Fandom

Pokémon Wiki

Kyurem

3105stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
645MS.png Landorus
Pokémon
Keldeo 647MS.png
#646
Generacja V
Kyurem
キュレム Kyurem
646MS.png
Kyurem.png
Kyurem
Kyurem-White.png
Biały Kyurem
Kyurem-Black.png
Czarny Kyurem

Pokémon Graniczny
Typy
SmokLód
Zdolności
TeraWolt
Czarny Kyurem
TurboPłomień
Biały Kyurem

Presja
Kyurem
Grupa hodowli
Nieklasyfikowane
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
325.0* kg
325.0* kg
325.0* kg
3.0* m
3.6* m
3.3* m
Statystyki
HP
125
Atak
130
Obrona
90
Sp. Atak
130
Sp. Obrona
90
Szybkość
95
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06.png Plik:F646.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Kyurem

Fiziologia Kyurem jest szaro niebieskim, dwunożnym Pokémonem nieokreślonym, ale pozornie smoczym. Kyurem posiada unikalną niebieską głowę i pysk. Ma żółte oczy, parę oznaczonym niebieskawych świecących rogów na głowie oraz żółty grzebień na czaszce. Jego twarz jest trochę podobna do Giratiny, aż do jego paszczy. Szyja Kyurema jest długa i szara, z liniami biegnącymi dookoła ciała nóg, rąk i ogona. Kyurem ma dwie ręce, każda z jednym pazurem, a każde ramię jest połączone z dziwnie ułożonymi niebieskimi skrzydłami; uważa się, że służą do latania jak również do przechowywania zimnego powietrza. Skrzydła są w nienaturalny sposób proporcjonalne, zwieńczone dwoma soplami lodu. Jego nogi są nieco szczupłe w przeciwieństwie do Reshirama czy Zekroma, a jego ogon ma trzy soplo-kształtne kolce na czubku.

Kyurem może przechowywać zimne powietrze w skrzydłach i w ogonie oraz oddychać nim. Może uwalniać kilkanaście śnieżyc i gradobicia, a nawet zamrożić obszar błyskiem, co odnosi się do jego popisowego ruchu, Zlodowacenia.

Kyurem, podobnie jak Reshiram i Zekrom jest bazowany na koncepcji Yin i Yang w Taoiźmie. Jednakże, Kyurem reprezentuje Wuji, absencję do Yin i Yang. Samo słowo "Kyurem" pochodzi od "Kyuurei" (Nagłe Ochłodzenie), bądź też od "rei" (Zero) i "mu" (Nic).

W grach B/W możemy napotkać 2 ruchy, których obecnie nie uczy się żaden Pokémon; są to Palący Lód i Mroźny Szok. Wydają się być one odpowiednikami Niebieskiej Flary u Reshirama i Uderzenia Pioruna u Zekroma. Skoro ataki zostały zachowane w grze, może to oznaczać celowe pozostawienie ich, by umożliwić walkę z Kyuremem z nowszych gier, w których poznawałby te właśnie ruchy.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki