FANDOM

Mew (jap. ミュウ Mew) – Mityczny Pokémon typu Psycho wprowadzony w generacji I.

Jest jedynym Pokémonem będącym w stanie nauczyć się każdego ruchu z Technicznych Maszyn, Ukrytych Maszyn oraz od nauczyciela ataków*. Może też używać ruchu Transformacja.

Z materiału genetycznego Mew powstał Mewtwo.

Mew jest jedynym Pokémonem potrafiącym używać Ruchu-Z Supernowa Początku.

Biologia

Fizjologia

Mew swym wyglądem przypomina młodego zwierzaka w formie embrionalnej. Co warte zauważenia, większość ssaków wygląda w tej fazie podobnie, a po urodzeniu wiele z nich wydaje podobne, piskliwe dźwięki. Jest jasnoróżowy. Zwykle jego kolor jest wyjątkowo jasny.

Różnice płci

Mew jest bezpłciowym Pokémonem.

Specjalne umiejętności

Ma niesamowity refleks. Jest bardzo rzadki i wiele osób nadal uważa go jedynie za złudzenie optyczne. Może przybrać postać każdego Pokémona i dzięki temu potrafi nauczyć się wszystkich ataków (prócz tych dla określonej grupy Pokémonów, jak np. Draco Meteor czy Secret Sword).Może przebywać pod wodą a także unosić się swobodnie w powietrzu.Posiada w sobie DNA każdego Pokémona oraz zdolność przekształcania się w nie.

Zachowanie

Jako że tylko kilkoro ludzi na świecie miało szczęście go spotkać, niewiele wiadomo o jego zachowaniu. Mew uchodzi za niezwykle inteligentnego i ciekawskiego Pokémona. Ludzie wierzą, że pozwala się zobaczyć tylko tym, którzy mają czyste serce. Uwielbia się bawić i wygłupiać, ma także niezwykle radosne i optymistyczne usposobienie. Udziela się ono wszystkim, którzy znajdują się w jego otoczeniu. Jego futro jest tak malutkie, że zobaczyć można je dopiero pod mikroskopem. Zwabić go można śpiewając kołysanki. Potrafi sprawiać, że jest niewidzialny. Język Mew to plątanina wyrazów "ju" i "miju". Wydawane przez Mew dźwięki brzmią jak piśnięcia. Charakterystycznym gestem Mew jest śmiech. Stworzonko chwyta się obiema łapkami za pyszczek i chichocze.

Pierwszy Mew narodził się z wybuchu ogromnej kuli energii wszechświata. Wówczas do umysłu każdego Pokémona napłynęła psychiczna fala, zwiastująca im narodziny gigantycznej mocy. Także Arceus wyczuł skupisko niezwykłej siły gdzieś w głębi ciemnej jaskini, mogącej zniszczyć wszystkie żywe stworzenia. Nastały sekundy prawdy. Wszystkie Pokémony musiały zjednoczyć się umysłowo, by zapobiec klęsce. Złączywszy swą moc, zamknęły niebezpieczną energię w postaci niewielkiego, niewinnie wyglądającego stworzonka, które tak naprawdę okazało się potężnym Pokémonem

Legendarne Pokémony