Fandom

Pokémon Wiki

May

3052strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
May
225px
ハルカ Haruka
Informacje
Wiek 10 (debiut)
Płeć Żeńska
Kolor oczu Niebieski
Kolor włosów Brązowy
Miasto Petalburg
Region Hoenn
Stanowisko Koordynator
Debiut Długa droga przed nami!
Postać

May to dziesięcioletnia Koordynatorka Pokémon, która towarzyszy w podróży Ashowi po regionie Hoenn. Jej celem jest konkurowanie w Pokazach Pokémon, wygrywanie Wstążek i Wielkich Festiwali w różnych regionach, aż stanie się główną Koordynatorką. Podróżowała po Hoenn i Kanto z Ashem, Brockiem i jej młodszym bratem, Maxem. Jest córką Normana i Caroline, a jej starterem Pokémon był Torchic, którego otrzymała z rąk profesora Bircha. Główna bohaterka Pokemon Sapphire / Pokemon Ruby (kiedy wybierzemy płeć żeńską).

Postać

Plik:May Anime Artwork.png
May to młoda koordynatorka, która kocha zakupy i jedzenie. Ma szczególne zamiłowanie do żywności, zwłaszcza makaronu. Kiedy ktoś kradnie jej jedzenie, gniewa się do tego stopnia, że krzyczy na ludzi. May jest na ogół bardzo słodka i optymistyczna, choć wykazuje także ostrzejsze strony, kiedy kłóci się z jej młodszym bratem, Maxem. Jednak mimo to, May głęboko troszczy się o swojego brata.

Uwielbia słodkie Pokémony, olśniewające techniki i ma tendencję do liczenia na szczęście, często używając Asysty Skitty lub Metronomu Munchlaxa. Czasem interesuje się pomóc innym ludziom z ich romantycznymi problemami. Uwielbia tworzyć własne Pokéblocki z przepisów kulinarnych, które wymyśla, w tym te, które nazywa "Fioletową Niespodzianką May" i "Różową Niespodzianką May". Jedynymi, którym podobała się Fioletowa Niespodzianka May byli jej Munchlax i Jessie. "Różowa Niespodzianka May" pochodzi z przepisu, którego używa profesor Oak do robienia paszy dla Snorlaxa Asha. Tak więc, ten Pokéblock smakował automatycznie Munchlaxowi May. Później używano go do karmienia Munchlaxa, aby nie jadł jedzenia innych.

W odcinku Na domiar złego Cacturne Max ujawnił, że jako małe dziecko, May bała się Pokémonów. Jest jeszcze jeden przykład, który, w szczególności, naprawdę zawstydził May. Pewnego dnia brała kąpiel w oceanie i nagle została otoczona przez stado Tentacooli. May przestraszyła się i wezwała rodziców. Miała na sobie niebieski kostium kąpielowy i niebieską czapkę pływacką, przez co jej matka myślała, że była w rzeczywistości Tentacoolem. Matka próbowała złapać jednego do Poké Balla. Jednemu z przeciwników May w konkursie Max powiedział, że to wydarzenie wpędza ją w zakłopotanie do przegranej.

Plik:May rage.png

Kiedy May zadebiutowała w anime, nie lubiła Pokémonów, a chciała być Trenerem, żeby podróżować. Wszyscy spodziewali się, że jesdnak zostanie trenerem, bo miała pójść w ślady jej ojca, Lidera Sali. Jednak po obejrzeniu Pokazów w odcinku Wszystko piękne i cudowne!, postanowiła stać się koordynatorem Pokémon. Choć początkowo wykazano, nie wie zbyt wiele o Pokémonach lub atakach, stopniowo zdobywała doświadczenie poprzez dalszą drogę i wkrótce stał się utalentowanym koordynatorem, a jej umiejętności były wyświetlane w Wielkich Festiwalach.

Jako koordynator, May była w stanie dowiedzieć się więcej o Pokémonach. W Pokazach korzysta z różnych kombinacji ataku. Przykładem może być korzystanie z Ognistego Wiru Combuske a i Bąbelków Squirtle'a, by stworzyć kombinację ognia i wody.

Plik:Younger May.png

Podczas swojej podróży, May zdobywa rywala o imieniu Drew, wykwalifikowanego i czasami aroganckiego koordynatora, który był jednym z jej głównych inspiracji, aby rozwinąć swoje umiejętności. Kolejnym rywalem jest Harley, ekstrawagancki człowiek, który udaje się do skrajności, by pokonać May. W Wielkim Festiwalu Kanto, May rywalizowała z Solidad, doświadczoną koordynatorką, z którą przegrała w półfinale. Pod koniec serii Advanced Generation, May wyjechała do konkurowania z Drew, Harleyem i Solidad w Johto, mając na celu wypracowanie własnego stylu. May posiada przepustki do konkurowania w Pokazach w regionach Hoenn, Kanto i Johto.

May pojawiła się od odcinka Puchar Mistrza do Strategia z uśmiechem, gdzie brała udział w Pucharze Wallace'a wraz z Ashem, Dawn i Zoey. May doszła aż do finału Pucharu Wallace'a, ale w końcu przegrała z Dawn.

Strój

Plik:May Wallace Cup.png
Jako koordynatorka, May musi dbać o swój styl i wizerunek, jednak nie przesadza ona zbytnio w tych kwestiach. W czasie podróży z Ashem nosi ona na głowie czerwoną bandamkę z białym Poké Ballem. Nakłada też na siebie granatowe getry z krótką nogawką oraz czerwoną bluzkę z białym przedłużeniem, wyglądającym trochę jak sukienka. Na dłoniach nosi ona granatowo-białe rękawiczki. Przed wyruszeniem do Johto, zmienia ona jednak swój ubiór na nieco modniejszy. Stare nakrycie głowy zamienia na zieloną bandamkę, jej bluzka zamienia krój na modniejszy, z ciemnym kołnierzykiem i dwiema kieszeniami, przypominającymi Poké Balle. Jedynie getry wydają się przypominać o starym ubraniu May. Startując w Pucharze Wallace'a, zakłada ona na siebie strój, rodem z baśni tysiąca i jednej nocy.

Pokémony

Podejście May do Pokémonów zmienia się diametralnie wraz z czasem jej podróży. Początkowo większość Stworków przyprawia ją o dreszcze i preferuje ona jedynie małe i słodkie Poki. Z czasem jednak uczy się ona, że każdy Kieszonkowy Potwór jest na swój sposób dobry i trzeba się tylko trochę pomęczyć, żeby wyciągnąć z niego potencjał.

Plik:May Purple Pokeblock.png

Jeżeli chodzi o wymagania i nastawienie do swoich podopiecznych, to także ulega modyfikacjom. Początkowo jest ona niezwykle wymagająca, a gdy jeszcze lekko poniesie ją pewność siebie, wówczas jej Pokémon nie ma łatwego życia. Tak na przykład wyglądała sprawa z Bulbasaur, która lekko się zestresowała na scenie. Szybko jednak uczy się ona, że porozumienie między Koordynatorem, a jego podopiecznym to 99% sukcesu. W swoich treningach stara się ona naśladować Asha, często stosując wykorzystane przez niego strategie w czasie Pokazów. Inspirację stanowi dla niej także Drew, którego początkowo dostrzega jako niedoścignionego rywala, z czasem zaś jako godnego siebie przeciwnika.

Jej skład jest bardzo zróżnicowany i w większości składa się ze słodkich Poków lub ich ewolucji. Po wyprawie do Johto ulega on znacznemu wzmocnieniu, wzbogacając się o takich mocarzy jak Venusaur, Wartortle czy Glaceon.

Obecnie w rotacji

200px
Torchic → Combusken → Blaziken
200px
Wurmple → Silcoon → Beautifly
200px
Skitty ♀
200px
Bulbasaur → Ivysaur → Venusaur ♀
200px
Munchlax
200px
Squirtle → Wartortle
200px
Jajo → Eevee → Glaceon

Tymczasowe

Hitmonchan
200pxDebiut: Makaronowe zaplątanie May pożyczyła Hitmonchana od Kyle'a Hamma, po tym jak Mistrz Hamm złamał kręgosłup.
Ataki
Cios Komety, Mach Cios, Przyspieszenie, Centro Cios i Podniebne Cięcie

Zaprzyjaźnione

Manaphy
200pxDebiut: Strażnik Pokémon i Świątynia Morza

Główny artykuł: Manaphy (film 9)

May zaprzyjaźniła się z Manaphy po tym, jak wykluł się z jajka. Mówi bez potrzeby telepatii.

Ataki
Zamiana Serc

Wstążki

Hoenn

Kanto

Johto

Ranking Wielkich Festiwali

May występowała w następujących Wielkich Festiwalach:

  • Wielki Festiwal Hoenn (Top 8)
  • Wielki Festiwal Kanto (Top 4)

Inne osiągnięcia

  • Zawody na orientację Pokémon - drugie miejsce
  • Nieoficjalne Pokazy Terracotta - zwycięzca (z Ashem)
  • Puchar Wallace'a - drugie miejsce

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki