FANDOM

Leavanny Burgha to jeden z Pokémonów należących do lidera sali w Castelii, Burgha.

Historia

Leavanny po raz pierwszy pojawił się w odcinku Sewaddle i Burgh w Bezkresnym Lesie!, gdy Burgh użył go, by uratować Asha i Sewaddle'a przed upadkiem z wodospadu podczas pobytu w Bezkresnym Lesie. Za pomocą Pajęczej Nici Pokémon wyciągnął ich, a później stworzył liść na głowę dla Sewaddle'a po tym, jak jego poprzednie nakrycie głowy zostało zniszczone.

W odcinku Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków! Leavanny był trzecim i ostatnim Pokémonem Burgha, użytym w jego walce z Ashem w sali Castelii, gdzie przyszło mu się zmierzyć z nowo wyewoluowanym Swadloonem. Za pomocą Ochrony udało mu się powstrzymać Kulę Energii, a następnie użył Pajęczej Nici, by owinąć nią przeciwnika. Mimo że Swadloonowi udało się uwolnić za pomocą Ostrego Liścia, Leavanny pokonał go kombinacją Burzy Liści i Hiperpromienia.

Następnie Ash wystawił do walki Pikachu jako swojego ostatniego Pokémona. Zaczął od ataku Piorunem, ale chybił. Kiedy zamierzał uderzyć Stalowym Ogonem, Leavanny użył Ochrony, a następnie zaatakował Burzą Liści, która zderzyła się z kolejnym Piorunem Pikachu. Korzystając z rozproszenia przeciwnika, Pokémon Burgha owinął go Pajęczą Nicią, uniemożliwiając mu skutecznie poruszanie i atakowanie, po czym trafił go Burzą Liści. Pikachu próbował zaatakować Piorunem, ale bezskutecznie. Po uderzeniu go Hiperpromieniem Leavanny kolejny raz przypuścił atak Burzą Liści. Dzięki pomysłowości Asha Pikachu wykorzystał ten ruch, by przeciąć nici i uwolnić się. Pokémon Burgha ponownie próbował związać przeciwnika Pajęczą Nicią, ale Pikachu uniknął jego ataku i wykorzystał swoje ruchy - Szybki Atak, Piorun, Stalowy Ogon i Elektrokulę - dzięki którym zdołał pokonać Leavanny'ego, co spowodowało, że Ash wygrał swoją trzecią odznakę z Unovy.

Burgh i jego Leavanny pojawili się w retrospekcji Asha po tym, jak jego Swadloon ewoluował w Leavanny'ego w odcinku Bitwa ze złodziejami liści!.

W odcinku Kurtyna w górę, liga Unovy!, w noc przed udziałem w Konferencji Vertress, Ash wspominał walki z liderami sal w Unovie, w tym z Burghiem i jego Leavanny.

Znane ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Pajęcza Nić Sewaddle i Burgh w Bezkresnym Lesie!
Ochrona Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!
Burza Liści Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!
Hiperpromień Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!

Aktorzy głosowi

Japonia: Chiaki Takahashi
Stany Zjednoczone: Erica Schroeder
Polska: Erica Schroeder

Zobacz też

  • Jeżeli szukasz więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Leavanny.