FANDOM

Król Mieszkańców Doliny to postać z regionu Unova, pojawiająca się w filmie Biel—Victini i Zekrom oraz Czerń—Victini i Reshiram.

Historia

Żył tysiąc lat temu w Królestwie Doliny, gdzie był przywódcą Mieszkańców Doliny. Jego królestwo było żywe i dobrze prosperujące dzięki umiejętnemu, mądremu użyciu przez ludzi energii Mocy Smoka, promieniującej z ziemi. Jednak jego synowie - Bohater Prawdy oraz Bohater Ideałów, odpowiednio kontrolujący Reshirama i Zekroma - zaczęli walczyć przeciwko sobie, przez co Moc Smoka stała się niestabilna i destrukcyjna.

W celu naprawienia tego okropnego błędu król pożyczył moc od swojego przyjaciela, Victiniego, i przeniósł swój zamek oraz Mieszkańców Doliny w nowe miejsce, gdzie później powstało miasteczko Eindoak. Powiedział Victiniemu, że gdyby zamek znów się poruszył, ponownie uwolniłby niszczycielską Moc Smoka. Po chwili zmarł, nie zdążając zdjąć filarów ochronnych, przez co Victini został uwięziony w przestrzeni wokół zamku.

Pokémony

Zaprzyjaźnione

Victini
F14 Victini story
Victini był przyjacielem króla w Królestwie Doliny tysiąc lat temu. Oboje byli ze sobą tak blisko, że Victini był gotów użyczyć królowi swojej mocy, by przenieść zamek - Miecz Doliny - w nowe miejsce z zamiarem powstrzymania destruktywnej Mocy Smoka. Po śmierci króla Pokémon został uwięziony na terenie wokół zamku.
Debiut Biel—Victini i Zekrom
Czerń—Victini i Reshiram

Aktorzy głosowi

Japonia: 内海賢二 Kenji Utsumi
Stany Zjednoczone: Bill Tost
Polska: Leszek Filipowicz

Zobacz też