Miasto Veilstone (Jap.: トバリシティ Tobari City) to miasto we wschodnim Sinnoh. To ósme co do wielkości miasto w Świecie Pokémonów. Położone jest blisko morza na północy, Trasy 214 i Miasta Pastoria na południu oraz Trasy 215 na zachodzie. Mieszka tutaj Maylene, Liderka Sali Veilstone oraz stoi tu Tajna Baza Zespołu G.

Veilstone jest wykute w stromych i skalistych górach, nadając miastu skalne ściany, które wywołują zimną atmosferę. Miasto jest dość odizolowane i ma niewielki kontakt z innymi miastami. Zespół Galactic zbudował tutaj także Magazyn i ich kwaterę główną, Tajną Bazę Galaktycznych w Veilstone. To miasto posiada jedyne Centrum Handlowe w regionie Sinnoh, podobnie jak Miasto Celadon w Kanto, Miasto Goldenrod w Johto, Miasto Lilycove w Hoenn i Trasa 9 w Unova. Salon Gier Veilstone posiada również automaty do gier, na których można grać, by wygrać monety potrzebne do kupienia TM. Veilstone słynie z kamieni, w tym z meteorytów, które mogą zmienić Deoxys w wiele form.

W Pokémon Diamond, Pearl i Platinum, gdy gracz opuści Salę, Dawn/Lucas będzie czekać na zewnątrz i powie graczowi, że Zespół Galactic ukradł jej/jego Pokédex. Gracz musi pójść razem z nim, aby pokonać dwóch Żołdaków Galaktycznych.

Slogan

Ociosane ze skały (Jap.: いしに かこまれた くうかん A space surrounded by rock.)

Punkty Zainteresowania

Veilstone City DP

Miasto Veilstone w Diamond i Pearl

Centrum Handlowe

Główny artykuł: Centrum Handlowe Veilstone

Centrum Handlowe Veilstone znajduje się w centrum Miasta Veilstone, na zachód od Centrum Pokémonów. Jest to główna dzielnica handlowa w mieście. Veilstone nie ma zwykłego Poké Marketu, ale jego większa odmiana sprzedaje wszystkie zwykłe przedmioty i wiele więcej. Centrum Handlowe jest podobne do Centrum Handlowego Celadon, Centrum Handlowego Goldenrod i Centrum Handlowego Lilycove. Sklep oferuje szeroką gamę produktów na pięciu piętrach. Kiedy gracze wchodzą do sklepu, po lewej stronie wejścia znajduje się kobieta, która oddaje graczu maskę, która zostanie umieszczona w Skrzynce Mody. Ludzie przy ladzie recepcji sprzedają przedmioty zwykle znalezione w Poké Marketach. Na drugim piętrze człowiek za ladą wzbogaci nasz Pokétch o aplikację Counter. Przedmioty bitewne i witaminy są również tutaj sprzedawane. TM sprzedawane są na trzecim piętrze, a dekoracje do Tajnej Bazy są sprzedawane na czwartym piętrze. Niedrogie produkty lecznicze: Lemoniadę, Napoje Gazowane i Świeżą Wodę można kupić w automatach z napojami na najwyższym piętrze. Piwnica, dodana w Pokémon Platinum, sprzedaje Poffinki, Jagody i Lawowe Ciastka.

Kwatera Galaktycznych

Team Galactic HQ Pt

Kwatera Galaktycznych w Platinum

Główny artykuł: Kwatera Zespołu Galactic

Budynek galaktycznych jest główną Kwaterą Zespołu Galactic. Baza jest dużym, wielopiętrowym budynkiem na północy Veilstone . Wraz z Budynkiem galaktycznych w Eternie jest jednym z głównych centrów działań Zespołu Galactic. Przez krótki czas przetrzymywane były tu Legendarne Pokémony Uxie, Azelf i Mesprit.

Na początku gracz może poruszać się tylko po holu pierwszego piętra budynku. Zamknięte drzwi w holu można otworzyć tylko Kluczem Galactic. Część kwatery głównej może być również dostępna za pośrednictwem podziemnego przejścia za zamkniętymi drzwiami w Magazynie Galaktycznych. Na najwyższym piętrze kwatery głównej gracz spotka i pokona Cyrusa, który oddaje mu Master Balla za swoją porażkę.

Salon Gier

Główny artykuł: Salon Gier Veilstone

Salon Gier Veilstone znajduje się w południowej części Veilstone w pobliżu Sali. Kobieta za ladą po lewej stronie automatów sprzedaje monety graczowi: 50 monet za PokémonDollar1000 lub 500 monet za PokémonDollar10000. W Salonie Gier znajduje się szesnaście automatów do gier, z których cztery są już zajęte. Każdy maszyna przyjmuje 3 monety, które są wstawiane po naciśnięciu przycisku X. Szpule zaczną się obracać albo po naciśnięciu przycisku D lub po ponownym naciśnięciu przycisku X. Y zatrzymuje lewą rolkę, B zatrzymuje środkową, a A - prawą. Runda premiowa ma miejsce, gdy Clefairy wyskoczy z Poké Balla na ekranie dotykowym. Po pojawieniu się Clefairy, gracze muszą nadal obracać bębnami, dopóki nie otrzymają bonusu 100 monet. Szanse na uzyskanie premii wydają się zwiększać, jeśli automaty są aktywowane do rytmu klaskania Clefairy. Nagrody są sprzedawane w domu po prawej Salonu Gier.

Magazyn Galaktycznych

Główny artykuł: Kwatera Zespołu Galactic

Magazyn Galaktycznych to niewielki magazyn znajdujący się w północno-zachodniej części Veilstone. Magazyn jest połączony z Kwaterą Zespołu Galactic przez przejście podziemne ukryte za zamkniętymi drzwiami. Drzwi można otworzyć tylko za pomocą Klucza do Magazynu. W grze Diamond i Pearl, jeden Żołdak Galaktycznych stoi tutaj na warcie przez całą grę. W Platinum, Pan Ciacho pozostaje za graczem, a Lucas/Dawn pokonują żołdaków i odzyskują Pokédex. HM02 (Latanie) można znaleźć tutaj wraz z rzadkim Kamieniem Zmierzchu.

Masażystka

Główny artykuł: Masażystka

Masażystka jest również Fryzjerką Pokemonów, która mieszka w południowej części Miasta Veilstone, w domu najbliższym Sali. Raz dziennie Masażystka masuje Pokémona gracza za darmo i znajduje Akcesoria do przebrania się w Pokazach Pokemonów. Mówi się, że masaże sprawiają, że masowany Pokémon jest bardziej przyjazny. Masażystka mieszka z bratem i Pachirisu. Jej chłopakiem jest Facet z Szalikami z Miasta Pastoria, z którym utrzymuje kontakt za pośrednictwem poczty, którą dostarcza jej Pokémon.

Podarunkowy Pokemon

W Pokémon Platinum, mężczyzna w domu dokładnie za Centrum Pokemonów oferuje graczowi Porygona, którego znalazł.

Meteoryty

Cztery meteoryty można zobaczyć po wschodniej stronie Veilstone. Jeśli gracz ma jakiegoś Deoxysa w swojej drużynie, zmieni on formę, gdy zetknie się on z meteorytami.

Giełda Nagród

Człowiek na Giełdzie Nagród powie graczowi, jaki typ Ukrytej Mocy będzie działał dla Pokémona, który zostanie mu przez gracza pokazany.

Sala Veilstone

Veilstone Gym Pt

Sala Veilstone w Platinum

Główny artykuł: Sala Veilstone

Sala Veilstonejest oficjalną Salą Miasta Veilstone. Opiera się na Pokémonach Walczących. Liderką Sali jest Maylene. Trenerzy, którzy ją pokonają, otrzymują Ceglaną Odznakę. W Pokémon Diamond i Pearl, Sala Veilstone to dojo złożone z kilku mniejszych pomieszczeń pokrytych ruchomymi ścianami. Trenerzy czekają w maleńkich kabinach. Aby dostać się do Maylene, ściany muszą być przesuwane do boksu i poza nim, tak aby puste przestrzenie w ścianach ustawiały się jeden obok drugiego, a ścieżka była czysta. Uczniowie Maylene to czterej bracia, którzy nazywają siebie "Czworokątem Karate" i twierdzą, że walczą "za MIŁOŚĆ!" "dla MĘSTWA!" "dla NADZIEI!" i "dla ŁEZ!". W Platinum, gracz musi uderzać w worki treningowe, aby przewrócić przeszkody na drodze gracza. Po pokonaniu Maylene, da gracz otrzyma Ceglaną Odznakę, TM60 (Chłonna Pięść) oraz umiejętność używania Latania poza walką.

Demografia

Pokémon Diamond and Pearl

Liczba mieszkańców Miasta Veilstone wynosi 77 osób, tylko o 10 mieszkańców mniej niż miasto Jubilife, co czyni je trzecim największym miastem w regionie Sinnoh.

Pokémon Platinum

Liczba mieszkańców Miasta Veilstone wynosi 82 osoby, co czyni je drugim największym miastem w regionie Sinnoh.

Poké Market

Główny artykuł: Centrum Handlowe Veilstone

Przedmioty

Przedmiot Lokacja Gry
Bag Tiny Mushroom Sprite Mały Muchomor Na zachód od Magazynu Galaktycznych, na północ od wejścia do miasta (ukryte)  D  P 
Bag Calcium Sprite Wapń Na zachód od Magazynu Galaktycznych, na północ od wejścia do miasta (ukryte)  Pt 
Bag TM Dark Sprite TM63 (Embargo) Od Chuligana w południowo-zachodniej części miasta  D  P  Pt 
Bag Coin Case Sprite Kasetka na Monety Od Clowna w domu na zachód od Salonu Gier  D  P  Pt 
Bag Full Incense Sprite Pełne Kadzidło Na platformie na wschód od Sali (potrzebne Wspinaczka)  D  P  Pt 
Bag PP Up Sprite Wzrost PP Po zachodniej stronieBudynku Galaktycznych (ukryte)  D  P 
Bag Rare Candy Sprite Rzadki Cukierek Po zachodniej stronie Budynku Galaktycznych  Pt 
Bag Revive Sprite Ożywiacz Pomiędzy drzewami a Centrum Handlowym (ukryte)  D  P 
Bag PP Up Sprite Wzrost PP Pomiędzy drzewami a Centrum Handlowym (ukryte)  Pt 
Bag Star Piece Sprite Kawałek Gwiazdy ×2
  • Na lewo od Magazynu Galaktycznych, daleko na północ od wejścia do miasta
  • W największej dziurze po meteorycie (ukryte)
 Pt 
Bag Storage Key IV Sprite Klucz do Magazynu Otrzymane od Żołdaka Galaktycznych na przodzie Kwatery Zespołu Galactic po spotkaniu Jupiter nad Jeziorem Ostrości  D  P 

Pokémony

  Pokémony     Gry     Lokalizacja     Poziomy     Rzadkość  
Podarunkowy Pokémon
137MS Porygon
D P Pt
Gen IV Item Ball Prezent
25 Jeden
Kolorowe tło oznacza, że tego Pokémona można znaleźć w tym miejscu w określonej grze. Białe tło z kolorowym pismem oznacza, że tego Pokémona nie można w tej grze znaleźć.

Trenerzy

Lucas/Dawn dołączą do gracza w dwuwalce przeciwko parze Żołdaków Galaktycznych.

Pokémon Diamond i Pearl

387MS Jeśli gracz wybrał Turtwiga:

DP Lucas Back
PKMN Trainer
Lucas
Miasto Veilstone
Diamond i Pearl
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallemptyBallemptyBallempty
Spr b 4d 035 Clefairy Lv.25
Typ:
Normal Nieznany
Zdolność:

Cute Charm

Przedmiot:

Brak

Metronome Normal Statusowy
Sing Normal Statusowy
Gravity Psycho Statusowy
Wake-Up Slap Walka Fizyczny
Spr b 4d 064 m KadabraLv.25
Typ:
Psycho Nieznany
Zdolność:

Synchronize

Przedmiot:

Brak

Psybeam Psycho Specjalny
Psycho Cut Psycho Fizyczny
Reflect Psycho Statusowy
Light Screen Psycho Statusowy
Spr b 4d 394 Prinplup♂/ Lv.28
Typ:
Woda Nieznany
Zdolność:

Torrent

Przedmiot:

Brak

BubbleBeam Woda Specjalny
Peck Lot Fizyczny
Fury Attack Normal Fizyczny
Metal Claw Stal Fizyczny

DP Dawn Back
PKMN Trainer
Dawn
Miasto Veilstone
Diamond i Pearl
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallemptyBallemptyBallempty
Spr b 4d 035 Clefairy Lv.25
Typ:
Normal Nieznany
Zdolność:

Cute Charm

Przedmiot:

Brak

Metronome Normal Statusowy
Sing Normal Statusowy
Gravity Psycho Statusowy
Wake-Up Slap Walka Fizyczny
Spr b 4d 064 m KadabraLv.25
Typ:
Psycho Nieznany
Zdolność:

Synchronize

Przedmiot:

