FANDOM

Miasto Canalave
ミオシティ Mio City
Canalave City anime
Miasto Canalave
Region Sinnoh
Lider Byron
Typ Stalowy
Odznaka Odznaka Kopalni
Debiut Zamieszanie w wielkim mieście!

Miasto Canalave jest miastem w regionie Sinnoh. Canalave znajduje się na łańcuchu wysp.

Stara Cukiernia położona jest w Canalave. Tutaj ludzie mogą za pomocą instrukcji i składników zrobić Stary Piernik. Jest prowadzona przez automatyczny głos.

File-Mine Badgehh
Sala Canalave jest oficjalną salą w Canalave. Jest ona oparta na Pokémonach Stalowych. Liderem Sali jest Byron. Trenerzy, którzy go pokonają otrzymują Odznakę Kopalni.

Miasto po raz pierwszy pojawia się w odcinku Zamieszanie w wielkim mieście!, gdzie Ash i jego przyjaciele, dzięki przelotowi zeppelinem, docierają w końcu niemal do miasta. Niestety, dzięki kolejnej zagrywce Zespołu R, dzieciaki zostają rozdzielone od ich Pokémonów.

W kolejnym odcinku w Canalave działy się dziwne rzeczy - mieszkańcy miasta mieli ciągłe koszmary, przez co nie mogli zasnąć. Niektórzy podejrzewali nawet, że stać może za tym mroczny Pokémon - Darkrai. Grupa raduje miasto z opresji dzięki innemu legendarnegu stworku, Cresselii.

W Uważajcie na Rotoma!, Ash i inni odwiedzają starą cukiernię i spotykają Rotoma, a później Ash toczy walkę w siłowni i wygrywa. Tutaj też Swinub Dawn osiąga finalne stadium ewolucji.