Fandom

Pokémon Wiki

Lista Pokémonów z różnicami form

3057stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Artykuł w budowie
Trochę naprawy, i będzie jak nowe... - Volkner

Ten artykuł jest jeszcze w fazie przebudowy prowadzonej przez Użytkownika "Jetian". Do czasu usunięcia szablonu, proszę o nie-edytowanie tego artykułu.

Sird Unown.png

Unown, przykład Pokémona, który posiada różne formy

Niektóre Pokémony mają oficjalnie główne odmiany, które wyróżniają ich od reszty, nazywane formami (Japoński: すがた forma). Te odmiany w grach mają całkiem inne sprite'y i są rozpoznawane dzięki sekcji "formy" w Pokédexie.

Począwszy od Pokémon Heart Gold i Soul Silver, każda oficjalna różna forma ma swoją nazwę w Pokédexie, lecz alternatywne formy Arceusa, Genesecta, i Furfrou nie zostały zarejestrowane w Pokédexie przed grami Omega Ruby i Alpha Sapphire. Od Generacji II do IV, jakikolwiek sprite pierwszy raz widziany zostanie umieszczony w Pokédexie jako domyślny; dla przykładu, jeśli pierwszy pojawił się Shellos Zachodniego Morza, jego sprite pojawi się automatycznie w Pokédexie jako domyślny, albo kiedy to Shellos Wschodniego Morza się pierwszy pojawi, to wtedy jego sprite pierwszy zostanie zarejestrowany. W Generacji V, sprite'y wyświetlane w Pokédexie mogą być zmieniane po przybyciu do Miasta Mistralton, nawet ustawiając na Lśniący sprite, jeśli udało ci się go napotkać. W Generacji VI, sprite może być zmieniony tak długo, jak gracz posiada Pokémona.

Czasami te różnice są czysto kosmetyczne i nie powodują żadnych zmian w statystykach Pokémona; jednakże istnieją takie Pokémony, u których zmiana form ma wpływ na statystyki (po za HP), Typ, czy też Zdolności. Wśród takich stworzeń są Legendarne i Mityczne Pokémony, których unikatowe formy mogą być zmieniane wedle woli i zazwyczaj się je określa jako Formami (Japoński: フォルム Forme).

W Pokémon Sun i Moon zostały wprowadzone odmiany regionalne Pokémonów. Gatunki Pokémonów, które zaadaptowały się do środowiska Aloli są potocznie nazywane Alolańskimi Formami, i mają całkiem inny wygląd w przeciwieństwie do swoich naturalnych odpowiedników.

Pokémony z różnymi formami

Pikachu

Główny artykuł: Cosplayowa Pikachu

Cosplayowa Pikachu to unikalna samica Pikachu, której ogon jest zakończony znamieniem w kształcie czarnego serduszka. Tego unikatowego Pikachu można ubrać w pięć różnych kostiumów, odpowiadających każdemu rodzajowi Pokazów: kategorii Fajności, Urody, Słodkości, Bystrości, oraz Siły. Co więcej, uczy się też ekskluzywnego ruchu przynależnego do którejś z kategorii Pokazów. Cosplayowa Pikachu może zmienić kostium w każdej chwili. Wówczas utraci ruch, jaki miał w ostatnim noszonym kostiumie (jeśli wciąż go znał), i zyskuje ruch z nowego ubioru. W przeciwieństwie do innych Pikachu, ten nie może ewoluować czy też być rozmnażana.

Jeśli Cosplayowa Pikachu usunie swój kostium, a jedyny ruch, jaki zna, to ruch związany z ubiorem, to nauczy się Elektroszoku.

W Pokémon Omega Ruby i Alpha Sapphire, kiedy gracz weźmie pierwszy raz udział w Pokazach Pokémonów, Hodowczyni da graczowi Cosplayową Pikachu. W przeciwieństwie do regularnego Pikachu, Cosplayowa Pikachu nie może zostać zdeponowana w Pokémon Bank; jednakże, można się nią wymieniać między kopiami Pokémon Omega Ruby i Alpha Sapphire.

Pikachu
Pikachu.png
Elektro
Cosplay Pikachu
Spr 6o 025 C.png
Elektro
Pikachu Rock Star
Pikachu Rock Star.png
Elektro
Cios Meteoru
Pikachu Belle
Pikachu Belle.png
Elektro
Trzask Sopli
Pikachu Pop Star
Pikachu Pop Star.png
Elektro
Buziak Niemocy
Pikachu, Ph. D
Pikachu PhD.png
Elektro
Elektryczny Teren
Pikachu Libre
Pikachu Libre.png
Elektro
Nalot

Pichu

Główny artykuł: Kolczastouszy Pichu

Kolczasto-usza Pichu jest unikalną samicą Pichu, która ma trzy kolce na czubku lewego ucha. Statystyki wydajności w Pokéathlonie Kolczasto-uszej Pichu różnią się od normalnych Pichu. Nie może ewoluować ani zostać wymieniona, a także nie może zostać przetransferowana do gier Generacji V.

W Pokémon HeartGold u SoulSilver, jeśli gracz weźmie ze sobą Pichu o kolorze Pikachu do Lasu Ilex, Kolczasto-usza Pichu dołączy do gracza.

Pichu
Pichu Dream.png
Elektro
Spiky-eared
Spiky-eared Pichu DP 1.png
Elektro

Unown

Unown ma wiele form, każda odpowiadająca typograficznemu znaku. Był to pierwszy Pokémon, który ma wiele przeróżnych form w grach. Od czas swojego debiutu w Generacji II, istniało 26 różnych form Unownów, każdy odpowiadający każdej z dwudziestu sześciu liter łacińskiego alfabetu. Zaczynając od gier Generacji III, Unowny zyskały dwie dodatkowe formy, odpowiadające znakowi zapytania oraz wykrzyknikowi. Formy te nie są wymienne.

W Gold, Silver i Crystal, jest specjalny Tryb Unown, upgrade do Pokédexa, utworzony przez badaczy Ruin Alf, który zapisuje różne formy Unownów, choć jest dostępny po tym, jak gracz złapie kilka Unownów. W Pokémon HeartGold i SoulSilver jest Raport Unownów, który gracz zdobyć, kiedy ukończy pierwszą układankę w Ruinach Alf.

W grach Generacji II, forma Unowna jest określana przez jego IV, co przekłada się na dziwne zjawiska; dla przykładu, w Generacji II, tylko Unown I oraz Unown V mogą okazać się Lśniącymi, gdyż w tych grach Lśniące Pokémony również są określane przez IV'y. W grach Generacji III, formy Unownów są określane przez swoją wartość osobowości. W grach począwszy od Generacji IV, o formie Pokémona decyduje niezależna wartość.

Chociaż formy nie mają wpływu na podstawowe statystyki, Unowny interpunkcyjne mają całkiem inne statystyki wydajności od Unownów alfabetycznych.

A
201Unown A Dream.png
B
201Unown B Dream.png
C
201Unown C Dream.png
D
201Unown D Dream.png
E
201Unown E Dream.png
F
201Unown F Dream.png
G
201Unown G Dream.png
H
201Unown H Dream.png
I
201Unown I Dream.png
J
201Unown J Dream.png
K
201Unown K Dream.png
L
201Unown L Dream.png
M
201Unown M Dream.png
N
201Unown N Dream.png
O
201Unown O Dream.png
P
201Unown P Dream.png
Q
201Unown Q Dream.png
R
201Unown R Dream.png
S
201Unown S Dream.png
T
201Unown T Dream.png
U
201Unown U Dream.png
V
201Unown V Dream.png
W
201Unown W Dream.png
X
201Unown X Dream.png
Y
201Unown Y Dream.png
Z
201Unown Z Dream.png
 !
201Unown Exclamation Dream.png
 ?
201Unown Question Dream.png

Castform

Castform ma cztery przeróżne formy, które się zmieniają w zależności od pogody dzięki Zdolności Prognozy. Jest to pierwszy Pokémon, który może zmieniać formę w walce.

Normalnie, Castform jest typem normalnym i ma zwykły wygląd w kolorze szarym. Przyjmuje tą formę, jeśli jest czysta pogoda, pogoda bez specyficznej formy, bądź też pogoda ma zanegowane działania poprzez Siódme Niebo lub Blokadę Pogody.

W intensywnym słońcu, Prognoza zmieni Castforma w jego Formę Słoneczną, stając się Typem Ognistym i przypominającym słońce. W deszczu, Prognoza transformuje Castforma w Formę Deszczową, dzięki czemu jest Typem Wodnym i przypomina kropelkę deszczu. W gradzie, Prognoza zmienia Castforma w Formę Śnieżną, dzięki czemu staje się Typem Lodowym i przypomina śnieżną chmurę. Castform powraca do swojej normalnej form, kiedy zostaje wycofany z walki.

W Generacji III i IV, jeśli Zdolność Prognozy Castforma jest tłumiona lub zastąpiona, Castform pozostanie w obecnej formie (niezależnie od pogody). Zaczynając od Generacji V, jeśli Zdolność Prognozy Castforma jest tłumiona lub zastąpiona, Castform powróci do swej normalnej formy (niezależnie od pogody).

Statystyki Castforma nie zmieniają się, kiedy Castform zmienia formę.

Normalny
Castform Normal Dream.png
Normal
Słoneczna Forma
Castform Sunny.png
Ogień
Deszczowa Forma
Castform Rainy.png
Woda
Śnieżna Forma
Castform Snowy.png
Lód

Deoxys

Deoxys ma cztery różne formy, między którymi może się przełączać. Był to pierwszy Pokémon, którego podstawowe statystyki oraz kompatybilność ruchu różniły się od siebie, w zależności od formy.

W grach Generacji III, formy Deoxysa były specyficzne do danej gry, więc w posiadaniu gracza będzie tylko w jednej poszczególnej formie (chociaż jako dziki Pokémon, pojawia się w Formie Normalnej).

Począwszy od gier Generacji IV, gracz może zmieniać formy Deoxysa poprzez użycie meteorytów znalezionych w grze.

Forma Normalna Deoxysa jest jego domyślną formą, która się pojawia w grach Ruby i Sapphire. W tej formie ma bardziej zrównoważone statystyki, choć bardziej jest ofensywny niż defensywny.

Forma Ataku Deoxysa ma znacznie wyższy Atak oraz Specjalny Atak niż jego inne formy (dzięki czemu jest nie-Mega Wyewoluowanym Pokémonem z najwyższym Atakiem i Specjalnym Atakiem) i może poznać bardziej ofensywne ruchy. Jego Obrona i Specjalna Obrona jest fatalna, znacznie niższa niż w Formie Normalnej. Jego Szybkość pozostaje taka sama jak w Formie Normalnej.

Forma Obrony Deoxysa ma znacznie większą Obronę i Specjalną Obronę niż pozostałe formy i uczy się bardziej ruchów defensywnych. Jego Atak i Specjalny Atak jest znacznie niższy niż u Formy Normalnej, a Szybkość jest znacznie niższa niż posiada Forma Normalna.

Forma Szybkości Deoxysa posiada znaczenie wyższą statystykę Szybkości (przez co jest Pokémonem z najwyższą Szybkością) i specjalizuje się w ruchach podwyższających priorytet.

Niezależnie od przyjętej formy, Deoxys ma te same HP we wszystkich formach.

Deoxys.png
Deoxys
Forma Normalna
Psycho
Presja
Ruby i Sapphire
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
50 150 50 150 50 150
Deoxys-Attack.png
Deoxys
Forma Ataku
Psycho
Presja
FireRed
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
50 180 20 180 20 150
Deoxys-Defense.png
Deoxys
Forma Obrony
Psycho
Presja
LeafGreen
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
50 70 160 70 160 90
Deoxys-Speed.png
Deoxys
Forma Szybkości
Psycho
Presja
Emerald
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
50 95 90 95 90 180
Poz. Deoxys.png
Forma Normalna
Psycho
Deoxys-Attack.png
Forma Ataku
Psycho
Deoxys-Defense.png
Forma Obrony
Psycho
Deoxys-Speed.png
Forma Szybkości
Psycho
1 Łypanie
Omotanie
7 Nocny cień
13 Teleportacja Podwójny Zespół
19 Wytrącenie Drwiny Wytrącenie
25 Pościg Kolce Pościg
31 Psychokineza
37 Chwytanie Supermoc Chwytanie Prędkość
43 Zmiana Woli
49 Taran Zen
55 Moc Kosmosu Żelazna Obrona Zwinność
Amnezja
61 Odnowienie Elektro Działo Odnowienie
67 Psycho Wzrost
73 Hiperpromień Kontra Megaszybkość
Lustrzany Płaszcz
Ruchy zapisane grubą czcionkąSTAB. Ruchy zapisane kursywą nie zawierają uszkodzeń.

Burmy i Wormadam

Zarówno Burmy jak i jego żeńska ewolucja, Wormadam, ma trzy oddzielne formy. Burmy może dowolnie zmieniać swoją formę poprzez zmianę płaszczu w zależności od środowiska, w którym ostatnio walczył (więc sam Rozdzielacz Doświadczeń nie zmieni jego formy). Wormadam nie może zmieniać formy; kiedy Burmy ewoluuje w Wormadam, zachowuje jego osłonę.

Oprócz hodowli i ewolucji, osłona Burmy'ego jest czysto kosmetyczna; zaś u Wormadam, różne osłony posiadają też inne typy, statystyki oraz zestawy ruchów. Wyhodowany Burmy będzie mieć tą samą osłonę, co matka, będzie mieć tą samą osłonę jak Burmy lub Wormadam rozmnoży z Ditto, albo będzie w Roślinnej Osłonie, jeśli został wyhodowany z Mothima i Ditto.

Jeśli Burmy ostatnio walczył w trawiastym obszarze lub w wodzie, osłona stanie się Roślinną Osłoną. Jeśli Burmy Roślinnej Osłony jest samicą, to ewoluuje w Wormadam Roślinnej Osłony, która ma typ robaczy i trawiasty. Ta osłona jest zbudowana z liści i gałązek.

Jeśli Burmy ostatnio walczył w piaskowym lub kamiennym obszarze, osłona zmieni się w Piaskową Osłoną. Jeśli Burmy Piaskowej Osłony jest samicą, to ewoluuje w Wormadam Piaskowej Osłony, która stanowi połączenie typu robaczego i ziemnego. Ta osłona składa się z piasku i kamieni.

Jeśli Burmy ostatnio walczył w budynku lub w obszarze zurbanizowanym, osłona zmieni się w Śmieciową Osłonę. Jeśli Burmy Śmieciowej Osłony jest samicą, to ewoluuje w Wormadam Śmieciowej Osłony, która staje się robaczo-stalowym Pokémonem. Ta osłona jest zrobiona z różowej izolacji.

Roślina Osłona
Burmy-Plant.png
Robak
Piaskowa Osłona
Burmy-Sandy.png
Robak
Śmieciowa Osłona
Burmy-Trash.png
Robak
Wormadam-Plant.png
Wormadam
Roślinna Osłona
RobakTrawa
Wyczekiwanie
Ukryta: Powłoka
Ewolucja po walce
na trawiastym terenie
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
60 59 85 79 105 36
Wormadam-Sandy.png
Wormadam
Piaskowa Osłona
RobakZiemia
Wyczekiwanie
Ukryta: Powłoka
Ewolucja po walce
na kamiennym terenie
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
60 79 105 59 85 36
Wormadam-Trash.png
Wormadam
Śmieciowa Osłona
RobakStal
Wyczekiwanie
Ukryta: Powłoka
Ewolucja po walce
wewnątrz budynku
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
60 69 95 69 95 36
Poz. Wormadam-Plant.png
Roślinna Osłona
 Robak  Trawa 
Wormadam-Sandy.png
Piaskowa Osłona
 Robak  Ziemny 
Wormadam-Trash.png
Śmieciowa Osłona
 Robak  Stal 
1 Pchnięcie
10 Ochrona
15 Ukąszenie Robaka
20 Ukryta Moc
23 Konfuzja
26 Ostry Liść Kamienny Wybuch Lustrzany Strzał
29 Wzrost Utwardzanie Metalowy Dźwięk
32 Psychopromień
35 Urzekanie
38 Wymachiwanie
41 Przyciąganie
44 Psychokineza
47 Burza Liści Szczelina Żelazna Głowa

Cherrim

Cherrim zmienia formę w zależności od pogody. Podczas intensywnego nasłonecznienia, zmienia się w Formę Słoneczną; w przeciwnik wypadku jest to Forma Pochmurna. Ze względu na swoją Zdolność Kwiecistego Daru, jego Atak i Specjalna Obrona również zostaną zwiększone podczas bycia w Formie Słonecznej.

W Generacji IV, Cherrim zmienia swoją formę niezależnie od swojej Zdolności. Począwszy od Generacji V, to właśnie Zdolność Cherrima zmienia jego formę.

