FANDOM

Kommo-o (jap.ジャラランガ Jararanga) - Pseudo-legendarny Pokémon typu Smok Walka wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Specjalne umiejętności

Jego najlepszym ruchem jest hak - Pokémon wysuwa z dołu pięść, którą uderza z wielką siłą w przeciwnika wyrzucając go w górę. Podnosząc ramię wyżej może wytworzyć siłę tak potężną, że jest nią w stanie zmienić otaczający krajobraz.

Zachowanie

Końcem treningu Hakamo-o jest jego ewolucja w zdecydowanie potężną formę - Kommo-o. Powraca on do miejsca narodzin i przygląda się młodym Jangmo-o z daleka. Zgodnie z legendą Kommo-o pokrywają połyskujące łuski, które przezwyciężają ciemność pochłaniającą świat. Te Pokémony poszukują wyzwań, w celu osiągnięcia siły, która pomoże im przezwyciężyć tę ciemność. Kiedy odkryje, że ktoś się zbliża, zaczyna potrząsać łuskami na ogonie, żeby ogłosić jego obecność. Nie ma woli walki ze słabymi Pokémonami.

Ewolucja

Jangmo-o ewoluuje w Hakamo-o na poziomie 35. Hakamo-o ewoluuje w Kommo-o na poziomie 45. Kommo-o nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Jangmo-o
Jangmo-o
smoczy
Poziom 35 Hakamo-o
Hakamo-o
smoczy walczący
Poziom 45 Kommo-o
Kommo-o
smoczy walczący

Opisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
791MS Sun When it spots enemies, it threatens them by jingling the scales on its tail. Weak opponents will crack and flee in panic.
792MS Moon Its rigid scales function as offense and defense. In the past, its scales were processed and used to make weapons and other commodities.
800DMMS Ultra Sun When it howls after finishing off its prey, the metallic sounds of its celebrating comrades can be heard from all around.
800DWMS Ultra Moon It battles valiantly with its fists, which are armored in steel scales. Kommo-o specializes in uppercuts.

Lokalizacje

Ikona Gra Lokalizacja
791MS Sun Rozległy Kanion Poni (Bitwa S.O.S)
792MS Moon Rozległy Kanion Poni (Bitwa S.O.S)
800DMMS Ultra Sun Rozległy Kanion Poni (Bitwa S.O.S)
800DWMS Ultra Moon Rozległy Kanion Poni (Bitwa S.O.S),otrzymany od Samsona Oaka na Plaży Heahea.

Trzymane przedmioty

Sun/Moon/Ultra Sun/Ultra Moon:Ostry Pazur (50%)

Statystyki

HP
75
Atak
110
Obrona
125
Sp. Atak
100
Sp. Obrona
105
Szybkość
85

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

Kommo-o zadebiutował w odcinku SM051 jako Pokémon Totem w Rozległym Kanionie Poni.
Totem Kommo-o

Totem Kommo-o w anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Kommo-o (TCG)

Ciekawostki

  • Kommo-o oraz Hakamo-o są jedynymi Pokémonami o kombinacji typów Smok Walka.
  • Kommo-o oraz Hakamo-o są jedynymi Pokémonami które nie są typu mrocznego,które są podwójnie podatne na typ baśniowy.

Pochodzenie

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją słów commander (dowódca) i moʻo (hawajskie określenie na jaszczurkę lub smoka). Może również pochodzić od wyrazów combat (walka) i komodo (smok z Komodo).
  • Jego japońska może być kombinacją słów ジャラジャラ jarajara (onomatopeja brzęczenia), angielskiego dragon (smok) i ガランガラン garangaran (onomatopeja dźwięczenia).

Przypisy