FANDOM

Squishy (Japoński: プニちゃん Puni-chan, Angielski: Squishy) to powtarzająca się postać Pokémon w anime, która podróżowała z Ashem i jego przyjaciółmi pod opieką Bonnie. Przez Zespół Flara jest znany pod imieniem kodowym Z1. Pierwszy raz pojawił się w Specjalna Mega Ewolucja, część IV i jest główną postacią w Serii XY w pod-serii XY&Z.

Historia

Osobowość i charakterystyka

Jako Rdzeń Zygarde, Miętuś regularnie utrzymuje sprawdzanie natury poprzez komórki, które są rozproszone po całym regionie. Miętuś wykorzystuje je w charakterze kamer, i zawsze sprawdza komórkami otoczenie przed zaśnięciem. Jeśli jednak wyczuje nadchodzącego wroga, budzi każdych podróżujących towarzyszy, by ostrzec ich. Jak to było pokazane w Od A do Z!, kiedy się znajdzie w niebezpieczeństwie, wzywa do siebie wszelkie komórki, żeby zmienić formę.

Okazało się, że kiedy próbował uciec od grupy, Miętuś nie ufał w pełni ludziom; może to wynikać z eksperymentów, którym został poddany kiedy to jeszcze znajdował się w rękach Zespołu Flara. Choć przyzwyczaił się do grupy, kiedy go ocalili przed Celosią, to i tak dalej w pełni im nie ufał, do czasu kiedy go po raz drugi obronili przed Zespołem Flara. W Spotkanie w Jaskini Terminus!, okazał chwilę zawahania przed udaniem się do środka Jaskini Terminus, spoglądając na grupę Asha przed zanurkowaniem w otchłań jaskini. Podczas komunikowania się z Z2 w Komórkowe Połączenie!, Miętuś nie zgadzał się z niekorzystną opinią Z2 na temat ludzkości i pragnął kontynuować obserwację. Jednakże w miarę podróży z Bonnie i jej przyjaciółmi, Miętuś zaczął pokazywać więcej wiary w ludzi i Pokémony, czego dowodem była jego opinia wobec Asha i Greninjy w Zupełnie Nowe Spojrzenie!, i kiedy próbował przekonać Z2, by on też w nich uwierzył i ocalił region Kalos w Niepewna obrona Kalos! i Formowanie doskonalszej więzi!.

Jak to było pokazane w japońskiej wersji Śpij i śnij!, wydaje się do siebie zwracać w liczbie mnogiej, jako że jest częścią większego Zygarde'a. Miętuś jest szczególnie drażliwy, jak to było podczas pierwszego spotkania z grupą i w Piosence Miętusia. Jego największym lękiem jest ognisty duch, który bez przerwy próbuje go zaatakować i schwytać.

Znane Ataki

Forma 10%

Nazwa ataku Po raz pierwszy użyty
Squishy Lands Wrath
Używając Gniewu Lądu
Gniew Lądu Od A do Z!
Puls Smoka Przejęcie świata!
Megaszybkość Twarzą w twarz z potrzebami wielu osób!

Forma 50%

Nazwa ataku Po raz pierwszy użyty
Squishy 50 Extreme Speed
Używając Megaszybkości
Megaszybkość Marzenia, które zagrażają światu!
Puls Smoka Właściwy bohater do właściwego zadania!

Forma Kompletna

Nazwa ataku Po raz pierwszy użyty
Zygarde Complete Forme Core Enforcer
Używając Kary Rdzenia
Puls Smoka Volcanion i Mechaniczny Fenomen
Megaszybkość Formowanie doskonalszej więzi!
Kara Rdzenia Formowanie doskonalszej więzi!