FANDOM

Pokémon Makuhita to Pokémon typu walczącego. Ewoluuje w Hariyamę.

Biologia

Fizjologia

Makuhita to żółty Pokémon, który znany jest ze swojej dużej objętości. Ma czarny obszar na klatce piersiowej i okrągłe ręce, które przypominają czarne rękawice. Ma czerwone kółka na policzkach i oczy przypominające szczeliny. Ma węzeł na głowie, przez co można porównać go z workiem treningowym. Jej nogi mają dwa widoczne palce.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

Makuhita i jego forma ewolucyjna to jedyne Pokémony, które mogą poznać atak Pachnąca Sól.

Zachowanie

Makuhita stale trenuje. Lubi żucać ciężarami, czego dowodem są połamane drzewa i skały. Ciągle też je i śpi, by przechowywać energię na rzecz ewolucji.

Siedlisko

Można je znaleźć trenujących w jaskiniach.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Najważniejsze występy

Makuhita Brawly'ego

Makuhita debiutuje w odcinku Mistrz wielkiej fali w posiadaniu Brawly'ego. Podczas walki w siłowni, Makuhita ewoluuje w Hariyamę.

Inne

Sheridan posiada Makuhitę, który pojawił się w odcinku Nie słuchaj dopingu!.

Drugoplanowe role

Makuhita pojawił się w odcinku Wężowa Królowa jako zwierzę domowe należące do Lucy.

Makuhita pojawił się w odcinku Ochotnicy ratownicy pod opieką Matta.

Kendall szkolił Makuhitę należącego do Letniej Akademii Pokémon w odcinku Letnia szkoła już nas woła!.

Makuhity pojawiły się na Wielkim Festiwalu Sinnoh i podczas Konwaliowej Konferencji.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG020 Makuhita, Pokémon Wyjątkowy Twardziel. Nigdy nie poddaje się. Po każdym ciosie podnosi się jeszcze silniejszy, naładowany nową porcją energii.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

Galeria