Forma Pochmurna
Cherrim-Overcast.png
Trawa
Forma Słoneczna
Cherrim-Sunny.png
Trawa

Shellos i Gastrodon

Shellos i Gastrodon różnią się wyglądem w zależności od tego, gdzie zostały złapane. To czysto kosmetyczna zmiana, a te Pokémony nie mogą zmieniać swojej formy.

W Sinnoh, Shellosy i Gastrodony Zachodniego Morza są napotykane na zachód od Góry Coronet, i mają różowy kolor; zaś Shellosy i Gastrodony Wschodniego Morza można znaleźć po wschodniej stronie Góry Coronet i mają kolor niebieski. Jest też niewielka różnica w wyglądzie ciała, w zależności od formy.

Wyhodowany Shellos będzie w tej samej formie, co jego matka, albo w tej samej formie co rodzic Shellos lub Gastrodon, kiedy jest rozmnażany z Ditto.

Zachodnie Morze
Shellos-West.png
Woda
Gastrodon-West.png
WodaZiemia
Wschodnie Morze
Shellos-East.png
Woda
Gastrodon-East.png
WodaZiemia

Rotom

Rotom parts.png

Rotom i sprzęt domowy

Oprócz swojej normalnej formy, Rotom ma pięć alternatywnych form, między którymi może się przełączać. By przyjąć alternatywną formę, Rotom wchodzi do różnych sprzętów AGD, a każdy z nich wyposaża go w specjalny ruch. Te alternatywne formy zostały wprowadzone w Pokémon Platinum.

W Generacji IV, wszystkie formy Rotoma są dwu-typu Elektro/Duch; zaczynając od Generacji V, formy sprzętu zastępują typ Ducha typem, do którego jest przynależny ich specjalny ruch. Wszystkie formy sprzętu mają tą samą sumę podstawowych statystyk, które są wyższe niż u normalnego Rotoma; jedyna podstawowa statystyka normalnego Rotoma, która jest wyższa niż u formach sprzętu to jego Szybkość.

W Pokémon Platinum, sprzęt AGD jest zlokalizowany w Pokoju Rotoma w Budynku Zespołu Galactic w Eternie, który może być dostępny jedynie przy użyciu Sekretnego Klucza. W Pokémon HeartGold i SoulSilver, sprzęt jest zlokalizowany w Pokoju Rotoma w Silph Co., gdzie trzeba wejść do zepsutej windy z Rotomem jako chodzącym Pokémonem. W grach Black, White, Black 2 i White 2, Rotom może wejść do sprzętów zlokalizowanych we skrzynkach, które z kolei są w piwnicy Centrum Handlowego Dziewiątka. W Pokémon X i Y, sprzęt AGD są w skrzynkach na drugim piętrze Laboratorium Pokémonów Sycamore'a w Mieście Lumiose. W grach Pokémon Omega Ruby i Alpha Sapphire, AGD można znaleźć w pudłach w laboratorium Profesora Bircha w Miasteczku Littleroot. W tych lokalizacjach, Rotom może również wyjść z danego sprzętu, by wrócić do swojej normalnej formy.

Kiedy Rotom opuści przejęty sprzęt na rzecz powrotu do normalnej formy, bądź też dla przejęcia innego sprzętu, zapomni specjalny ruch, który jest przynależny do opuszczonego sprzętu. Po przejęciu sprzętu będzie chciał się nauczyć ruchu przynależnego do swej obecnej formy. Jeśli Rotom zmienia formę, a zna cztery ruchy, lecz nie specjalny ruch z poprzedniej formy, gracz będzie mieć możliwość zastąpienia jednego ruchu na rzecz nowego specjalnego ataku. Jeśli Rotom zmieni formę w formę normalną, a jedyny ruch to specjalny ruch z sprzętu, wtedy Rotom automatycznie nauczy się Szoku Elektrycznego. W Generacji IV i V, jeśli Rotom zapomni ruch powiązany z jego sprzętem, zmieni się z powrotem w formę normalną; w Generacji VI, Rotom może pozostać w formie sprzętu nawet jeśli zapomni przynależny sprzętowi specjalny ruch.

Wykluty Rotom zawsze jest w formie normalnej.

Rotom.png
Rotom
Normalny Rotom
ElektroDuch
Lewitacja
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
50 50 77 95 77 91
Rotom-Heat.png
Rotom
Rotom Ciepła
ElektroOgień
Lewitacja
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
50 65 107 105 107 86
Rotom-Wash.png
Rotom
Rotom Mycia
ElektroWoda
Lewitacja
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
50 65 107 105 107 86
Rotom-Frost.png
Rotom
Rotom Mrozu
ElektroLód
Lewitacja
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
50 65 107 105 107 86
Rotom-Fan.png
Rotom
Rotom Wiatraka
ElektroLot
Lewitacja
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
50 65 107 105 107 86
Rotom-Mow.png
Rotom
Rotom Kosiarki
ElektroTrawa
Lewitacja
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
50 65 107 105 107 86

Giratina

Giratina ma dwie formy, między którymi może się przełączać. Oryginalna Forma została wprowadzona w Pokémon Platinum.

W Świecie Pokémonów, zazwyczaj przebywa w Alternatywnej Formie, jaką jest skrzydlaty sześcionóg; w Zniekształconym Świecie albo poprzez trzymanie Perłowoszarej Kuli, może przybrać Oryginalną Formę, przypominającą węża z sześcioma czarnymi wstęgami na plecach.

Obie formy mają różne statystyki i Zdolności; Oryginalna Forma jest bardziej obeznana w ofensywie, podczas gdy Alternatywna Forma bardziej jest obeznana w defensywie.

Giratina-Altered.png
Giratina
Alternatywna Forma
DuchSmok
Presja
Ukryta: Telepatia
Świat Pokémonów
brak Perłowoszarej Kuli
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
150 100 120 100 120 90
Giratina-Origin.png
Giratina
Oryginalna Forma
DuchSmok
Lewitacja
Zniekształcony Świat lub
Świat Pokémonów
z Perłowoszarą Kulą
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
150 120 100 120 100 90

Shaymin

Shaymin ma dwie formy, między którymi może się przełączać. Podniebna Forma została wprowadzona w Pokémon Platinum.

Normalnie, Shaymin przebywa w Lądowej Formie, która jest typu Trawiastego i przypomina jeża. Kiedy jest wystawiony na działanie Gracidei, Shaymin transformuje się w Podniebną Formę, która jest dwu-typu Trawiastego i Latającego i ma jeszcze biały kolor; jednakże Podniebna Forma Shaymina stanie się Lądową Formą w nocy, podczas bycia zamrożonym, lub kiedy jest zdeponowany w PC.

Te dwie formy mają różne statystyki, Zdolności, typy, wachlarz ruchów, oraz odgłosy.

Shaymin-Land.png
Shaymin
Lądowa Forma
Trawa
Lek z Natury
Czas nocny lub zamrożony
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
100 100 100 100 100 100
Shaymin-Sky.png
Shaymin
Podniebna Forma
TrawaLot
Lekki Wdzięk
Gracidea
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
100 103 75 120 75 127
Poz. Shaymin-Land.png
Lądowa Forma
 Trawa 
Shaymin-Sky.png
Podniebna Forma
 Trawa  Latający 
1 Wzrost
10 Magiczny Liść
19 Ziarno Pijawki
28 Synteza Szybki Atak
37 Słodki Zapach
46 Dar Natury
55 Ziarno Zgryzoty
64 Aromaterapia Ostrze Wiatru
73 Kula Energii
82 Słodki Buziak
91 Życzenie Leczenia Burza Liści
100 Nasienna Raca

Arceus

Arceus ma osiemnaście różnych odmiennych form typów, które odpowiadają osiemnastu różnym typom.

Typ Arceusa zależny jest od trzymania Płyty albo Kryształu-Z specyficznego typu, dzięki czemu jego typ staje się typem, jakiego jest przynależna Płyta lub Kryształ-Z, z wyjątkiem Normalnego typu, kiedy to nie trzyma Płyty lub Kryształu-Z.

Podczas gdy statystyki nie ulegają zmianom podczas zmiany typu, to wydajność w Pokéathlonie jest różna. Dodatkowo, Arceus może się nauczyć Drako Meteoru, ale tylko kiedy trzyma Smoczą Płytę.

W grach Generacji IV, istnieją nieużyte dane i sprite zaprogramowany na Nieznany typ Arceusa, ale nie może zostać zdobyty w grach, jako że nie ma Płyty typu Nieznanego. Te dane w Generacji V już dłużej nie istnieją, gdyż usunięto typ ???.

Przed grami Pokémon Omega Ruby i Alpha Sapphire, alternatywne formy Arceusa nie zostały zarejestrowane w Pokédexie.

Normal
Arceus Normal Dream.png
Ogień
Arceus Fire Dream.png
Woda
Arceus Water Dream.png
Elektro
Arceus Electric Dream.png
Trawa
Arceus Grass Dream.png
Lód
Arceus Ice Dream.png
Walka
Arceus Fighting Dream.png
Trujący
Arceus Poison Dream.png
Ziemia
Arceus Ground Dream.png
Lot
Arceus Flying Dream.png
Psycho
Arceus Psychic Dream.png
Robak
Arceus Bug Dream.png
Kamień
Arceus Rock Dream.png
Duch
Arceus Ghost Dream.png
Smok
Arceus Dragon Dream.png
Mrok
Arceus Dark Dream.png
Stal
Arceus Steel Dream.png
Baśń
Arceus Fairy Dream.png

Basculin

Basculin ma dwie różne formy: Czerwono-Paskowaną Formę oraz Niebiesko-Paskowaną Formę. Czerwono-Paskowany Basculin ma czerwony pasek z szeroko otwartymi oczami oraz spiczastą płetwę; zaś Niebiesko-Paskowana Forma posiada niebieski pasek, przymrużone oczy oraz gładkie płetwy. Te formy nie są wymienne.

  • W grach Black i Black 2, Czerwono-Paskowane Basculiny można znaleźć normalnie, podczas gdy Niebiesko-Paskowana odmiana pojawia się jedynie poprzez Surfowanie lub łowienie w falującej wodzie.
  • W grach White i White 2, Niebiesko-Paskowane Basculiny można znaleźć normalnie, podczas gdy Czerwono-Paskowana odmiana pojawia się jedynie poprzez Surfowanie lub łowienie w falującej wodzie.
  • W grze Pokémon X, Niebiesko-Paskowany Basculin jest spotykany tylko poprzez użycie Dobrej Wędki podczas gdy Czerwono-Paskowany Basculin jest spotykany tylko, jeśli się użyje Super Wędki. W grze Pokémon Y jest na odwrót, Czerwono-Paskowany Basculin wymaga Dobrej Wędki, a Niebiesko-Paskowany Basculin wymaga Super Wędki. Trasa 21 jest wyjątkiem, gdyż tu można złapać tylko Czerwono-Paskowane Basculiny którąkolwiek z tych dwóch wędek.

Wyhodowany Basculin będzie w tej samej formie co jego matka, bądź też w tej samej formie co rodzic Basculina, jeśli jest rozmnażany z Ditto.

Dziki Czerwono-Paskowany Basculin ma 5% szansy na trzymanie Głębinowego Zęba podczas gdy dziki Niebiesko-Paskowany Basculin ma 5% szansy na trzymanie Głębinową Łuskę.

W Pokémon Black i White, Niebiesko-Paskowany Basculin zazwyczaj ma dwie możliwe standardowe Zdolności co Czerwono-Paskowany Basculin—Lekkomyślność oraz Przystosowanie (są one wymienione jako takie w Pokédex 3D); jednakże, Niebiesko-Paskowany Basculin, którego gracz otrzymuje w wymianie w grze Pokémon White ma Zdolność Skalna Głowa. W Pokémon Black 2 i White 2, dwie możliwe główne Zdolności dzikiego Niebiesko-Paskowanego Basculina to Skalna Głowa oraz Przystosowanie, podczas gdy u Czerwono-Paskowanego Basculina jest bez zmian (i są one wymienione jako takie w Pokédex 3D Pro); jednakże, Niebiesko-Paskowany Basculin wyhodowany w Pokémon Black 2 i White 2 ma Zdolności Lekkomyślności oraz Przystosowania jako główne Zdolności. Kiedy Niebiesko-Paskowany Basculin z Lekkomyślnością zostaje przetransferowany z Generacji V do Generacji VI, ta Zdolność zmieni się na Skalną Głowę.

96px
Basculin
Czerwono-Paskowany
Woda
Lekkomyślność lub
Przystosowanie
Ukryta: Mold Breaker
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
70 92 65 80 55 98
96px
Basculin
Niebiesko-Paskowanu
Woda
Skalna Głowa lub
Przystosowanie
Ukryta: Pionier
HP Atk Obr Sp.Atk Sp.Obr Szyb
70 92 65 80 55 98

Zobacz też

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki