FANDOM

Luisa to postać z regionu Unova, pojawiająca się w obu wersjach filmu czternastego. Jest małą dziewczynką mieszkającą na jałowej pustyni.

Historia

Na początku filmu Biel — Victini i Zekrom Damon zwrócił jej jej zgubionego Blitzle'a po tym, jak znalazł go rannego na pustyni. Była również świadkiem, wraz ze swoim ojcem, Ravine'em, a także innymi mieszkańcami swojej wioski, jak Damon wezwał legendarnego Pokémona Reshirama, by uratować osadę przed tornadem i stadem Bouffalantów.

W filmie Czerń — Victini i Reshiram widziana była w retrospekcji Damona, gdzie dała mu wisiorek w kształcie Blitzle'a.

Później Luisa była widziana w obu filmach, gdzie przybyła do Eindoak, razem z Ravine'em i Manukiem, a także z mieszkańcami tundrowej wioski, ukazując swoje poparcie dla pomysłu Damona. Pojawiła się także z Luisem podczas napisów końcowych.

Pokémony

Przy sobie

Blitzle
F14 Luisa Blitzle
Blitzle pełni rolę domowego pupilka Luisy. Został znaleziony przez Damona, mając zranioną nogę. Jego Reuniclus użył Psychicznego Ciosu, aby podnieść go z ziemi, by nie doznał dalszych obrażeń. Następnie mężczyzna zabandażował mu kończynę i oddał go Luisie, za co ta była mu ogromnie wdzięczna.
Debiut Biel — Victini i Zekrom

Aktorzy głosowi

Japonia: 中川翔子 Shōko Nakagawa
Stany Zjednoczone: Lisa Ortiz
Polska: Magdalena Kusa

Zobacz też