Brak

Psybeam Psycho Specjalny
Psycho Cut Psycho Fizyczny
Reflect Psycho Statusowy
Light Screen Psycho Statusowy
Spr b 4d 394 Prinplup♂/ Lv.28
Typ:
Woda Nieznany
Zdolność:

Torrent

Przedmiot:

Brak

BubbleBeam Woda Specjalny
Peck Lot Fizyczny
Fury Attack Normal Fizyczny
Metal Claw Stal Fizyczny

390MS Jeśli gracz wybrał Chimchara:

DP Lucas Back
PKMN Trainer
Lucas
Miasto Veilstone
Diamond i Pearl
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallemptyBallemptyBallempty
Spr b 4d 035 Clefairy Lv.25
Typ:
Normal Nieznany
Zdolność:

Cute Charm

Przedmiot:

Brak

Metronome Normal Statusowy
Sing Normal Statusowy
Gravity Psycho Statusowy
Wake-Up Slap Walka Fizyczny
Spr b 4d 064 m KadabraLv.25
Typ:
Psycho Nieznany
Zdolność:

Synchronize

Przedmiot:

Brak

Psybeam Psycho Specjalny
Psycho Cut Psycho Fizyczny
Reflect Psycho Statusowy
Light Screen Psycho Statusowy
Spr b 4d 388 Grotle♂/ Lv.28
Typ:
Trawa Nieznany
Zdolność:

Overgrow

Przedmiot:

Brak

Razor Leaf Trawa Fizyczny
Mega Drain Trawa Specjalny
Bite Mrok Fizyczny
Curse Statusowy

DP Dawn Back
PKMN Trainer
Dawn
Miasto Veilstone
Diamond i Pearl
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallemptyBallemptyBallempty
Spr b 4d 035 Clefairy Lv.25
Typ:
Normal Nieznany
Zdolność:

Cute Charm

Przedmiot:

Brak

Metronome Normal Statusowy
Sing Normal Statusowy
Gravity Psycho Statusowy
Wake-Up Slap Walka Fizyczny
Spr b 4d 064 m KadabraLv.25
Typ:
Psycho Nieznany
Zdolność:

Synchronize

Przedmiot:

Brak

Psybeam Psycho Specjalny
Psycho Cut Psycho Fizyczny
Reflect Psycho Statusowy
Light Screen Psycho Statusowy
Spr b 4d 388 Grotle♂/ Lv.28
Typ:
Trawa Nieznany
Zdolność:

Overgrow

Przedmiot:

Brak

Razor Leaf Trawa Fizyczny
Mega Drain Trawa Specjalny
Bite Mrok Fizyczny
Curse Statusowy

393MS Jeśli gracz wybrał Piplupa:

DP Lucas Back
PKMN Trainer
Lucas
Miasto Veilstone
Diamond i Pearl
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallemptyBallemptyBallempty
Spr b 4d 035 Clefairy Lv.25
Typ:
Normal Nieznany
Zdolność:

Cute Charm

Przedmiot:

Brak

Metronome Normal Statusowy
Sing Normal Statusowy
Gravity Psycho Statusowy
Wake-Up Slap Walka Fizyczny
Spr b 4d 064 m KadabraLv.25
Typ:
Psycho Nieznany
Zdolność:

Synchronize

Przedmiot:

Brak

Psybeam Psycho Specjalny
Psycho Cut Psycho Fizyczny
Reflect Psycho Statusowy
Light Screen Psycho Statusowy
Spr b 4d 391 Monferno♂/ Lv.28
Typy:
Ogień Walka
Zdolność:

Blaze

Przedmiot:

Brak

Flame Wheel Ogień Fizyczny
Ember Ogień Specjalny
Mach Punch Walka Fizyczny
Fury Swipes Normal Fizyczny

DP Dawn Back
PKMN Trainer
Dawn
Miasto Veilstone
Diamond i Pearl
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallemptyBallemptyBallempty
Spr b 4d 035 Clefairy Lv.25
Typ:
Normal Nieznany
Zdolność:

Cute Charm

Przedmiot:

Brak

Metronome Normal Statusowy
Sing Normal Statusowy
Gravity Psycho Statusowy
Wake-Up Slap Walka Fizyczny
Spr b 4d 064 m KadabraLv.25
Typ:
Psycho Nieznany
Zdolność:

Synchronize

Przedmiot:

Brak

Psybeam Psycho Specjalny
Psycho Cut Psycho Fizyczny
Reflect Psycho Statusowy
Light Screen Psycho Statusowy
Spr b 4d 391 Monferno♂/ Lv.28
Typy:
Ogień Walka
Zdolność:

