FANDOM

Litten to Pokémon o typie ognistym, wprowadzony w generacji VII. Jest jednym z Pokémonów starterów w regionie Alola, obok Rowleta i Popplio.

Biologia

Litten jest Pokémonem Kotem, pokrytym głównie czarnym futrem. Istnieją dwa czerwone paski wokół każdej z jego nóg i dwa poziome paski z pionowym paskiem na nich na swoim czole. Dolna część pyska jest czerwona, tak samo czerwone są duże kępki futra na każdym z jego policzków. Jego oczy są czerwone z żółtymi twardówkami, a uszy ma spiczaste z bladoszarym wnętrzem. Ma krótki pysk z małym, czarnym nosem. Na końcu ogona również znajduje się kępka futra. Z futra Littena produkuje się oleje łatwopalne. Pozwala na to zebrane futro podczas pielęgnacji, a następnie tworzy z niego ogniste kule. Gdy ten Pokémon zaczyna nimi rzucać, spala całe te futro w ogniu.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Litten ewoluuje w Torracata na poziomie 17. Torracat ewoluuje w Incineroara na poziomie 34. Incineroar nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Litten
Litten
ognisty
Poziom 17 Torracat
Torracat
ognisty
Poziom 34 Incineroar
Incineroar
ognisty mroczny

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Litten (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Litten jest oparty na kocie, szczególnie przypomina kota pręgowanego ze względu na paski na łapach i umaszczenie na czole.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją angielskich słów lit (oświetlony), little (mały) oraz kitten (kotek).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów ニャー nyā (onomatopeja miauczenia), tabby (kot pręgowany) i 火 hi (ogień).

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki