FANDOM

Pokémon Leavanny to Pokémon o typie robaczym i trawiastym. Ewoluuje ze Swadloona i jest ostateczną formą Sewaddle'a.

Biologia

Fizjologia

Leavanny to wąski, zielono-żółty, człekopodobny Pokémon. Wokół głowy ma szeroki, pęknięty liść, a na jej czubku dwie antenki. Ręce Leavanny'ego są podobne do nadgryzionych liści. Posiada on bardzo długi i bujny ogon, który sprawia, że Leavanny wygląda jakby miał na sobie płaszcz.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

Leavanny ma noże w swoich ramionach i może wypluwać lepki jedwab. Używa tych zdolności do tworzenia ubrań z liści dla małych Pokémonów, głównie Sewaddle'ów.

Zachowanie

Leavanny są bardzo rodzicielskie. Kiedy spotykają małe Pokémony, szyją dla nich ubrania. Także ogrzewają swoje jaja fermentacyjnymi opadłymi liśćmi i tworzą ubrania z liści dla Sewaddle'ów. To sprawia, że te ubrania są noszone przez Sewaddle po wylęgu.

Siedlisko

Leavanny żyje w lasach.

Dieta

Leavanny zjada opadłe liście.

W anime

Najważniejsze występy

Leavanny Asha

W odcinku Battling the Leaf Thieves!, Swadloon Asha ewoluował z Leavanny'ego podczas walki z Emolgą Iris.

Inne

Leavanny pojawił się w odcinku Sewaddle i Burgh w Bezkresnym Lesie! pod własnością Burgha. Później pojawił się ponownie w bitwie w siłowni przeciwko Ashowi w odcinku Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!.

Leavanny Luke'a pojawił się w odcinku Zorua w filmie "Legenda Pokémonowego Rycerza"!, pomagając Luke'owi tworzyć kostiumy do filmu wraz ze Swadloonem Asha.

Drugoplanowe role

Leavanny pojawił się w odcinku Cilan Takes Flight!.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW018 Leavanny, Opiekuńczy Pokémon i ostatnie stadium ewolucji Sewaddle'a. Dzięki lepkim niciom, Leavanny potrafi uszyć z liści nowe ubranko dla Sewaddle'a.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki