FANDOM

Lana (Jap.: スイレン Suiren) jest przyjaciółką Asha z klasy, która zadebiutowała w Alola to New Adventure!.

Historia

Lana była uczennicą w Szkoła Pokémonów Samsona Oaka na Wyspie Melemele, gdzie żyła wraz ze swoimi siostrami-bliźniaczkami, Harper i Sarah. Pewnego dnia ocaliła dzikiego Popplio przed dokuczaniem ze strony gangu Żołdaków Zespołu Skull i zajęła się nim w Centrum Pokémonów, gdzie dwójka stała się dobrymi przyjaciółmi.

Lana zadebiutowała w Alola to New Adventure, spotykając Asha i Pikachu podczas wędkowania z Popplio na Transportowym Laprasie. Ona i Ash spotkali się znowu we Szkole Pokémonów, gdzie Ash zdecydował dołączyć do jej klasy, by studiować Pokémony Aloly pod okiem ich nauczyciela, Profesora Kukui.

W The Guardian's Challenge, Lana uczestniczyła w powitalnym przyjęciu-niespodziance, którą ona i reszta klasy przygotowali dla Asha, by uczcić jego dołączenie do Szkoły. Wyzwała Asha na konkurs pływania Pokémonów jako trzecia "niespodzianka" dla niego, podczas którego Popplio wygrał dzięki swoim doskonałym umiejętnościom pływackim. Później była świadkiem, jak Ash i Pikachu walczyli przeciwko Tapu Koko, boskiemu strażnikowi Melemele.

W Yo, Ho, Ho! Go, Popplio!, Lana otrzymała pomoc od Asha podczas trenowania Popplio, jak zrobić wodne balony wielkości człowieka, ujawniając swoje marzenie, by za ich pomocą zbadać głębie oceanu i odkryć nowe podmorskie Pokémony. Została również wybrana przez Profesora Kukui'ego, by prowadziła zajęcia dotyczące morskich Pokémonów, pożyczając też Ashowi wędkę rybacką z jej domu, a także przedstawiając go swoim młodszym siostrom. Podczas zajęć, kilkanaścioro Pokémonów klasy zostały schwytane w sieć przez Zespół R, który chciał użyć schwytane Pokémony do swoich własnych celów, co wkurzyło Lanę. Wspólnie z Ashem, zdołała ocalić schwytane Pokémony i bezpiecznie zniszczyć balon Zespołu R, używając wodnych balonów Popplio.

W SM032, Lana znalazła Błyszczący Kamień podczas jednej ze swoich wypraw poszukiwania skarbów z Transportowym Stoutlandem, który wzięła Olivia, aby zamienić go na Pierścień-Z dla Lany.

W SM033, Lana wzięła udział w próbie w Brooklet Hill, gdzie zdobyła Waterium Z od Totemu Formy Solo Wishiwashi. Pod koniec odcinka Olivia przekazuje Pierścień-Z Lanie, który został niedawno skonstruowany z Błyszczącego Kamienia.

Charakter

Poke Problem extra scene SM023

Lana ze swoimi siostrami

Lana jest cichą i łagodną dziewczynką, która bardzo uwielbia zajmować się Pokémonami, a w szczególności Wodnymi typami, które zamieszkują morze. Jak na razie, lubi się rozkoszować wieloma działaniami morskimi, jak na przykład wędkowaniem podczas jazdy na Laprasie. Choć przez większość czasu jest szczera, ma również zabawną stronę, często mówiąc przesadzone żarty, jak dla przykładu złowienie Legendarnego Pokémona jak Kyogre. Jest też ukazana jako poirytowana i speszona, jeśli chodzi o zajmowanie się swoimi młodszymi siostrami. Jej miłość do Pokémonów jest głęboka do takiego poziomu, że na widok krzywdzonego Pokémona staje się oburzona, mówiąc ściszonym tonem i patrząc na agresorów chłodnym spojrzeniem. Jest bardzo ochronna dla Pokémonów, jeśli te są w niebezpieczeństwie.

Pokémony

Lana Popplio
Popplio

Transportowe Pokémony

Lapras
Lana Lapras
Ten Lapras służy jako Transportowy Pokémon Lany. Pierwszy raz był widziany w Alola to New Adventure!, w którym Lana jechała na nim, przy tym łowiąc. W SM005, był widziany we wspomnieniach, w którym był użyty do walki przeciwko Gruntom Zespołu Skull, którzy dręczyli dzikiego Popplio. Kiedy jest nieużywany, Lapras zazwyczaj mieszka w wodzie koło domu Lany.

Jedyny znany ruch Laprasa to Lodowy Promień.

Debiut  Alola to New Adventure!
Tauros
Tauros Racing anime
Lana używała tego Taurosa podczas Poké-Jazdy wokół Szkoły Pokémonów.

Żadne z ruchów Taurosa nie są znane.

Debiut  Alola to New Adventure!
Stoutland
Lana Stoutland
Lana używała tego Transportowego Stoutlanda do poszukiwania skarbu wokół Wyspy Akala.

Jedyny znany ruch Stoutlanda to Gigawstrząs.

Debiut  SM032

Tymczasowo

Turtonator
Lana and Turtonator
W SM030, Profesor Kukui zlecił wszystkim wymianę Pokemonów z kimś innym, więc Lana otrzymała Turtonatora.

Turtonator bawił się z Harper i Sarah, które skakały na jego plecach, co spowodowało, że jego muszla eksplodowała.

Następnego dnia Lana oczyszczała plecy Turtonatora z pomocą sióstr.

Debiut  Alola to New Adventure!
Feebas
Fishing Expert Feebas
Debiut  SM033

Dubbing

Japonia: 菊地瞳 Hitomi Kikuchi