębi wyspy.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Mudkip nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Mudkip Brocka

Brock zdobył Mudkipa w odcinku Misja Mudkip. W odcinku Lekarstwo na gorzkie łzy, Mudkip ewoluuje w Marshtompa.

Inne

Plik:Mudkiphatching2.gif
Mudkip pierwszy raz pojawił się w odcinku Długa droga przed nami!, gdy May została poproszona o użycie Pokémona, by zaatakować Poochyeny. Potem, kiedy dziewczynka została poproszona, aby wybrać startera, odmówiła z wyboru Mudkipa.

W odcinku Twój pierwszy Pokémon, Siostra Joy poprosiła Asha i Maxa, by opiekowali się Treecko, Torchiciem i Mudkipem. Mudkip z tej grupy był bardzo młody i płakał.

Nicholai posiadał Mudkipa; zadebiutował on w odcinku Krótkie spodenki.

Drugoplanowe role

Mudkip był używany przez jednego z uczniów szkoły trenerskiej w odcinku Kto rządzi w szkole!.

Mudkip pojawił się w odcinku Niezwykła moc kwiatów jako Pokémon użyty w pokazach.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG005 Mudkip, Rybi Pokémon. Mudkip używa swojej wrażliwej płetwy jak radaru, żeby odbierać sygnały z otoczenia.
AG025 Mudkip, Pokémon Blotniak. Na głowie ma radarowe czubki, dzięki którym wie co się wokoło dzieje. Jego ciosy są tak silne, że kruszą skałę.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki