Fandom

Pokémon Wiki

Kyogre

3105stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Kyogre
カイオーガ Kyogre
Latios Groudon
Kyogre.png
Numer narodowy 382
Typ Woda
Gatunek Pokémon  Morze
Waga 352.0kg
Wzrost 4.5m
Płeć Brak

Kyogre (jap. カイオーガ Kaiooga; po francusku i niemiecku tak, jak w języku angielskim) - Pokémon basenów mórz typu wodnego. Jest legendarnym Pokémonem wersji Pokémon Sapphire i Emerald. W Emeraldzie można go złapać po przejściu Elite Four Hoenn. W Pokémon Sapphire w Cave of Origin, w Emerald w Marine Cave. W Trading Card Game występował kilka razy, w tym jako Pokémon Ex i Shiny. Nie posiada żadnych ewolucji.

Wygląd

Kyogre budową ciała przypomina orkę(nie rekina!) ze względu na uzębienie, kształt ciała i wzory na głowie. Długość ciała wynosi 4,5 metra i waży 352 kilogramy, jest więc dużym Pokémonem. Całe ciało pokrywają świecące na czerwono wzory. Usta ma prawie zawsze zamknięte, rozwiera je wyłącznie podczas atakowania(nawet na sprite z gry Pokémon Emerald Kyogre ma zamknięte usta). Można zobaczyć, gdzie są, gdyż szczękę dzieli świecąca, czerwona linia wzoru. Żuchwa i klatka piersiowa są białe z lekkimi fałdami, zaś cały grzbiet jest niebieski, z wyjątkiem czterech symetrycznie ułożonych białych plam nad oczami, z których od wewnątrz znajdują się większe. Zęby są trójkątne. Oczy są żółte, z czarną, okrągłą źrenicą i mogą również świecić w ciemności. Budowa oczu Kyogre nie jest znana. Pozornie Pokémon ma je zawsze w ciemnościach między świetlistymi wzorami. Warto zauważyć, że gdy w animé używał swoich mocy, zaczynała świecenie nie tylko tęczówka ze źrenicą, ale cały oczodół. Tułów, wraz z głową, przypomina kształtem piłkę do gry w rugby. Grzbiet jest niebieski, podczas gdy brzuch - z niewielkim niebieskim pasem - biały, przez niego przechodzą czerwone wzory. Blisko ogona Kyogre ma dwie wysokie płetwy po bokach, służące prawdopodobnie za stateczniki podczas pływania(by Pokémon nie "beczkował" w wodzie przez swój kształt). Ogon jest króciutki i spiczasto zakończony, zaś z jego boków wychodzą dwie płetwy ogonowe. Płetwy ogonowe są długie(⅓ lub nawet ½ długości ciała Pokémona). Każda z nich jest rozdwojona i poszarpana na końcu, co w sumie daje cztery mniejsze płetwy ogonowe. Są sprężyste, ale nie wiadomo czy Kyogre może je wyginać siłą woli. Dwie największe płetwy, o wielkiej powierzchni, zakończone pazurami, mogą być pozostałością po umiejętności przebywania w środowisku lądowym, gdyż przypominają łapy. Mogą wychlapywać wodę na przeciwników, choć zasadniczo Kyogre poza Groudonem nie ma wrogów naturalnych, którzy mogliby mu zaszkodzić. Są dość płaskie i pokryte z obu stron specyficznym wzorem, uznawanym za symbol tego Pokémona. Każda z nich kończy się kanciastymi, prawdopodobnie kostnymi pazurami o tępych końcach. Ich funkcja nie jest znana. Kyogre ma jeszcze inne płetwy:

słabo rozwinięte dwie płetwy brzuszne, położone bliżej głowy, o kolorze białym; mocno rozwinięte dwie płetwy grzbietowe, pokryte wzdłuż krawędzi świetlistym, czerwonym wzorem; prawdopodobnie Pokémon posiada zdolność poruszania nimi;

Zachowanie

Pokémon ten znany jest jako twórca oceanów i odwieczny przeciwnik Groudona. Posiada Zdolność Drizzle (Ulewa), sprawiającą, że Pokémon ten samą swoją obecnością powoduje burze i obfite opady deszczu bądź śniegu.Kyogre ma moc tworzenia masywnych chmur burzowych, okrywających całe niebo i przynoszących gwałtowne ulewy. Ten Pokémon ratował ludzi, którzy cierpieli z powodu suszy.

W grach

Emerald

W Emeraldzie Kyogre występuje po pokonaniu Elite Four. Należy iść do Weather institute na zachód od Fortree City, gdzie naukowiec powie na której drodze występują ulewne deszcze (bądź susze, patrz: Groudon). Należy się udać jak najszybciej na wskazane miejsce(będzie to droga wodna) i zanurkować tam, gdzie będzie to możliwe. Pod wodą będzie mało przestrzeni, ukazującej wejście do Marine Cave. Tam Kyogre jest na poziomie 70 i można go złapać lub pokonać.

Ruby i Sapphire

W Pokémon Ruby/Sapphire Kyogre występuje jedynie w wersji Pokémon Sapphire. Po pokonaniu Aqua Leadera Archiego Kyogre ucieka z jaskini i rozpoczyna się masowa ulewa. Wtedy gracz musi wejść do Cave of Origin i pokonać Kyogre. Może go też wtedy złapać.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki