Fandom

Pokémon Wiki

Minun

3052strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Pokémon Minun to Pokémon typu elektrycznego. Nie posiada pre-ewolucji ani ewolucji.

Biologia

Fizjologia

Minun, wraz ze swoim partnerem Plusle'em, mają niezwykłe podobieństwo do Pichu i Pikachu. Minuny są przeważnie o odcieniu kremym z niebieskimi akcentami. W akcentach błękitu są widoczne jego duże uszy, policzki, przednie łapy i ogon w kształcie minusa. Minun posiada mały nosek i kremowe znaki minusa w środku niebieskich policzków.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Minun tworzy elektryczne pompony na przednich łapach i iskry, by kibicować swoim partnerom.

Minun po prawie identyczne zdolności do Plusle'a. Prąd wytwarzany przez Minuna i Plusle'a potrafi poprawić krążenie i dodać energii.

Zachowanie

Minun jest pogodnym i podtrzymującym Pokémonem, zawsze zachęca towarzyszy w walce przy użyciu woreczków zapłonowych w policzkach. Jest bardzo współczujący wobec swoich przyjaciół. Przez to przypomina cheerleaderkę. Cieszy się z walki z Minunem.

Środowisko naturalne

Zwykle znajdują się na obszarach zielonych lub pod okapem domów podczas deszczu.

Odżywianie

Tak jak każdy Pokémon, Minun nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Minun raz pierwszy pojawił się u boku Plusle'a w odcinku Pod osłoną mgły. Oba Pokémony były własnością Thatchera, który był odpowiedzialny za ochronę latarni morskiej.

Plusle i Minun pojawiają się również w filmie Cel Deoxys. Para pomaga Tory'emu Lundowi przezwyciężyć swój lęk przed Pokémonami.

Inny Minun pojawił się w odcinkach Nie jestem Dee Dee, jestem Dawn! i Wielki bis! obok swego odpowiednika pod własnością Ursuli.

Drugoplanowe role

Minun i Plusle pojawili się jako aktorzy w jednym z filmów z odcinka Światła, Camerupt, akcja!.

Minun, wraz z Plusle'em, pojawił się w odcinku Pokémon Mystery Dungeon: Team Go Getters Out of the Gate!.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG038 Minun, Radosny Pokémon. W trosce o innych przyciąga na siebie spadający deszcz iskier.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP161 Minun, Pogodny Pokémon. Prąd wytwarzany przez Minuna i Plusle'a potrafi poprawić krążenie i dodać energii.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki