FANDOM

Lugia to główna postać w filmie Uwierz w swoją siłę.

Historia

W filmie Uwierz w swoją siłę Lawrence III chciał złapać Lugię i dodać go do swojej kolekcji Pokémonów. Aby osiągnąć ten cel, postanowił rozwścieczyć i złapać trzy legendarne ptaki: Articuno, Zapdosa i Moltresa. Przepowiedziano bowiem, że kiedy trzy ptaki wpadną w szał, legendarny Lugia pojawi się, by je uspokoić. Po pojawieniu się Lugii Lawrence III próbował go ujarzmić i schwytać.

Chociaż Lawrence III zdołał zranić Lugię, nigdy nie udało mu się go złapać. Z pomocą Asha legendarny Pokémon był w stanie powstrzymać złoczyńcę i uspokoić rozwścieczone ptaki, zanim gwałtowna asymetria mogła spowodować zniszczenie świata.

Lugia został wspomniany przed Asha i Jamesa w odcinku Tajemnicza historia, kiedy po raz pierwszy spotkali Silvera.

W odcinku specjalnym The Mastermind of Mirage Pokémon Lugię widziano we wspomnieniach Pikachu. Na krótko pojawił się także w montażu w filmie Wzejście Darkraia, który był kroniką poprzednich dziewięciu filmów. Ponadto wystąpił w filmie dwudziestym, którego akcja rozgrywa się w alternatywnej rzeczywistości; widziano go wynurzającego się z wody w pobliżu świątyni na Shamouti.

Osobowość i cechy charakteru

Lugia to bardzo poważny Pokémon, który dysponuje ogromną siłą. Kiedy wszystkie trzy legendarne ptaki zaatakowały go, ten był w stanie bardzo umiejętnie zastosować swoje ruchy w obronie przeciwko nim. Lugia jest inteligentny i pogodny, a także świadomy swojej roli w legendzie otaczającej wyspy oraz zdający sobie sprawę z niezdolności stłumienia legendarnych ptaków w pojedynkę.

Ten Lugia różni się od innych Lugii tym, że ma specjalny związek z melodią wygrywaną przez Melody na jej instrumencie. Pokémon wydaje podobne dźwięki do tej piosenki, która - kiedy jest grana - ma zdolność przywrócenia mu utraconych sił. Ponadto Lugia może komunikować się za pośrednictwem telepatii, podobnie jak wiele innych Pokémonów występujących w filmach.

Znane ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Wir Wodny Uwierz w swoją siłę
Aerowybuch Uwierz w swoją siłę
Obrona Uwierz w swoją siłę

Aktorzy głosowi

Japonia: 山寺宏一 Kōichi Yamadera
Stany Zjednoczone: Eric Rath
Polska: Adam Bauman

Zobacz też