Blaze

Przedmiot:

Brak

Flame Wheel Ogień Fizyczny
Ember Ogień Specjalny
Mach Punch Walka Fizyczny
Fury Swipes Normal Fizyczny

Trener Pokémon
Spr DP Galactic Grunt M
Żołdak Galaktycznych
Nagroda: PokémonDollar1000
Dwuwalka z następnym Żołdakiem
267MS Beautifly Lv.25
Brak przedmiotu
434MS Stunky Lv.25
Brak przedmiotu
Spr DP Galactic Grunt M
Żołdak Galaktycznych
Nagroda: PokémonDollar1000
Dwuwalka z poprzednim Żołdakiem
269MS Dustox Lv.25
Brak przedmiotu
453MS Croagunk Lv.25
Brak przedmiotu
Trenerzy z Wyszukiwaczem Walk mogą używać Pokémonów o wyższym poziomie po wyszukaniu.

Pokémon Platinum

387MS Jeśli gracz wybrał Turtwiga:

Pt Lucas Back
PKMN Trainer
Lucas
Miasto Veilstone
Platinum
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallemptyBallemptyBallempty
Spr b 4p 035 Clefairy Lv.25
Typ:
Normal Nieznany
Zdolność:

Cute Charm

Przedmiot:

Brak

Metronome Normal Statusowy
Sing Normal Statusowy
Gravity Psycho Statusowy
Wake-Up Slap Walka Fizyczny
Spr b 4d 064 m KadabraLv.25
Typ:
Psycho Nieznany
Zdolność:

Synchronize

Przedmiot:

Brak

Psybeam Psycho Specjalny
Psycho Cut Psycho Fizyczny
Reflect Psycho Statusowy
Light Screen Psycho Statusowy
Spr b 4d 394 Prinplup♂/ Lv.28
Typ:
Woda Nieznany
Zdolność:

Torrent

Przedmiot:

Brak

BubbleBeam Woda Specjalny
Peck Lot Fizyczny
Fury Attack Normal Fizyczny
Metal Claw Stal Fizyczny

Pt Dawn Back
PKMN Trainer
Dawn
Miasto Veilstone
Platinum
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallemptyBallemptyBallempty
Spr b 4p 035 Clefairy Lv.25
Typ:
Normal Nieznany
Zdolność:

Cute Charm

Przedmiot:

Brak

Metronome Normal Statusowy
Sing Normal Statusowy
Gravity Psycho Statusowy
Wake-Up Slap Walka Fizyczny
Spr b 4d 064 m KadabraLv.25
Typ:
Psycho Nieznany
Zdolność:

Synchronize

Przedmiot:

Brak

Psybeam Psycho Specjalny
Psycho Cut Psycho Fizyczny
Reflect Psycho Statusowy
Light Screen Psycho Statusowy
Spr b 4d 394 Prinplup♂/ Lv.28
Typ:
Woda Nieznany
Zdolność:

Torrent

Przedmiot:

Brak

BubbleBeam Woda Specjalny
Peck Lot Fizyczny
Fury Attack Normal Fizyczny
Metal Claw Stal Fizyczny

390MS Jeśli gracz wybrał Chimchara:

Pt Lucas Back
PKMN Trainer
Lucas
Miasto Veilstone
Platinum
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallemptyBallemptyBallempty
Spr b 4p 035 Clefairy Lv.25
Typ:
Normal Nieznany
Zdolność:

Cute Charm

Przedmiot:

Brak

Metronome Normal Statusowy
Sing Normal Statusowy
Gravity Psycho Statusowy
Wake-Up Slap Walka Fizyczny
Spr b 4d 064 m KadabraLv.25
Typ:
Psycho Nieznany
Zdolność:

Synchronize

Przedmiot:

Brak

Psybeam Psycho Specjalny
Psycho Cut Psycho Fizyczny
Reflect Psycho Statusowy
Light Screen Psycho Statusowy
Spr b 4d 388 Grotle♂/ Lv.28
Typ:
Trawa Nieznany
Zdolność:

Overgrow

Przedmiot:

Brak

Razor Leaf Trawa Fizyczny
Mega Drain Trawa Specjalny
Bite Mrok Fizyczny
Curse Statusowy

Pt Dawn Back
PKMN Trainer
Dawn
Miasto Veilstone
Platinum
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallemptyBallemptyBallempty
Spr b 4p 035 Clefairy Lv.25
Typ:
Normal Nieznany
Zdolność:

Cute Charm

Przedmiot:

Brak

Metronome Normal Statusowy
Sing Normal Statusowy
Gravity Psycho Statusowy
Wake-Up Slap Walka Fizyczny
Spr b 4d 064 m KadabraLv.25
Typ:
Psycho Nieznany
Zdolność:

Synchronize

Przedmiot:

Brak

Psybeam Psycho Specjalny
Psycho Cut Psycho Fizyczny
Reflect Psycho Statusowy
Light Screen Psycho Statusowy
Spr b 4d 388 Grotle♂/ Lv.28
Typ:
Trawa Nieznany
Zdolność:

Overgrow

Przedmiot:

Brak

Razor Leaf Trawa Fizyczny
Mega Drain Trawa Specjalny
Bite Mrok Fizyczny
Curse Statusowy

393MS Jeśli gracz wybrał Piplupa:

Pt Lucas Back
PKMN Trainer
Lucas
Miasto Veilstone
Platinum
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallemptyBallemptyBallempty
Spr b 4p 035 Clefairy Lv.25
Typ:
Normal Nieznany
Zdolność:

Cute Charm

Przedmiot:

Brak

Metronome Normal Statusowy
Sing Normal Statusowy
Gravity Psycho Statusowy
Wake-Up Slap Walka Fizyczny
Spr b 4d 064 m KadabraLv.25
Typ:
Psycho Nieznany
Zdolność:

Synchronize

Przedmiot:

Brak

Psybeam Psycho Specjalny
Psycho Cut Psycho Fizyczny
Reflect Psycho Statusowy
Light Screen Psycho Statusowy
Spr b 4p 391 Monferno♂/ Lv.28
Typy:
Ogień Walka
Zdolność:

Blaze

Przedmiot:

Brak

Flame Wheel Ogień Fizyczny
Ember Ogień Specjalny
Mach Punch Walka Fizyczny
Fury Swipes Normal Fizyczny

Pt Dawn Back
PKMN Trainer
Dawn
Miasto Veilstone
Platinum
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallemptyBallemptyBallempty
Spr b 4p 035 Clefairy Lv.25
Typ:
Normal Nieznany
Zdolność:

Cute Charm

Przedmiot:

Brak

Metronome Normal Statusowy
Sing Normal Statusowy
Gravity Psycho Statusowy
Wake-Up Slap Walka Fizyczny
Spr b 4d 064 m KadabraLv.25
Typ:
Psycho Nieznany
Zdolność:

Synchronize

Przedmiot:

Brak

Psybeam Psycho Specjalny
Psycho Cut Psycho Fizyczny
Reflect Psycho Statusowy
Light Screen Psycho Statusowy
Spr b 4p 391 Monferno♂/ Lv.28
Typy:
Ogień Walka
Zdolność:

Blaze

Przedmiot:

Brak

Flame Wheel Ogień Fizyczny
Ember Ogień Specjalny
Mach Punch Walka Fizyczny
Fury Swipes Normal Fizyczny

Trener Pokémon
Spr DP Galactic Grunt M
Żołdak Galaktycznych
Nagroda: PokémonDollar1040
Dwuwalka z następnym Żołdakiem
041MS Zubat Lv.24
Brak przedmiotu
434MS Stunky Lv.26
Brak przedmiotu
Spr DP Galactic Grunt M
Żołdak Galaktycznych
Nagroda: PokémonDollar1040
Dwuwalka z poprzednim Żołdakiem
041MS Zubat Lv.24
Brak przedmiotu
453MS Croagunk Lv.26
Brak przedmiotu
Trenerzy z Wyszukiwaczem Walk mogą używać Pokémonów o wyższym poziomie po wyszukaniu.

W Centrum Pokemonów

W niektóre dni gracz może rzucić wyzwanie Trenerowi, który pojawia się w Centrum Pokémonów. W zależności od postępu w grze, podczas rewanżu Trener będzie miał Pokémony o wyższym poziomie.

