FANDOM

Minior to Pokémon o typie kamiennym i latającym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Miniory formują się w stratosferze i pochłaniają otaczający ich detrytus. Po spożyciu dużej ilości cząstek stają się bardzo ciężkie, przez co spadają na powierzchnię Ziemi. Skorupa Miniora jest bardzo twarda i ciężka, dzięki czemu ochrania jego rdzeń. Ten Pokémon Meteor wydaje się być skonstruowany w taki sposób, że jeśli jego powłoka pęknie, staje się lżejszy i może atakować szybciej.

Gdy jego powłoka pęknie, rdzeń w środku ujawnia się. Nie wiadomo, jaki kolor się pojawi, do czasu gdy pęknie skorupa!

Minior ma nową umiejętność, Rozbrojenie , której żaden inny Pokémon wcześniej nie miał. Ze zdolnością Rozbrojenia, będzie miał doskonałe zdolności obronne, o ile jego powłoka jest nienaruszona. Jest również zabezpieczony przed zmianą statusu. Ale kiedy jego HP spadnie poniżej połowy, jego powłoka pęknie i zmieni się w formę bardziej opartą na ataku.[1]

Formy

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Minior nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Minior
Minior
kamienny latający

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Minior (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Minior jest oparty na meteorze. Dodatkowo może być również wzorowany na stuletnich japońskich cukierkach konpeitō - są to słodkie cukierki w kształcie gwiazdy, występujące wielu różnych kolorach.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją słów minor (mniejszy), mini, meteor, junior i armor (zbroja).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów meteor i nano.

Przypisy

Pokémony z możliwością zmiany form
Pokémony o nieprzemiennych formach