FANDOM

Leeku to trener Pokémonów z regionu Unova, pojawiający się w filmie Biel—Victini i Zekrom oraz Czerń—Victini i Reshiram.

Historia

Leeku pojawił się na początku obu wersji filmu czternastego. Brał udział w turnieju bitew, organizowanym w miejscowości Eindoak. Walczył w nim przeciwko Ashowi Ketchumowi i jego Tepigowi, używając swojego Samurotta.

Tepig rozpoczął starcie od ataku Żarem, lecz ognisty ruch nie wyrządził Samurottowi żadnych szkód. Kiedy atakował Akcją, Pokémon Leeku zdołał trafić przeciwnika niezwykle efektywną Ostrą Muszlą, nie tylko mocno go raniąc, lecz także rzucając nim o pobliskie stoisko z pamiątkami. Ostatecznie jednak - po nieoczekiwanym wzmocnieniu sił Tepiga przez Victiniego - Samurott został pokonany przez kolejny, znacznie silniejszy atak Żarem, przez co Leeku został wyeliminowany z turnieju.

Pokémony

Przy sobie

Samurott
F14 Leeku Samurott Razor Shell
Samurott jest jedynym znanym Pokémonem Leeku, którego używał do walk w turnieju Eindoak. Został użyty do bitwy z Tepigiem Asha, ale ostatecznie został pokonany po tym, jak siła przeciwnika została wzmocniona przez Victiniego.

Jedyny znany ruch Samurotta to Ostra Muszla.

Debiut Biel—Victini i Zekrom
Czerń—Victini i Reshiram

Aktorzy głosowi

Japonia: 福圓美里 Misato Fukuen
Stany Zjednoczone: Tom Wayland
Polska: nie wiadomo

Zobacz też