FANDOM

Gra iconAnime iconManga icon

Lenora to liderka sali w mieście Nacrene. Specjalizuje się w Pokémonach typu normalnego. Wręcza Odznakę Podstaw trenerom, którzy ją pokonają. Pełni również rolę kuratorki muzeum Nacrene, w którym znajduje się lokalna sala.

Wygląd

Lenora jest wysoką kobietą o czarnej skórze, turkusowych włosach i jasnoturkusowych oczach. Nosi pasiastą opaskę, białą koszulę z białą wstążką na szyi, a także pomarańczowe buty i turkusowe spodnie. Jej usta pokrywa czerwona szminka.

W oryginalnej wersji japońskiej zakłada na siebie dodatkowo jasnopomarańczowy fartuch z dwiema pomarańczowymi kieszeniami. W wersji zdubbingowanej został on jednak całkowicie usunięty.

Historia

Lenora zadebiutowała w odcinku Noc w muzeum miasta Nacrene!. Pojawiła się w muzeum, gdy dziki Yamask opętał Cilana, używając swojego Watchoga do ujawnienia obecności tego Pokémona. Powiedziała bohaterom, że jego maska została błędnie uznana za muzealny eksponat, a ten jedynie zamierzał ją odzyskać. W końcu Lenora - wraz z Ashem, Iris, Cilanem i Hawesem - zwróciła Yamaskowi wolność.

W odcinku Bitwa według Lenory! Ash wyzwał Lenorę do bitwy o odznakę. Kobieta zaprowadziła go i jego przyjaciół do biblioteki, pozwalając rywalowi przeczytać znajdujące się tam książki i dowiedzieć się więcej o strategiach wykorzystywanych w nadchodzącej bitwie. Iris i Cilan podejrzewali, że jest to test dla Asha. Kiedy chłopak wybrał jedną z książek, regał przesunął się, ujawniając wejście na pole bitwy. Zanim jednak walka się rozpoczęła, Lenora wysłała Watchoga i Lillipupa, aby uświadomić Asha, z jakimi Pokémonami będzie musiał się zmierzyć. W czasie bitwy nietypowa strategia liderki zbiła Asha z tropu, przez co jego Tepig i Oshawott zostali szybko pokonani.

W odcinku Rewanż w sali Nacrene! Ash po raz drugi wyzwał Lenorę do walki. Podobnie jak w pierwszej bitwie, kobieta pokazała Ashowi Pokémony, jakich użyje w ich walce, ujawniając jednocześnie, że jej Lillipup ewoluował w Herdiera. Dzięki poprzedniemu treningowi z Tepigiem i Oshawottem, udało mu się pokonać liderkę sali i zdobyć Odznakę Podstaw.

W odcinku Archeops we współczesnym świecie! okazało się, że Lenora sprezentowała profesor Juniper i doktor Fennel skamielinę, dzięki której badaczki zdołały ożywić Archen.

Lenora ponownie pojawiła się w retrospekcji, kiedy Ash wspominał walki z liderami sal w Unovie w noc przed udziałem w Konferencji Vertress w odcinku Kurtyna w górę, liga Unovy!.

Ponownie pojawiła się w retrospekcji w odcinku Koronacja króla muszelek!.

Wizerunek Lenory widoczny był również podczas napisów końcowych filmu Genesect i objawiona legenda.

Osobowość i cechy charakteru

Lenora jest mądrą kobietą, która ceni wiedzę, a pretendentów do jej odznaki sprawdza już od samego początku. Zaprowadza ich do muzealnej biblioteki, gdzie testuje ich, pozwalając im przeczytać znajdujące się tam książki i dowiedzieć się więcej o strategiach wykorzystywanych w nadchodzącej bitwie. Na podstawie wybranych przez nich lektur jest w stanie wiele się o nich dowiedzieć. Stwierdziła, że większość trenerów wybiera albo książki, które ich interesują, albo te najcieńsze, żeby szybko je przeczytać, gdyż sądzą, że są w nich ukryte wskazówki do pozytywnego zaliczenia jej testu. W rzeczywistości jednak ich celem jest znalezienie konkretnej książki, która otwiera przejście na pole bitwy - tej, którą w rozmowie z nimi dyskretnie wskazuje.

Jest także dość pewna siebie, gdyż ujawnia przeciwnikom, jakich Pokémonów użyje w walce z nimi. Twierdzi, że Pokémony typu normalnego bardzo dobrze sprawdzają się w walkach o odznakę, ponieważ nie mają żadnych ograniczeń, w przeciwieństwie do innych typów. Dzięki temu jest w stanie poradzić sobie niemal ze wszystkimi strategiami wyzywających. Natomiast jej własna strategia bitewna polega na zmyleniu przeciwnika i zmuszenia go do walki za pomocą Pokémona, którego nie zamierzał używać, używając do tego taktyki Ryku i Ciemnego Spojrzenia.

Pokémony

Przy sobie

Watchog
EP675 Lenora Watchog
Watchog pierwszy raz pojawił się w odcinku Noc w muzeum miasta Nacrene!. W odcinku Bitwa według Lenory! został użyty w walce przeciwko Ashowi i z łatwością pokonał jego Oshawotta. W odcinku Rewanż w sali Nacrene!, w rewanżu pomiędzy Lenorą a Ashem, ponownie zmierzył się Oshawottem, jednakże tym razem ich starcie zakończyło się remisem.
Debiut Noc w muzeum miasta Nacrene!
Lillipup → Herdier
EP676 Lenora Herdier
Herdier pierwszy raz pojawił się w odcinku Bitwa według Lenory! jako Lillipup, gdzie został użyty w walce przeciwko Ashowi i z łatwością pokonał jego Tepiga. W odcinku Rewanż w sali Nacrene! okazało się, że ewoluował. W rewanżu pomiędzy Lenorą a Ashem ponownie zmierzył się Tepigiem, lecz ostatecznie poległ w starciu z nim.
Debiut Bitwa według Lenory!

Aktorzy głosowi

Japonia: 田中敦子 Atsuko Tanaka
Stany Zjednoczone: Norma Nongauza
Polska: nie wiadomo

Ciekawostki

  • Lenora jest jedyną liderką sali z Unovy, z którą Ash musiał stoczyć rewanż w celu zdobycia jej odznaki.
  • W wersji dubbingowej jej Herdier z odcinka Rewanż w sali Nacrene! został uznany za tego samego Pokémona, co jej Lillipup z odcinka Bitwa według Lenory!, tyle że ewoluował. Jednak w oryginalnej wersji japońskiej nie zostało to wspomniane.

Zobacz też