FANDOM

Lunala to legendarny Pokémon o typie psychicznym i duchowym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Od czasów starożytnych, Lunala został wyróżniony jako emisariusz księżyca. Odnosi się on z czcią jako "bestia, która przywołuje księżyc." Lunala stale absorbuje światło i przekształca go w energię. Jego skrzydła rozprzestrzeniają się absorbując światło z otoczenia i błyszcząc jak półksiężyc, Lunala przypomina piękne nocne niebo. Sygnaturowy ruch Lunali, Moongeist Beam, uwalnia złowrogą wiązkę światła, która uderza w cel nie zważając na zdolność przeciwnika.[1]

Formy

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Cosmog ewoluuje w Cosmoema na poziomie 43. Cosmoem ewoluuje w:

  • Solgaleo na poziomie 53 w grze Pokémon Sun. Solgaleo nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.
  • Lunalę na poziomie 53 w grze Pokémon Moon. Lunala nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.
Cosmog
Cosmog
psychiczny
Poziom 43 Cosmoem
Cosmoem
psychiczny
Poziom 53
(Pokémon Sun)
Solgaleo
Solgaleo
psychiczny stalowy
Poziom 53
(Pokémon Moon)
Lunala
Lunala
psychiczny duchowy

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Lunala (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Lunala opiera się na motywie nietoperza i księżyca. W szczególności może być wzorowany na dwóch znanych hawajskich gatunkach nietoperzy: wciąż żyjącym nietoperzu hawajskim lub wymarłym Synemporionie, czy też duszniku australijskim. Lunala może być również oparty na Itzpapalotl, szkieletowej bogini azteckiej i demonie gwieździstym, często przedstawianej ze skrzydłami nietoperza; Camazotz, majańskim bogu nietoperzu, związanym z nocą, śmiercią i ofiarą; Leutogi, samoańskiej bogini; a także Pe'a-pe'a-makawalu, ośmiookim nietoperzu, któremu hawajski półbóg Māui wyrwał oczy. Może to być nawiązaniem do trzeciego oka Lunali w fazie pełni księżyca.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją łacińskich słów luna (księżyc) i ala (skrzydło).
  • Ryk Lunali w grze Pokemon Moon, "Mahina-pea", jest oparty na hawajskich słowach mahina (księżyc) i ʻōpeʻapeʻa (nietoperz). Co ciekawe, w języku hawajskim mahina piha oznacza pełnię księżyca.

Przypisy

Legendarne Pokémony