FANDOM

Martha to postać z regionu Unova, pojawiająca się w odcinku Drayden kontra Iris: Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość!.

Historia

Martha była opiekunką internatu w Akademii Opelucid, kiedy Iris była małą dziewczynką.

Gdy Iris wróciła do Opelucid, aby walczyć z Draydenem, Martha była świadkiem, jak dziewczyna wspięła się na dużą wieżę miejską, przez co miała kłopoty z sierżant Jenny. Widząc ją ponownie, kobieta ucieszyła się i zabrała ją, Asha i Cilana do akademii, gdzie zaproponowała im posiłek. Opowiedziała o tym, że Iris była najbardziej kłopotliwą uczennicą w szkole, ale mimo to cieszyła się z jej pobytu. Gdy nie mogła zaprzyjaźnić się z innymi dziećmi, Martha zawsze ją pocieszała, przygotowując dla niej jej ulubioną potrawę, składającą się z Oran i Pecha jagód.

Następnie Martha zabrała wszystkich do starego pokoju Iris, który obecnie był pusty, mimo to nadal miał na ścianie rysunki, które dziewczyna stworzyła jako dziecko podczas pobytu w internacie. Potem zabrała Iris do zaprzyjaźnionego z nią Fraxure'a, który był jej partnerem w bitwie w akademii kilka lat temu.

Zanim Iris, Ash i Cilan opuścili miasto, Martha wyjawiła, że ​​Drayden był tym, który polecił Iris opuścić akademię i wyruszyć w podróż, mając nadzieję, że któregoś dnia stanie się na tyle silna, aby objęła rolę liderki sali w Opelucid.

Aktorzy głosowi

Japonia: 伊東みやこ Miyako Itō
Stany Zjednoczone: Erica Schroeder
Polska: Marta Dobecka