FANDOM

Luis to postać z regionu Unova, pojawiająca się w obu wersjach filmu czternastego. Jest małym chłopcem mieszkającym na skutej lodem tundrze.

Historia

Na początku filmu Czerń — Victini i Reshiram Luis przebywał na zamarzniętej tundrze z matką, przywódczynią wioski o imieniu Glacine, szukając Ożywczych Ziół. Jego Lillipup znalazł roślinę pod lodem, kiedy nagle gigantyczna góra lodowa uderzyła w lodowiec, na którym znajdowali się on i jego matka. Rodzina została prawie uratowana przez Donuke'a, lecz jego sanie przewróciły się po zderzeniu z Bearticiem, przez co cała trójka została uwięziona na rozpadającym się kawałku lodu, w stronę którego zbliżała się góra lodowa. Ostatecznie zostali uratowani przez Damona, który wezwał legendarnego Pokémona Zekroma, by zniszczył lodowiec.

W filmie Biel — Victini i Zekrom widziany był w retrospekcji Damona, gdzie dał mu butelkę mikstury z ziół.

Później Luis był widziany w obu filmach, gdzie przybył do Eindoak, razem z Glacine i Donukiem, a także z mieszkańcami pustynnej wioski, ukazując swoje poparcie dla pomysłu Damona. Pojawił się także z Luisą podczas napisów końcowych.

Pokémony

Przy sobie

Lillipup
F14 Luis Lillipup
Lillipup pełni rolę domowego pupilka Luisa. Pomagał mu w poszukiwaniu rzadkich ziół zamrożonych w lodzie. Później niemal wpadł do lodowatej wody po tym, jak chłopiec stracił równowagę, gdy olbrzymia góra lodowa uderzyła w lodowiec, ale został uratowany przez Gothitelle Damona.
Debiut Czerń — Victini i Reshiram

Aktorzy głosowi

Japonia: 中川翔子 Shōko Nakagawa
Stany Zjednoczone: Eileen Stevens
Polska: Franciszek Dziduch

Zobacz też