FANDOM

645MS Landorus
Pokémon
Keldeo 647MS
#646
Generacja V
Kyurem
キュレム Kyurem
646MS
Kyurem
Kyurem
Kyurem-White

Biały Kyurem

Kyurem-Black

Czarny Kyurem

Pokémon Graniczny
Typy
SmokLód
Zdolności
TeraWolt

Czarny Kyurem

TurboPłomień

Biały Kyurem

Presja

Kyurem

Grupa hodowli
Nieklasyfikowane
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
325.0* kg

325.0* kg 325.0* kg

3.0* m

3.6* m 3.3* m

Statystyki
HP
125
Atak
130
Obrona
90
Sp. Atak
130
Sp. Obrona
90
Szybkość
95

Biały Kyurem

HP
125
Atak
120
Obrona
90
Sp. Atak
170
Sp. Obrona
100
Szybkość
95

Czarny Kyurem

HP
125
Atak
170
Obrona
100
Sp. Atak
120
Sp. Obrona
90
Szybkość
95
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06 F646
Linki zewnętrzne
Smogon: Kyurem
Kyurem (jap. キュレム Kyurem) - Legendarny Pokémon typu Smok i Lód wprowadzony w generacji V. Kyurem jest w stanie zmienić formę podczas procesu Absofuzji z Reshiramem (Biały Kyurem) lub Zekromem (Czarny Kyurem).

Biologia

Fizjologia

Kyurem jest szaro-niebieskim, dwunożnym Pokémonem nieokreślonym, ale pozornie smoczym. Kyurem posiada unikalną niebieską głowę i pysk. Ma żółte oczy, parę oznaczonym niebieskawych świecących rogów na głowie oraz żółty grzebień na czaszce. Jego twarz jest trochę podobna do Giratiny, aż do jego paszczy. Szyja Kyurema jest długa i szara, z liniami biegnącymi dookoła ciała nóg, rąk i ogona. Kyurem ma dwie ręce, każda z jednym pazurem, a każde ramię jest połączone z dziwnie ułożonymi niebieskimi skrzydłami; uważa się, że służą do latania jak również do przechowywania zimnego powietrza. Skrzydła są w nienaturalny sposób proporcjonalne, zwieńczone dwoma soplami lodu. Jego nogi są nieco szczupłe w przeciwieństwie do Reshirama czy Zekroma, a jego ogon ma trzy soplo-kształtne kolce na czubku.

Różnice płci

Kyurem jest bezpłciowym Pokémonem.

Specjalne umiejętności

Kyurem może przechowywać zimne powietrze w skrzydłach i w ogonie oraz oddychać nim. Może uwalniać kilkanaście śnieżyc i gradobicia, a nawet zamrożić obszar błyskiem, co odnosi się do jego popisowego ruchu, Zlodowacenia.

Ciekawostki

  • Kyurem, podobnie jak Reshiram i Zekrom jest bazowany na koncepcji Yin i Yang w Taoiźmie. Jednakże, Kyurem reprezentuje Wuji, absencję do Yin i Yang. Samo słowo "Kyurem" pochodzi od "Kyuurei" (Nagłe Ochłodzenie), bądź też od "rei" (Zero) i "mu" (Nic).
  • W grach B/W możemy napotkać 2 ruchy, których obecnie nie uczy się żaden Pokémon; są to Palący Lód i Mroźny Szok. Wydają się być one odpowiednikami Niebieskiej Flary u Reshirama i Uderzenia Pioruna u Zekroma. Skoro ataki zostały zachowane w grze, może to oznaczać celowe pozostawienie ich, by umożliwić walkę z Kyuremem z nowszych gier, w których poznawałby te właśnie ruchy.
  • Kyurem jest jedynym Pokémonem zdolnym do nauczenia się ataków Glaciate, Ice Burn oraz Freeze Shock.

Pokémony z możliwością zmiany form
Legendarne Pokémony