Trener Pokémon
Środa, Czwartek i Piątek
Spr DP Interviewers
Ankieterzy Roxy & Oli
ユミとタク Yumi and Tak
Nagroda: PokémonDollar864/3312
081MS Magnemite Lv.6/23
Brak przedmiotu
280MS Ralts Lv.6/23
Brak przedmiotu
Spr DP Interviewers
Ankieterzy Roxy & Oli*
ユミとタク Yumi and Tak
Nagroda: PokémonDollar5040
081MS Magnemite Lv.35
Brak przedmiotu
281MS Kirlia Lv.35
Brak przedmiotu
Spr DP Interviewers
Ankieterzy Roxy & Oli*
ユミとタク Yumi and Tak
Nagroda: PokémonDollar6768
082MS Magneton Lv.47
Brak przedmiotu
282MS Gardevoir Lv.47
Brak przedmiotu
Spr DP Interviewers
Ankieterzy Roxy & Oli
ユミとタク Yumi and Tak
Nagroda: PokémonDollar7632/8496
462MS Magnezone Lv.53/59
Brak przedmiotu
282MS Gardevoir Lv.53/59
Brak przedmiotu
Trenerzy z Wyszukiwaczem Walk mogą używać Pokémonów o wyższym poziomie po wyszukaniu.

W anime

Veilstone City anime

Miasto Veilstone w anime

Veilstone City wyraźnie pojawił się w anime jako lokalizacja Sali Veilstone. Podobno zbudowano je wokół meteorytów, które znajdują się w pobliżu centrum miasta. W grach meteoryty znajdują się po prawej stronie miasta, a nie w centrum.

Miasto Veilstone po raz pierwszy pojawiło się w Zagubiona liderka, gdzie Ash i jego przyjaciele spotykają się z Liderką Sali Veilstone, Maylene, zdenerwowaną po przegranej z Paulem. Podczas gdy Dawn pociesza Maylene, Ash i Brock udają się do domu Reggiego w Veilstone, gdzie Ash walczy z Reggiem. W Coś więcej niż walka Reggie uczy Staravię Asha ruchu Dzielny Ptak, a Dawn walczy z Maylene w Sali Veilstone. Pomimo przegranej, Dawn otrzymuje podziękowania za pomoc w odzyskaniu sił, podczas gdy Maylene zaczęła przygotowywanie się do walki z Ashem. W Potrójna szansa wygranej Ash rzuca wyzwanie Maylene, które kończy się remisem. Maylene postanawia dać Ashowi Ceglaną Odznakę na cześć wielkiej bitwy.

Ostatecznie, w kolejnym odcinku, Reggie pokazuje grupie pole pełne starożytnych meteorytów uważanych za strażników miasta. Pojawia się Zespół Galactic i próbuje ukraść meteoryty, jednak Ash, Reggie i Maylene zatrzymują ich.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

W Rozdziale Diamond & Pearl, Diamond, Pearl i Platinum odwiedzili Miasto Veilstone, choć tylko dlatego, że alternatywna droga do Góry Coronet z Miasteczka Solaceon została zablokowana przez grupę Psyducków. Po przybyciu, Platinum pomyliła Salon Gier z hotelem, co zakończył się grą na automatach. Zyskała jednak wystarczającą liczbę monet, aby wymienić je na Lunetę. Kiedy trio wypróbowało przedmiot po raz pierwszy używając Chimlera, ten wystrzelił precyzyjny strzał, który zwrócił uwagę Maylene, miejscowej Liderki Sali. Maylene zaakceptowała wyzwanie tria, a także pozwoliła Diamondowi i Pearlowi zostać w budynku Sali. Podczas bitwy Platinum odkryła, że zaginął jej Pokédex. Miała jednak wyobrażenie, gdzie on może być i wysłała Diamona, by go poszukał, nie dając Pearlowi znać.

Po wygraniu bitwy w Sali, Platinum i Pearl dotarli do magazynu, w którym Diamond znalazł Pokédex Platinum. Jednak coś wtedy złapało Platinum od tyłu. Okazało się, że są to prawdziwi ochroniarze Platinum, Paka i Uji, którzy zostawili swojego klienta w Centrum Handlowym, po czym powrócili, by stawić czoła chmarom Żołdaków Galaktycznych. Wpadli na Diamonda i Pearl, a po wyjaśnieniu początkowych nieporozumień, zaczęli pracować razem, aby odeprzeć żołdaków. Komandor Saturn, widząc brak postępów dokonanych przez żołdaków, wziął sprawy w swoje ręce i wystrzelił promień z tajemniczego urządzenia, by uderzyć Paka i Uji, którzy powoli zniknęli z oczu Diamonda i Pearl.

Kwatera Zespołu Galactic w Veilstone była miejscem, w którym Diamond, Pearl i Platinum ostatecznie połączyli się ponownie po rozdzieleniu w Mieście Canalave. Po raz kolejny w starciu z Żołdakiem poziomu Zaawansowanego, trójka poświęciła swoje Pokédexy, aby uwolnić schwytanych Strażników Jeziora. W Rozdziale Platinum, Cynthia powróciła do Veilstone, gdzie straciła Cyrusa podczas poprzedniego łuku. Pod okiem jej babci, Cynthia opanowała wykorzystanie Draco Meteoru przez jej Garchompa.

Ciekawostki

  • W drodze do Sali Veilstone, gracz natknie się na asystenta Profesora Rowana. Jeśli gracz gra jako Lucas, Dawn odpowie, że zrobiła zakupy w Centrum Handlowym. I odwrotnie, jeśli gracz gra jako Dawn, Lucas odpowie, że grał w Salonie Gier.
  • W japońskiej wersji Pokémon Platinum znajduje się NPC, który mówi do gracza po angielsku. Jest obok filaru, w którym można użyć Wspinaczki. W wersji angielskiej NPC mówi po francusku. W wersji hiszpańskiej po raz kolejny mówi po angielsku. Zasadniczo pyta, czy gracz lubi Pokémony czy nie, i reaguje pozytywnie lub negatywnie, w zależności od tego, czy gracz mówi "tak", czy "nie". W wersji angielskiej, jeśli gracz mówi "Tak", mówi po francusku "Ja też, to wspaniale!", A jeśli gracz powie "Nie", mówi: "Nie mogę ci uwierzyć ... i patrzeć na ciebie! "
  • Clown, który daje graczowi Kasetkę na Monety, mówi słynny internetowy zwrot: "Jesteś zwyciezcą", pod warunkiem, że gracz odpowie poprawnie na jego pytanie.
  • Podobnie jak w sklepie na Drugiej Wyspie, piwnica Centrum Handlowego Veilstone ma na sprzedaż Rage Candy Bars Podobnie jak na Wyspach Sevii, sklep jest całkowicie wyprzedany, a przedmiot nie może zostać kupiony.
    • Wspomnienie tego przedmiotu w obu grach podsyciło spekulacje o ewentualnych remake'ach Pokémon Gold i Silver, gdzie zostało pierwotnie wprowadzone. Tak się stało w przypadku Pokémon HeartGold i SoulSilver, ponieważ Rage Candy Bar nie jest zaprogramowany w swoich poprzednikach, wydaje się być kluczowym przedmiotem na wymianie z TM64 z NPC w podziemnej ścieżce między Trasami 5 i 6.
  • Dwóch ważnych NPC pojawia się w Veilstone po pokonaniu Elitarnej Czwórki w Pokémon Platinum. Profesor Rowan pojawi się w piwnicy Centrum Handlowego, a Pan Ciacho pojawi się w Salonie gier (po historii Stark Mountain).
  • Veilstone jest pod wieloma względami podobne do Miasta Goldenrod z Johto.
  • Miasto Veilstone jest miastem rodzinnym Paula i Reggiego.

Sinnoh
Coal Badge Forest Badge Cobble Badge Fen Badge Relic Badge Mine Badge Icicle Badge Beacon Badge
Osady
Miasteczko TwinleafMiasteczko SandgemMiasto JubilifeMiasto OreburghMiasteczko Floaroma
Miasto EternaMiasto HearthomeMiasteczko SolaceonMiasto VeilstoneMiasto PastoriaMiasteczko Celestic
Miasto CanalaveMiasto SnowpointMiasto SunyshoreLiga PokémonObszar WalkiObszar PrzetrwaniaObszar Wypoczynkowy

Trasy
201202203204205206207208209210211212213214215
216217218219220221222223224225226227228229230

Inne lokacje
Jezioro Prawdy (Brzeg) • Brama OreburghaKopalnia OreburghMuzeum Kopalni OreburghGlobalny TerminalSpustoszona Ścieżka
Łąka FloaromaDolina WiatrakówLas EternaStary PałacPodziemiaBłędna JaskiniaGóra Coronet
Plac PrzyjaźniZaginiona WieżaUświęcona WieżaRuiny SolaceonJezioro Waleczności (Brzeg) • Wielkie BagnaPosiadłość Pokémon
Huta FuegoŻelazna WyspaJezioro Ostrości (Brzeg) • Szczyt WłóczniDroga ZwycięstwaPal ParkHala PokazowaSektor Bitew
Park BitewWieża WalkStrefa WalkGóra StarkŚwiątynia SnowpointWiosenna ŚcieżkaŹródło Pożegnań
Jaskinia ZawróceniaWyspa Pełni KsiężycaWyspa NowiuMorska ŚcieżkaKwiatowy RajHala Pochodzenia

Dostęp do
Zniekształcony Świat