FANDOM

Morelull to Pokémon o typie trawiastym i baśniowym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Morelull prowadzi nocny tryb życia poruszając się na swoich podobnych do nóg korzeniach, które służą im również do komunikacji ze sobą. Pozostanie w miejscu i pobieranie z niego substancji odżywczych doprowadzałoby do zwiędnięcia roślin w okolicy, dlatego Morelulle co noc zmieniają swoje położenie.

Morelull wytwarza zarodniki, które jaskrawo świecą. Samo patrzenie na ich migające światło może wywołać usypiający efekt. Ten Pokémon używa go głównie w sytuacji zagrożenia.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Morelull ewoluuje w Shiinotica na poziomie 24. Shiinotic nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Morelull
Morelull
trawiasty baśniowy
Poziom 24 Shiinotic
Shiinotic
trawiasty baśniowy

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Morelull (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Morelull jest oparty na grzybie bioluminescencyjnym, takim jak ten z rodzaju Mycena. Prawdopodobnie jest również wzorowany na czarcim kole.
  • Biorąc pod uwagę to, że niektóre zagraniczne nazwy jego ewolucji pochodzą od wyrazu "lampa", a Morelull świeci światłem i usypia ludzi, może być również oparty na lampce nocnej.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją wyrazów morel (Morchella) oraz lull (cisza).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 寝 ne (sen) i angielskiego mushroom (grzyb).

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki