Fandom

Pokémon Wiki

Monferno

3113stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Pokémon Monferno to Pokémon typu ognisto-walczącego. Ewoluuje z Chimchara, a następnie przekształca się w Infernape'a.

Biologia

Fizjologia

Monferno przypomina szympansa z kilkoma częściami pawiana. Wiele z włosów Monferno ma jasny kolor pomarańczowy. Monferno ma wyraźny ogon, w przeciwieństwie do swojej poprzedniej formy. Jego ogon jest podobny do tych u Charmandera, Charmeleona i Charizarda, choć płomień na ogonie Monferno jest znacznie bardziej wrzecionowaty, a nasada ogona ma łatkę czerwonego zabarwienia. Pysk Monferno, jego uszy, brzuch, trójpalczaste stopy, pięć palców i kolisty znak na jego dłoniach są w odcieniu beżu. Ma kolczastą kryzę białych włosów na szyi i złote opaski. Monferno ma niebieskie oznaczenia powyżej oczów i czerwone oznaczenia między nimi na twarzy. Monferno ma małe kły, pomarańczowe powieki i mały herb pomarańczowych włosów.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Zdolności Monferno są podobne do tych u Chimchara, tylko są silniejsze. Monferno jest zdolny do kilku ruchów walczących, takich jak Walka Wręcz czy Mega Podmuch, a także może poznać Atak Rac.

Zachowanie

Jako radosny Pokémon, Monferno są oczywiście żartobliwy. Jednak używa zaciętych sztuk walki. Monferno często wykorzystuje swój płomień na ogonie jako broni. W przypadku zagrożenia, zwiększa wielkość płomienia, co jest przydatne w straszeniu wrogów.

Środowisko naturalne

Odżywianie

Tak jak każdy Pokémon, Monferno nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Główne występy

Monferno Asha

Chimchar Asha ewoluuje w Monferno podczas pełnej bitwy Asha i Paula w odcinku Ewolucja strategii!. Po ewolucji uczy się Mach Ciosu. Następnie przekształca się w Infernape'a w odcinku Pokonamy gniew ogniem!.

Monferno Flinta

Również członek elity posiadał Monferno. Obecnie jest już jednak Infernape'em. W niższej formie pojawił się w odcinku Na rozstaju czterech dróg! w retrospekcji.

Inne

Monferno zadebiutował w odcinku Letnia szkoła już nas woła! jako Pokémon w Letniej Szkole. Zajęła się nim Angie.

Drugoplanowe role

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
DP088 Monferno, Radosny Pokémon, wyższa forma Chimchara. Atakuje z powietrza odbijając się od ścian i sufitów. Jego bronią jest płonący ogon.
DP132 Monferno, Radosny Pokémon, wyższa forma Chimchara. W trakcie bitwy jego płonący ogon nie pozwala przeciwnikowi atakować z bliska.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki