Fandom

Pokémon Wiki

Misty (anime)

2979stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze12 Udostępnij

Misty
Misty.png
カスミ Kasumi
Informacje
Wiek 10 (od EP003)
Płeć Żeńska
Kolor oczu Zielony
Kolor włosów Rudy
Miasto Azuria
Region Kanto
Stanowisko Trenerka, Liderka Sali
Liderka w Sali Azuria
Odznaka Odznaka Kaskady
Specjalizacja Typ Wodny
Debiut Pokémon, wybieram cię!
Postać

Misty to przyjaciółka i była towarzyszka podróży Asha Ketchuma.

Historia

Plik:Misty as baby.png
Misty to najmłodsza z czwórki sióstr, zajmujących się Stadionem w Azurii. Znudzona ciągłym poniżaniem i wykorzystywaniem przez swoje starsze rodzeństwo, postanawia ona opuścić rodzinne miasto i zostać najlepszą trenerką Wodnych Pokémonów. Wkrótce po opuszczeniu domu udaje jej się poznać Asha, który uciekając przed Spearowami pożycza jej rower i... jego Pikachu przypadkowo niszczy jednoślad w czasie walki z rozwścieczonym stadem. Rozgniewana dziewczynka postanawia więc udać się w ślad za chłopcem, próbując wymusić na nim zwrot należności za kompletnie zdemolowany pojazd. Z czasem zaprzyjaźniają się oni, do paczki dołącza Brock, chwilowo zastępuje go Tracey i tym sposobem rudowłosa dziewczynka ani się nie obejrzy, a już ma za sobą przebyte Kanto, Pomarańczowe Wyspy i Johto. Niestety, Daisy, Lily i Violet postanawiają także poużywać nieco życia, więc gdy nasi bohaterowie wracają ze Srebrnej Konferencji, szykując się do kolejnej podróży, Misty zostaje ściągnięta z powrotem do Azurii. Co więcej, jej rower zostaje naprawiony przez Siostrę Joy z Wertanii, więc nie ma ona już wymówki, aby towarzyszyć Ashowi w jego podróży. Jej powrót na Stadion nastąpił w idealnym momencie, ponieważ groziło mu zamknięcie. Na szczęście udaje jej się opanować chaos, zaprzyjaźnić się z Pokémonami, którymi musi się od tej pory zajmować, a także stopniowo zgłębiać wiedzę na temat bycia Liderką. Po raz kolejny Ketchum i jego paczka spotykają ją w Hoenn, kiedy to zostaje ona zaproszona do Królestwa Togepi, gdzie jej ulubiony Pokémon i maskotka zarazem ewoluuje i zostaje w Królestwie Mirażu. Po tej przygodzie wraca ona do Azurii, od czasu do czasu widząc się z Tracey'm lub innymi przyjaciółmi, wpadającymi do Azurii.

Charakter

File-Mistys fear of bugs.png

Misty okazuje strach przed robakami

Misty to bardzo porywcza i zmienna osoba. Potrafi w jednej chwili z pogodnej i uśmiechniętej dziewczynki zamienić się w zaborczą i krzykliwą jędzę. Jej charakter nieco przypomina Jessie, choć trzeba przyznać, że z czasem nieco się ona uspokoiła. Początki nie były jednak łatwe, a Ash i Brock nie raz oberwali po głowie za swoje głupie i nieodpowiedzialne zachowania, które wytrąciły Wodną Liderkę z równowagi. Poza chęcią zostania najlepszą Wodną Trenerką, Misty ma kilka ulubionych zajęć. Uwielbia przykładowo wędkować, w związku z czym wynalazła ona sobie nawet specjalny wabik, który przed jej odejściem z paczki został podarowany Ashowi w prezencie. Jej umiejętności wielokrotnie zostały podkreślane, a rudowłosa dziewczynka wygrała nawet Turniej w Wędkowaniu. Jeżeli chodzi o rzeczy, których Misty nie lubi, to poza marchewką i papryką, należą do nich także Pokémony Robaki. Nie kryje ona swojego obrzydzenia do tego typu Stworków, odrzucając nawet przyjaźnie nastawionego do niej Caterpie. Poza Ashem, Brockiem i May, szczególna więź łączy ją z Maxem i Sakurą, którzy także stanowią młodsze rodzeństwo i doskonale rozumieją, jak to jest użerać się ze starszymi siostrami.

Strój

EP007.png

Misty w oryginalnej serii

Misty przez większość serii zwykła nosić turkusowe krótkie spodenki zapinane na czerwonych szelkach oraz żółtą podkoszulkę. Gdy wróciła na Stadion w Azurii, jej ubiór zaczął ulegać drobnym zmianom, w zależności od okazji. Poza tradycyjnym strojem, zdarza się, że ta młoda Liderka zakłada na siebie niebieskie, krótkie dżinsy przepinane białym paskiem oraz żółtą koszulkę z kapturem. Gdy zaś udaje się w odwiedziny do Profesora Oaka lub w jakąś dłuższą podróż (np. do Hoenn), ma ona na sobie zwykle żółtą kamizelkę z granatowym kołnierzykiem i spodenki tego samego koloru, pod które nakłada purpurową koszulkę. Ostatnio jej czerwony plecak zastąpiła torba przypominająca Spheala.
Infomisty.png
Misty.png

Osiągnięcia

Pokémony

Jako Liderka, Misty posiada sporo Wodnych Pokémonów. Poza jej zespołem, który w czasie podróży znacząco się wzmocnił, w jej składzie zawsze występował jeden Normalny Stworek. Przez większą część serii był nim Togepi, jednak gdy przyszło mu ewoluować, dzięki uprzejmości Tracey'ego, otrzymała ona małego Azurilla, który dopiero po przemianie stanie się on także Wodnym Pokemon'em. Najsilniejszego członka jej ekipy stanowi natomiast bez wątpienia Gyarados, z którym na początku miała ona niemałe problemy. Pokémon ten jest bardzo dziki, a dodatkowo od dziecka Misty nie umiała się z nim obchodzić (od czasu, gdy jako bobas weszła przypadkowo do paszczy jednego Gyaradosa gdy spał, a ten o mało jej nie połknął - obydwoje byli tak samo wystraszeni i skołowani). Na szczęście udaje jej się to, a od tej pory Wodny Wąż wspiera ją w pojedynkach wachlarzem potężnych ataków. Uwielbia ona wszystkie Wodne Pokemon'y, określając je mianem "słodkich" i "kochanych".

W Sali Azuria

Misty Goldeen.png
Goldeen
Misty Staryu.png
Staryu
Misty Starmie.png
Starmie
Misty Horsea.png
Horsea
Misty Psyduck.png
Psyduck
Misty Politoed.png
Poliwag → Poliwhirl → Politoed
Misty Corsola.png
Corsola
Misty Gyarados.png
Magikarp → Gyarados
Caserin.png
Caserin ♂
Misty Azurill.png
Jajko → Azurill
Misty Dewgong.png
Seel → Dewgong

Wypuszczone

Misty Togetic.png
Togepi → Togetic

Tymczasowe

Seaking
200pxDebiut: Haczyk, żyłka, kołowrotek! Misty złapała Seakinga w czasie konkursu wędkarskiego. Będąc jednym z największych Stworków w jeziorze, doprowadza on rudowłosą dziewczynkę do pierwszego miejsca, o które wcześniej musiała stoczyć pojedynek. Ostatecznie wygrywa ona zawody, ale zgodnie z ich regulaminem, musiała wypuścić złapanego Seakinga z powrotem.
Ataki
Brak

Krótko używane

Golduck ♂
EP091.pngDebiut: Żegnaj, Psyduck Misty zaprzyjaźnia się z Golduckiem, który żyje na Wyspie Kinnow, błędnie myśli, że jej Psyduck ewoluował. Był używany w bitwie pomiędzy Mariną, a Misty. Później okazuje się, że Psyduck siedział w Poké Ballu. Golduck następnie prezentuje swoje umiejętności na kilku dziewczętach.
Ataki
Wodna Broń, Obezwładnianie, Zamęt, Psychiczny Cios, Ciosy Furii i Hiper Promień
Pikachu ♂
Ash Misty Pikachu.pngDebiut: Księżniczka kontra księżnczka Misty pożycza go od Asha na czas trwania Turnieju Księżniczek, w celu wyważenia różnorodnych typów w swoim zespole. Ten Elektryczny Stworek pomaga jej przebrnąć do ścisłego finału, przyczyniając się tym samym do jej zwycięstwa.
Ataki
Elektryczny Szok, Piorun, Zwinność, Szybki Atak, Grzmot, Podwójne uderzenie kantem, Akcja, Atak Spojrzenia, Stalowy Ogon, Elektro Akcja i Elektro Kula
Bulbasaur
Ash Misty Bulbasaur.pngDebiut: Księżniczka kontra księżnczka Misty pożycza go od Asha na czas trwania Turnieju Księżniczek, w celu wyważenia różnorodnych typów w swoim zespole. Ten Trawiasty Stworek pomaga jej przebrnąć do ścisłego finału, przyczyniając się tym samym do jej zwycięstwa.
Ataki
Akcja, Dzikie Pnącza, Ostry Liść, Podmuch Wiatru, Nasionko Mocy, Słoneczny Promień, Usypiający Pyłek, Usunięcie i Tunel
Vulpix
Brock Misty Vulpix.pngDebiut: Księżniczka kontra księżnczka Misty pożycza Vulpixa od Brocka na czas trwania Turnieju Księżniczek, w celu wyważenia różnorodnych typów w swoim zespole. Ten Ognisty Stworek pomaga jej przebrnąć do ścisłego finału, przyczyniając się tym samym do jej zwycięstwa.
Ataki
Miotacz Płomieni, Ognisty Wir i Szybki Atak
Scyther
200pxDebiut: Wodna wojna Pokémonów Tracey pożyczył Misty Scythera i Marilla, by pomogli ugasić ogień na wyspie.
Ataki
Taniec Szabli, Podwójny Zespół, Siekanie, Łomot Czaszką, Szybki Atak i Cięcie
Marill
Ataki
Wodna Broń
Liderzy Sal w regionie Kanto
File-Boulder Badge.png
Forrest
w mieście Marmoria
File-Cascade Badge.png
Misty
w mieście Azuria

File-Thunder Badge.png
Por. Surge
w mieście Orania

File-Rainbow Badge.png
Erika
w mieście Prizmania
File-Soul Badge.png
Koga
w mieście Parmania
File-Marsh Badge.png
Sabrina
w mieście Safrania
File-Volcano Badge.png
Blaine
na wyspie Cinnabar
File-Earth Badge.png
Agatha
w mieście Wertania

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki