FANDOM

Leafeon (jap. リーフィア Leafia) – Pokémon typu Trawa wprowadzony w generacji IV.

Leafeon jest jedną z wielu możliwych ewolucyjnych form Eevee, pozostałe to Vaporeon, Flareon, Jolteon, Espeon, UmbreonGlaceon i Sylveon.

Biologia

Fizjologia

Leafeon jest czworonożnym ssakiem, przypominającym lisa i kota (mimo iż jego głos przypomina odgłos szumu liści lub koci). Jego ciało jest w większości w kolorze kremowym. Końcówki kończyn są brązowe. Pokemon w kilku miejscach pokryty jest zielonymi pędami - z przodu i tyłu szyi, na czubku głowy, oraz na łapach. Uszy i ogon stworzenia są w kształcie liści. Ma duże brązowe oczy i drobny nos.

Różnice płci

Brak

Zachowanie

Leafeon potrafi poruszać się z gracją i bardzo cicho. Jest on bardzo wierny właścicielowi, podobno przez pierwsze kilka dni po rozstaniu nie jest w stanie uczyć się nowych ataków z powodu przybicia psychicznego. Leafeon jest raczej przyjaznym i pokojowym stworzeniem, więc woli się nie wdawać w konflikty i walki. Jego struktura komórkowa pozwala mu na wykonywanie fotosyntezy. Oczyszcza dzięki temu powietrze wokół niego.

Specjalne umiejętności

Jest w stanie się nauczyć wszystkich ataków typu trawiastego. Dzięki swoim ostrym liściom mogą używać takich ataków jak Ostrze Liścia, Liściaste Tornado, Stalowy Ogon czy Nożyce.

Środowisko naturalne

Leafeony preferują miejsca, w których dominuje czyste powietrze.

Dieta

Leafeony (tak jak Bulbasaury) zazwyczaj prowadzą wewnątrz swojego organizmu proces fotosyntezy, jednak gdy nie są w zasięgu światła słonecznego odżywiają się świeżymi liśćmi. Nie pogardzą także karmą oraz jagodami.

Wpisy w Pokédexie

When you see Leafeon asleep in a patch of sunshine, you'll know it is using photosynthesis to produce clean air.

Wersja beta

W Pocket Monsters 2 (wersje beta Pokémon Gold i Silver) Leafeony wyglądały zupełnie inaczej, były bardziej liściaste i ewoluowały poprzez Leaf Stone. Ostatecznie Leafeony pojawiły się dopiero w Pokémon Diamond i Pearl 2 generację po Gold i Silver
32419723 134351980767747 2254943789875462144 n

Espeon, Umbreon i Leafeon w beta Pokémon Gold/Silver

W anime

Leafeony są dość rzadkie w anime: Tylko Zoey, Virgil i Sara Lee posiadają Leafeony (bynamniej z znanych imion postaci), dzika Leafeon pojawia się także w PK25, w którym jest obiektem pożądania Meowtha (wraz z Glaceon i Espeon) oraz jedyną samicą gatunku Leafeon znana w anime. Eevee Sereny była pokazana w wyobraźni jako Leafeon, ale ostatecznie stała się Sylveonem.

Ewolucja

Eevee może ewoluować w 8 różnych Pokémonów:

Eevee

Eevee
Kamień Wody Water Stone Vaporeon
Vaporeon
Kamień Pioruna Thunder Stone Jolteon
Jolteon
Kamień Ognia Fire Stone Flareon
Flareon
Przyjaźń + poziom (dzień) Dzień Espeon
Espeon
Przyjaźń + poziom (noc) Noc Umbreon
Umbreon
podniesienie poziomu przy Omszonej Skale Moss Rock Leafeon
Leafeon
podniesienie poziomu przy Lodowej Skale Ice Rock Glaceon
Glaceon
podniesienie poziomu
dwa serca w Pokémon-Amie
ruch typu Baśń
Sylveon
Sylveon