FANDOM

May to dziesięcioletnia Koordynatorka Pokémon, która towarzyszy w podróży Ashowi po regionie Hoenn. Jej celem jest konkurowanie w Pokazach Pokémon, wygrywanie Wstążek i Wielkich Festiwali w różnych regionach, aż stanie się główną Koordynatorką. Podróżowała po Hoenn i Kanto z Ashem, Brockiem i jej młodszym bratem, Maxem. Jest córką Normana i Caroline, a jej starterem Pokémon był Torchic, którego otrzymała z rąk profesora Bircha. Główna bohaterka Pokemon Sapphire / Pokemon Ruby (kiedy wybierzemy płeć żeńską).

Postać

Plik:May Anime Artwork.png
May to młoda koordynatorka, która kocha zakupy i jedzenie. Ma szczególne zamiłowanie do żywności, zwłaszcza makaronu. Kiedy ktoś kradnie jej jedzenie, gniewa się do tego stopnia, że krzyczy na ludzi. May jest na ogół bardzo słodka i optymistyczna, choć wykazuje także ostrzejsze strony, kiedy kłóci się z jej młodszym bratem, Maxem. Jednak mimo to, May głęboko troszczy się o swojego brata.

Uwielbia słodkie Pokémony, olśniewające techniki i ma tendencję do liczenia na szczęście, często używając Asysty Skitty lub Metronomu Munchlaxa. Czasem interesuje się pomóc innym ludziom z ich romantycznymi problemami. Uwielbia tworzyć własne Pokéblocki z przepisów kulinarnych, które wymyśla, w tym te, które nazywa "Fioletową Niespodzianką May" i "Różową Niespodzianką May". Jedynymi, którym podobała się Fioletowa Niespodzianka May byli jej Munchlax i Jessie. "Różowa Niespodzianka May" pochodzi z przepisu, którego używa profesor Oak do robienia paszy dla Snorlaxa Asha. Tak więc, ten Pokéblock smakował automatycznie Munchlaxowi May. Później używano go do karmienia Munchlaxa, aby nie jadł jedzenia innych.

W odcinku Na domiar złego Cacturne Max ujawnił, że jako małe dziecko, May bała się Pokémonów. Jest jeszcze jeden przykład, który, w szczególności, naprawdę zawstydził May. Pewnego dnia brała kąpiel w oceanie i nagle została otoczona przez stado Tentacooli. May przestraszyła się i wezwała rodziców. Miała na sobie niebieski kostium kąpielowy i niebieską czapkę pływacką, przez co jej matka myślała, że była w rzeczywistości Tentacoolem. Matka próbowała złapać jednego do Poké Balla. Jednemu z przeciwników May w konkursie Max powiedział, że to wydarzenie wpędza ją w zakłopotanie do przegranej.

Plik:May rage.png

Kiedy May zadebiutowała w anime, nie lubiła Pokémonów, a chciała być Trenerem, żeby podróżować. Wszyscy spodziewali się, że jesdnak zostanie trenerem, bo miała pójść w ślady jej ojca, Lidera Sali. Jednak po obejrzeniu Pokazów w odcinku Wszystko piękne i cudowne!, postanowiła stać się koordynatorem Pokémon. Choć początkowo wykazano, nie wie zbyt wiele o Pokémonach lub atakach, stopniowo zdobywała doświadczenie poprzez dalszą drogę i wkrótce stał się utalentowanym koordynatorem, a jej umiejętności były wyświetlane w Wielkich Festiwalach.

Jako koordynator, May była w stanie dowiedzieć się więcej o Pokémonach. W Pokazach korzysta z różnych kombinacji ataku. Przykładem może być korzystanie z Ognistego Wiru Combuske a i Bąbelków Squirtle'a, by stworzyć kombinację ognia i wody.

Plik:Younger May.png

Podczas swojej podróży, May zdobywa rywala o imieniu Drew, wykwalifikowanego i czasami aroganckiego koordynatora, który był jednym z jej głównych inspiracji, aby rozwinąć swoje umiejętności. Kolejnym rywalem jest Harley, ekstrawagancki człowiek, który udaje się do skrajności, by pokonać May. W Wielkim Festiwalu Kanto, May rywalizowała z Solidad, doświadczoną koordynatorką, z którą przegrała w półfinale. Pod koniec serii Advanced Generation, May wyjechała do konkurowania z Drew, Harleyem i Solidad w Johto, mając na celu wypracowanie własnego stylu. May posiada przepustki do konkurowania w Pokazach w regionach Hoenn, Kanto i Johto.

May pojawiła się od odcinka Puchar Mistrza do Strategia z uśmiechem, gdzie brała udział w Pucharze Wallace'a wraz z Ashem, Dawn i Zoey. May doszła aż do finału Pucharu Wallace'a, ale w końcu przegrała z Dawn.

Strój

Plik:May Wallace Cup.png
Jako koordynatorka, May musi dbać o swój styl i wizerunek, jednak nie przesadza ona zbytnio w tych kwestiach. W czasie podróży z Ashem nosi ona na głowie czerwoną bandamkę z białym Poké Ballem. Nakłada też na siebie granatowe getry z krótką nogawką oraz czerwoną bluzkę z białym przedłużeniem, wyglądającym trochę jak sukienka. Na dłoniach nosi ona granatowo-białe rękawiczki. Przed wyruszeniem do Johto, zmienia ona jednak swój ubiór na nieco modniejszy. Stare nakrycie głowy zamienia na zieloną bandamkę, jej bluzka zamienia krój na modniejszy, z ciemnym kołnierzykiem i dwiema kieszeniami, przypominającymi Poké Balle. Jedynie getry wydają się przypominać o starym ubraniu May. Startując w Pucharze Wallace'a, zakłada ona na siebie strój, rodem z baśni tysiąca i jednej nocy.

Pokémony

Podejście May do Pokémonów zmienia się diametralnie wraz z czasem jej podróży. Początkowo większość Stworków przyprawia ją o dreszcze i preferuje ona jedynie małe i słodkie Poki. Z czasem jednak uczy się ona, że każdy Kieszonkowy Potwór jest na swój sposób dobry i trzeba się tylko trochę pomęczyć, żeby wyciągnąć z niego potencjał.

Plik:May Purple Pokeblock.png

Jeżeli chodzi o wymagania i nastawienie do swoich podopiecznych, to także ulega modyfikacjom. Początkowo jest ona niezwykle wymagająca, a gdy jeszcze lekko poniesie ją pewność siebie, wówczas jej Pokémon nie ma łatwego życia. Tak na przykład wyglądała sprawa z Bulbasaur, która lekko się zestresowała na scenie. Szybko jednak uczy się ona, że porozumienie między Koordynatorem, a jego podopiecznym to 99% sukcesu. W swoich treningach stara się ona naśladować Asha, często stosując wykorzystane przez niego strategie w czasie Pokazów. Inspirację stanowi dla niej także Drew, którego początkowo dostrzega jako niedoścignionego rywala, z czasem zaś jako godnego siebie przeciwnika.

Jej skład jest bardzo zróżnicowany i w większości składa się ze słodkich Poków lub ich ewolucji. Po wyprawie do Johto ulega on znacznemu wzmocnieniu, wzbogacając się o takich mocarzy jak Venusaur, Wartortle czy Glaceon.

Obecnie w rotacji

200px
Torchic → Combusken → Blaziken
200px
Wurmple → Silcoon → Beautifly
200px
Skitty ♀
200px
Bulbasaur → Ivysaur → Venusaur ♀
200px
Munchlax
200px
Squirtle → Wartortle
200px
Jajo → Eevee → Glaceon

Tymczasowe

Hitmonchan
200pxDebiut: Makaronowe zaplątanie May pożyczyła Hitmonchana od Kyle'a Hamma, po tym jak Mistrz Hamm złamał kręgosłup.
Ataki
Cios Komety, Mach Cios, Przyspieszenie, Centro Cios i Podniebne Cięcie

Zaprzyjaźnione

Manaphy
200pxDebiut: Strażnik Pokémon i Świątynia Morza

Główny artykuł: Manaphy (film 9)

May zaprzyjaźniła się z Manaphy po tym, jak wykluł się z jajka. Mówi bez potrzeby telepatii.

Ataki
Zamiana Serc

Wstążki

Hoenn

Kanto

Johto

Ranking Wielkich Festiwali

May występowała w następujących Wielkich Festiwalach:

  • Wielki Festiwal Hoenn (Top 8)
  • Wielki Festiwal Kanto (Top 4)

Inne osiągnięcia

  • Zawody na orientację Pokémon - drugie miejsce
  • Nieoficjalne Pokazy Terracotta - zwycięzca (z Ashem)
  • Puchar Wallace'a - drugie miejsce

Więcej z Fandomu

Losowa wiki