FANDOM

Mega Stone PO

Charizardit X oraz Kamień Klucz w Pokémon Origins

Kalos Mega Stone Locations

Mapa pokazująca lokalizacje Mega Kamieni w Kalos

Mega Kamień (Jap.: メガストーン Mega Stone) jest typem trzymanego przedmiotu wprowadzonym w Pokémon X i Y. Pozwala Pokémonowi Mega Ewoluować. Według Profesora Sycamore'a, Mega Kamienie są wynikiem napromieniowania kamieni ewolucyjnych mocą Legendarnego Pokémona XerneasaX lub YveltalaY. W Pokémon Omega Ruby i Alpha Sapphire, okazuje się że Mega Kamienie są też okresowo tworzone z meteorytów które spadają z nieba w postaci zielonego światła.

Mechanizm

Podczas walki,Trener może użyć swojego Kamienia Klucza (umieszczonego w Mega PierścieniuXY/Mega BransoletceORAS u gracza) by Mega Ewoluować Pokémona trzymającego przynależny mu Mega Kamień przed zaatakowaniem. Pokémon pozostaje Mega Wyewoluowany podczas walk oraz Spektakularnego Pokazu Pokémon, i wróci do swojego oryginalnego stanu, kiedy walka się zakończy albo kiedy zemdli. Każdy Pokémon który może przejść Mega Ewolucję potrzebuje przynależnego mu Mega Kamienia, który jest nazwany po nim, za wyjątkiem Rayquazy, która aby mogła przejść Mega Ewolucję, musi znać ruch Wzejście Smoka. Kilka Pokémonów może mieć kilka różnych Mega Kamieni.

Mega Kamienie nie mogą zostać przeniesione na lub z poprawnego nosiciela podczas walki: Złodziejaszek i Pożądanie nie mogą zabierać Mega Kamieni, Wytrącenie nie usuwa Mega Kamienia, Sztuczka i Podmianka zawodzą, Rzut i Podanie zachodzi, a Symbioza się nie aktywuje. Embargo i Pokój Magii również nie mogą powstrzymać użycia Mega Kamieni od Mega Ewoluowania Pokémona. Mega Kamienie nie znikają po użyciu, ale tylko jeden Pokémon może Mega Ewoluować w trakcie walki.

Dostępność

Zobacz też

Trzymane przedmioty
Przedmioty efektywne w walce
JagodyKolorowe kuleNapędyPrzedmioty podwyższające EVTrzymane przedmioty wywołujące Ewolucję
Przedmioty na DoświadczeniaKlejnotyKadzidłoMega KamienieDyski pamięciowePłyty
Przedmioty wzmacniające statystykiPrzedmioty wzmacniające typZ-Kryształy
Przedmioty efektywne poza walką
Przedmioty podwyższające EVTrzymane przedmioty wywołujące EwolucjęKadzidłaPocztaSzaliki