FANDOM

447MS Riolu
Pokémon
Hippopotas 449MS
#448
Generacja IV
Lucario
ルカリオ Lucario
448MS
Lucario
Lucario
Mega Lucario
Mega Lucario

Pokémon Aura
Typy
WalkaStal
Zdolności
Steadfast lub Inner Focus
Lucario
Justified
Ukryta Zdolność

Adaptability
Mega Lucario
Grupa hodowli
LądoweAntropoidy
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
54,5 kg 1,2 m
Statystyki
Lucario
HP
70
Atak
110
Obrona
70
Sp. Atak
150
Sp. Obrona
70
Szybkość
90

Mega Lucario

HP
70
Atak
145
Obrona
88
Sp. Atak
140
Sp. Obrona
70
Szybkość
112
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06 Plik:F448.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Lucario

Lucario (jap. ルカリオ Lucario) - Pokémon typu Walka i Stal wprowadzony w generacji IV. Ewoluuje z Riolu pod wpływem przywiązania. Może Mega Ewoluować w Mega Lucario przy pomocy Lucarionitu.

Biologia

Fizjologia

Lucario jest dwunożnym, podobnym do szakala, o niebieskim i czarnym futrze. Posiada krótkie, okrągłe kolce na zewnętrznej stronie obu dłoni, oraz trzeci na klatce piersiowej. Jego uszy i pysk są dłuższe, niż u jego pre-ewolucji, Riolu. Sierść na jego torsie ma kremową barwę, a jego futro na udach przypomina niebieskie szorty. O wiele częściej stoi na palcach niż na całej stopie. Cztery "fałdy" z tyłu jego głowy podnoszą się, kiedy Lucario manipuluje aurą.

Jako Mega Lucario jego kremowe futro staje się dłuższe, a uda nieco chudsze. Posiada więcej kolców po zewnętrznej stronie jego łap, które stają szkarłatne. Aura przepełnia jego ciało pozostawiając czarne znaki na jego niebieskim futrze. Mega Lucario waży 57,5 kg i mierzy 1,3 m wysokości.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Lucario są wrażliwe na specyficzny rodzaj energii nazywany Aurą. Dzięki nim jest w stanie przewidzieć ruchy przeciwnika. Pokémony tego gatunku są również w stanie manipulować Aurą, używając jej do obrony, jak i do ataku formując ją w Eksplodującą kulę. Lucario rozumieją także ludzką mowę, będąc jednocześnie w stanie komunikować się z człowiekiem telepatycznie.

Zachowanie

Lucario to niewątpliwie wierne, lojalne i nieugięte Pokémony. Mają wrodzone duże poczucie sprawiedliwości.

Środowisko naturalne

Pokémony te żyją daleko w górach, z dala od domostw ludzi. Trenują tam swoje umiejętności. Dlatego właśnie (podobnie jak Milotic czy Togekiss) należą do najrzadziej spotykanych nie-legendarnych stworków. Spotkanie ich na wolności graniczy z cudem.

Dieta

Jego dieta jest nieznana, choć widziano jak osobnik tego gatunku spożywał jagody i rośliny takie jak róża. Widziano także jak spożywał czekoladę bez żadnych negatywnych skutków ubocznych, choć nie należy to do jego naturalnej diety.